    From: "Mieszczuch" <n...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Date: Sat, 4 Jul 2015 12:30:04 +0200

    Wiem, że strasznie się narażam i wszyscy zaraz się na mnie rzucą.
    Ja jednak uważam, że jeżdżenie rowerem (i rekreacyjne bieganie)
    w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.
    Jestem pewien, że gdy ludzie wreszcie zrozumieją, że nie ma nic
    bardziej niezdrowego niż głębokie wdychanie spalin, spowodowane
    intensywnym wysiłkiem, ta moda minie. Okaże się wtedy, że ścieżki
    rowerowe są całkowicie zbędne, a miliony na ich budowę zostały
    wyrzucone w błoto.
    Wiem, wszyscy zaraz powiedzą, że przecież Holendrzy jeżdżą.
    Mieszkałem w Holandii, rzeczywiście jeżdżenie na rowerze jest tam
    popularne, ale jak zwykle przenosimy do Polski zachodnie zwyczaje
    nie zastanawiając się nad towarzyszącymi tym zwyczajom realiami.
    Przede wszystkim zanieczyszczenie powietrza w miastach tam,
    a u nas, to dwa różne światy. A mimo to często można zobaczyć
    Holendrów przejeżdżających na rowerze przez miasto (gdy muszą)
    w specjalnych maseczkach.
    Jaki wniosek dla mnie? Nie będę się przejmował ścieżkami rowerowymi
    w miastach, poczekam aż zniknie ich funkcja i będą zwykłą częścią
    chodnika lub jezdni. Szkoda tylko wydanych pieniędzy, mogły być
    zainwestowane o wiele sensowniej.

    Mieszczuch