  • 11. Data: 2018-01-12 19:32:38
    Temat: Re: Samochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 19:21, Lisciasty pisze:
    > regenerację aku
    A na czym polega owo? Wymieniają czy coś odczyniają nad ogniwami.
    Wszystkie akumulatory w elektrykach są zbudowane podobnie do tych teslowych?

    Robert

  • 12. Data: 2018-01-12 19:54:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:32:35 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > A na czym polega owo? Wymieniają czy coś odczyniają nad ogniwami.
    > Wszystkie akumulatory w elektrykach są zbudowane podobnie do tych teslowych?

    Raczej wymieniają składowe ogniwa na nówki, inaczej sobie tego nie
    wyobrażam. Tylko pytanie, czy każde aku będzie rozbieralne na tyle,
    żeby to miało sens...

    L.

  • 13. Data: 2018-01-12 22:28:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 19:32:38 +0100, Robert Wańkowski

    > A na czym polega owo? Wymieniają czy coś odczyniają nad ogniwami.
    > Wszystkie akumulatory w elektrykach są zbudowane podobnie do tych teslowych?

    Z tego co wyczytałem wymieniają poszczególne, a uszkodzone, "cele". Już
    jedna uszkodzona potrafi ponoć nieźle nabroić. Wszystkie muszą być
    "modułowe" -- a tak wygląda akumulator z omawianego mieva:

    http://barway.pl/imiev-aku-jdsl-pl.jpg (copyrajty musiałem dopisać) ;P

    Swoją drogą gość z Łańcuta (300km ode mnie), zapytany czy jest mobilny
    stwierdził, że woli u siebie na miejscu. Pierwsza moja myśl, auto na lawetę
    i heja, a ten mi mówi żeby aku wydłubać z auta i przesłać kurierem. ;)
    Potem jednak się rzachnął, że lepiej aby to zrobił ktoś z umiejętnościami
    (czyli nie ja), bo może zdrowo kopnąć. :P Ten człowiek nie robił takich
    aku. Chwilę później odezwali się z jdsl.

    Jak popatrzycie na ww. fotkę, po prawej stronie widać czarne "rurki" tuż
    pod pomarańczowym "dinksem". Wg mnie to nawiewy do chłodzenia baterii --
    albowiem za każdym razem jak podpinałem kabel, to się jakiś wentylator
    załączał, i to całkiem głośny (by po chwili się wyłączyć, pewnie ze względu
    na niską temperaturę).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-01-12 22:29:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 22:28:22 +0100, Myjk

    > rzachnął

    No w mordę <pac>, żachnął.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-01-13 10:19:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 22:28:22 +0100, Myjk

    > http://barway.pl/imiev-aku-jdsl-pl.jpg (copyrajty musiałem dopisać) ;P

    Kumpel zapodał, że prawdopodobnie takie ogniwa tu siedzą:
    https://www.alibaba.com/product-detail/12-V-car-auto
    -start-battery_919220074.html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-01-13 19:18:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > (czyli nie ja), bo może zdrowo kopnąć. :P Ten człowiek nie robił takich

    Czy da sie wyczytać, sprawdzić jakie jest napiecie na wyjściu?

    ToMasz

  • 17. Data: 2018-01-14 13:37:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 19:08:01 +0100, jacek

    > Już są punkty gdzie kiedyś naprawiano wtryski i gaźniki a teraz
    > chipowanie, diagnostyka i regeneracja akumulatorów w elektrykach :)

    Z tego co widze to takie firmy istnieją już od dawna. Wszak akumulatory
    trakcyjne od wielu lat śmigają w przeróżnych pojazdach, w tym także w
    hybrydach. firma którą wykopałem w Wawie, z tego co widzę, ma już spore
    doświadczenie, nawet tak egzotycznego u nas auta jak i-MiEV.

    Tymczasem szukam info jak taką taczkę przerobić aby mieć zdalne ogrzewanie
    postojowe, którego jeszcze w tym moim testowanym pojeździe nie było, a
    zrobili je po lifice 2 lata później. No i natknąłem się na mnóstwo tematów
    gdzie ludzie montują spalinowe dogrzewacze do tych taczek LOL -- w tym na
    bioetanol. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-01-14 14:13:45
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-01-14 o 13:37, Myjk pisze:
> [...]
    > gdzie ludzie montują spalinowe dogrzewacze do tych taczek LOL -- w tym na

    Ponieważ jest taniej:)
    Tzn. ilość ciepła z 1zł prądu i bioetanolu wychodzi lepiej dla bio,
    szybciej zatankować a poza tym nie zmniejsza zasięgu na akumulatorach
    co w zimę ma duże znaczenie.

    --
    pzdr, j.r.

  • 19. Data: 2018-01-14 16:15:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 13:37:22 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > zrobili je po lifice 2 lata później. No i natknąłem się na mnóstwo tematów
    > gdzie ludzie montują spalinowe dogrzewacze do tych taczek LOL -- w tym na
    > bioetanol. :D

    Sam bym tam wsadził małego Eberspachera z pojemniczkiem na wachę,
    to jest jedyny sensowny pomysł w elektryku, gdzie każda garść prądu jest
    na wagę złota :]

    L.

  • 20. Data: 2018-01-14 18:30:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 14:13:45 +0100, jacek

    > Ponieważ jest taniej:)
    > Tzn. ilość ciepła z 1zł prądu i bioetanolu wychodzi lepiej dla bio,
    > szybciej zatankować a poza tym nie zmniejsza zasięgu na akumulatorach
    > co w zimę ma duże znaczenie.

    Mi wychodzi że z bioetanolu (30MJ/kg) kosztującego 9 zł wychodzi 8kWh.
    Jakby nie patrzeć 1zł/kWh. Prąd jest po 0,35 zł/kWh czyli prawie 3x taniej.
    Nawet w drogim prądzie wychodzi po ~0,7 brutto.

    Zatem pomijając koszty, wszystko zależy od wymagań. Mnie przy obecnych
    przelotach by wystarczyło rozgrzanie auta na sznurze (albo nawet z
    akumulatorów zatankowanych w 2T) -- utrzymanie temperatury byłoby mniej
    energochłonne. Jak ktoś potrzebuje jeździć przy -20 i bez ograniczenia
    zasięgu, to z pewnością coś takiego się przyda.

    Ale to jakby wypacza znowu idee samochodu elektrycznego, szczególnie że
    niektórzy diesla tam montują. :P

    --
    Pozdor
    Myjk