  • 71. Data: 2015-07-07 19:20:07
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Czyli problem nie w tym, że się nie da, tylko braku infrastruktury.
    > ---
    > No tak, można wybudować wielopiętrowe parkingi dla samochodów jeśli jest
    > tak duże zapotrzebowanie na parkowanie. Jest ?

    No to buduj;) Już ci pisałem - na pracownik przypada jakieś 9 metrów, na
    jego brykę dwa razy tyle:P Rozumiem, że zbudujesz wielopoziomowy parking
    dwa razy głębszy niż biurowiec wysoki.
    ---
    Ja nic nie mam zamiaru budować, ale jak już pieprzyć to zgodnie z celem.
    Chcemy parkować w centrum ? Budujmy w centrum. Nie chcemy ? Nie budujmy. Bo
    jakie miałoby być inne kryterium dla podjęcia decyzji o budowaniu. Ja myślę,
    że umiarkowanie chcemy, tak że np nie płacimy za to 200 miesięcznie, ale jak
    za darmo to chcemy. Może za 50 też byśmy chcieli, ale akurat za tyle nie ma.
    Poza tym ... darmowe parkingi nieco tylko od centrum są, więc koniecznie
    pchać się nie trzeba ani niekiedy z komunikacji korzystać. Są pewnie inne
    miasta, gdzie jest gorzej, ale w temacie rowerów to to nie jest w ogóle bo
    ja jednak stoję na stanowisku, że rowery mogą stanowić jakiś mały procent a
    nie większość. Tu po prostu nie Chiny. Nie przeszkadza by jednak te ścieżki
    były bo miasto na to stać a jakaś istotna liczba ludzi to wybierze. Ta,
    która może a nie ta, której się to wciska.

    Zwłaszca pod istniejącą zabudową
    w centrum, żeby byc w temacie wątku;)
    ---
    Wybudowali dwie galerie to chyba ze dwa parkingi wielopiętrowe też by
    umieli.

    > Pocieszę cię, że znalezienie miejsca do zaparkowania rowerów to pikuś w
    > porównaniu z zaparkowaniem samochodu.
    > ---
    > Tak ? To czemu stojak do parkowania roweru jest jeden na kilka rowerów a
    > obok parking na 200 aut ?

    Hmm - to skoro jest 1 rower i 200 samochodów, to gdzie łatwiej znaźć
    miejsce do zaparkowania? :P
    ---
    Nie jeden rower tylko jeden stojak. Na kilka rowerów. I łatwiej znaleźć
    miejsce na parkingu niż na tym stojaku. Pomijam, że ja i chyba cała moja
    firma akurat nie zamierza zostawiać roweru pod chmurką. Zdaje się studenci
    go okupują z call center. A skoro okupują to i ktoś z nich chyba na parkingu
    samochodem stoi wykorzystując część tych 200 miejsc, więc nie tylko nie
    brakuje miejsc parkingowych dla tych 200 ludzi z mojej firmy, ale jak
    liczenie wskazuje, nie wszyscy w ogóle swoim środkiem lokomocji
    przyjeżdżają. Sami z siebie, bez poważniejszych problemów z korkami, kwestia
    organizacji ruchu jednak, poza centrum większe korki są.

  • 72. Data: 2015-07-07 21:53:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-07 19:20, re wrote:

> [...]
    > Ja nic nie mam zamiaru budować, ale jak już pieprzyć to zgodnie z celem.
    > Chcemy parkować w centrum ? Budujmy w centrum. Nie chcemy ? Nie budujmy.

    Ale to pytanie z serii czy chcemy być piękni bogaci i zdrowi. Nie ma
    miejsca ani możliwości. Jednym słowem - dojazd do pracy w centrum dla
    każdego samochodem, to mżonka.

    > Zwłaszca pod istniejącą zabudową
    > w centrum, żeby byc w temacie wątku;)
    > ---
    > Wybudowali dwie galerie to chyba ze dwa parkingi wielopiętrowe też by
    > umieli.

    A te galerie to wybudowali pod istniejącymi budynkami?

> [...]
    > miejsce do zaparkowania? :P

    > ---
    > Nie jeden rower tylko jeden stojak. Na kilka rowerów. I łatwiej znaleźć

    No to gratuluje.

    > Pomijam, że ja i chyba cała moja
    > firma akurat nie zamierza zostawiać roweru pod chmurką.

    Z ciekawości - czemu?

    Shrek.

  • 73. Data: 2015-07-10 23:20:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-07-06 o 11:08, elmer radi radisson pisze:

    > Nie zauwazyles ironii odnoszacej sie do wypowiedzi poprzednika?
    > To nie ja zaczalem pisac o uzytkowaniu koni w miescie.

    Zauważyłem twoją,dopisałem swoja której już nie zauważyłeś.
    I teraz jak ostatnie sierota ratujesz się stwierdzeniem
    że nie ty zacząłeś pisać. Jakby "nie zaczęcie" mogło cię
    obronić.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2015-07-14 17:33:10
    Temat: Re: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jul 2015, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał
    >
    > Nie bardzo, bo w samochodzie masz filtry powietrza, albo obiegi zamknięte,
    > którymi możesz się zabezpieczyć przed tego typu zjawiskami.

    Wyfiltrować możesz pyły.
    Przypuszczam że powiesz iż to one są bardziej uciążliwe (i pewnie
    będzie w tym sporo racji), ale nie są jedynym problemem (i niekoniecznie
    one odpowiadają za smród spalin choćby tylko).
    Gazów nie da rady, musiałbyś mieć filtr absorbcyjny, primo o sporej
    przepustowości (w odróżnieniu od "w kółko" stopniowo wchłaniających
    filtrów nad piec, wypadałoby filtrować całe powietrze wciągane
    do samochodu) o sporym oporze (pompować powietrze przez filtr),
    secundo do całkiem częstej wymiany (ten filtr).

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2015-07-14 18:01:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1507141720430.1996@quad..
    .

    > Wyfiltrować możesz pyły.

    I duża część smrodu to właśnie one.
    Wiadomo, że przed niespalonym gazem to nie zabezpieczy, ale już jakieś
    większe sadze z diesla może wyłapać.