  • 61. Data: 2015-07-06 15:44:39
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-06 13:57, laisar wrote:

    > (Inna rzecz, że jako kierowca i rowerzysta uważam ścieżki w centrum - nawet
    namalowane, jak na tej Świętokrzyskiej - za pomyłkę, bo ruch jest tak powolny, że
    wszyscy bez problemu by się zmieścili. Rozumiem, że prościej jest wylać farbę, niż
    wychować blachosmrodziarzy i pedalarzy, ale w dłuższej perspektywie nie ma od tego
    ucieczki, a separowanie ich to tylko "zamiatanie problemu pod dywan" i odsuwanie
    nauki w czasie - źle...).

    Akurat separowanie ich w obrębie jezdni ma IMHO sens. Gadanie, że
    zamiast ściezki zrobić dodatkowy pas sensu specjalnie nie ma. Raz że nic
    to zwykle nie rozwiąże, dwa co ważniejsze - nie te gabaryty.

    Shrek.

  • 62. Data: 2015-07-06 18:18:39
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Dnia Sat, 4 Jul 2015 12:30:04 +0200, Mieszczuch napisał(a):
    >
    > To fakt - też nie bardzo rozumiem po co wydaje się niemałe pieniądze na
    > drogi dla rowerów w miejscach gdzie są zupełnie niepotrzebne, a mam na
    > myśli centra miast, gdzie rowery bez problemu mogą jeździć po jezdni, a
    > wydzielony pas (czy to z ruchliwej jezdni czy ruchliwego chodnika) dla
    > stosunkowo niewielkiej ilości rowerzystów to marnowanie miejsca.

    Zwężenie jezdni nie ma takiego znaczenia, jak zwężenie skrzyżowań.
    One powodują że przepustowość jest ograniczona.
    Weźmy w W-wie Al. Niepodległosci. Została zwężona, ale na skrzyżowaniach są
    pasy do skrętów.
    Na Marynarskiej w W-wie jadąc na wschód to lewy pas jest zablokowany przez
    skręcających w lewo na Postępu.
    Czy usunięcie przewężenia na Powstańców Ślaskich zmniejszyło korki na
    Dźwigowej/Połczyńskiej?
    Symbolicznie.
    Powodem jest Dźwigowa i zwężenie z 3 pasów na skrzyżowaniu do jednego pasa.
    Obwodnice i skrzyżowania to miejsca newralgiczne, a nie wydzielenie miejsca
    dla rowerów.
    Co dałyby na Świętokrzyskiej 3 pasy, skoro Tamką jest po 1 pasie i nie da
    rady poszerzyć bez wyburzeń.
    T.

  • 63. Data: 2015-07-06 20:35:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Nie jest to rozwiązanie idealne, bo w deszcz czy w zimę się średnio
    sprawdza (choć są i tacy), ale generalnie daje radę, czego najlepszym
    dowodem jest że w ciągu dwóch lat stojaki pod "moim biurowcem" zmieniły
    się z hipsterskiej fanaberii w sprzęt mocno oblegany i używany. Kiedyś
    było po jednym stojaku na 6 rowerów przed każdym wejściem, w zeszłym
    roku parkowało tam jakieś 100 rowerów - teraz nie wiem jak, ale
    obstawiam że jeszcze więcej. Generalnie jak ktoś ma 5 km do
    przejechania, to rower jak najbardziej jest sensowną alternatywą. Jak 15
    to już nie dla każdego, ale dalej można rozważać.
    ---
    Dobra dobra. Se rowerem do pracy jeździłem chwilę i byłem jedną z 2 osób na
    200. A skończyło się bo pod chmurką rowerów nie chcemy trzymać a tam gdzie
    trzymaliśmy ktoś szybę stłukł i już nie można tam trzymać. 5km mam jakby co.
    Poza tym ... z górki mam, wracam mokry.

  • 64. Data: 2015-07-06 20:59:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Nie manipuluj. Podajesz jakas liczbe w jakims miejscu. A wystarczy sie
    > przejechac po miescie i widac jak to wyglada. Dokladnie jak napisalem -
    > setki pojazdow i pojedyncze rowery. No i tak to jest w bialy dzien. Im
    > wczesniej lub pozniej tym ta relacja sie robi mniej korzystna dla rowerow.

    To że jest więcej samochodów niż rowerów to fakt. To że widzisz więcej
    samochodów stojących w korku niekoniecznie oznacza, że jest ich o rzędy
    wielkości więcej - po prostu są duże i stoją w korku więc je widać. Na
    podobnej zasadzie co poniektórzy twierdzą, że buspasy są bez sensu, bo
    nie tłoczą się na nich autobusy, zapominajac o tym, że właśnie taki jest
    ich cel - żeby korków na nich nie było. Dla takich każda przestrzeń
    niezajęta prze samochody, zwykle w korku, to przestrzeń stracona;)
    ---
    Nie, chodzi o to, że jakbyś puścił po tym buspasie normalnie samochody to
    byś przewiózł więcej osób samochodami niż tymi autobusami.

    Bo można sobie wyobrazić cudowną komunikację miejską, ale tylko wyobrazić.
    Normalnie jest tak, że aby gdzie zajechać trzeba się przesiadać i czekać na
    tych przesiadkach w efekcie czego równie dobrze można ten czas w korku
    spędzić poruszając się najkrótszą ścieżką i jeszcze po drodze z pracy zakupy
    zaliczyć itp itd. Realistycznie taka komunikacja może rozwiązać problem w
    samych centrach, gdzie brak miejsca do parkowania ale wcale nie jest pewne
    czy potrzeba do tego wydzielać buspasy bo najpierw trzeba mieć chętnych na
    jazdę autobusami a dopiero potem do tego ruch organizować. Może lepiej
    ludziom wybudować parkingi poza centrami. Bo jaki udział jest w ogóle ludzi,
    którzy mogą samą komunikacją miejską dotrzeć.

  • 65. Data: 2015-07-06 21:04:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jacek"

    > Wiem, że strasznie się narażam i wszyscy zaraz się na mnie rzucą.
    > Ja jednak uważam, że jeżdżenie rowerem (i rekreacyjne bieganie)
    > w miastach, szczególnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
    > wiekowych samochodów centrach miast, to wielka bzdura.
    Ja uważam, że wszystko to kwestia skali. Jeżeli brak ścieżek, to jeździ
    się rowerem po mieście dość kiepsko. Jeżeli zbudujemy ścieżki, to
    zabierzemy miejsce dla samochodów, ale z kolei część ludzi przesiądzie
    się na rowery i ruch się zmniejszy. Co do wdychania spalin, to chyba
    wszystko jedno, czy się je wdycha siedząc w samochodzie, czy na rowerze,
    czy też idąc piechotą.
    Zauważ, że w większości samochodów jest tylko jedna osoba. To jest bez
    sensu pod względem ekonomicznym i ekologicznym. Nie wiem, komu
    przeszkadzały tak zwane przewozy pracownicze, że je zlikwidowano.
    ---
    A co za różnica między przewozem pracowniczym a komunikacją miejską poza tym
    kto to organizuje ? No i poza szansy na trafienie najkrótszej ścieżki.

    Teraz
    przy większych zakładach pracy mamy zamiast kilkudziesięciu autobusów
    kilkaset samochodów.
    ---
    Widzisz jak ludzie sobie poradzili. Kiedyś były bo ludzi nie było stać a nie
    dlatego, że to takie dobre jest.

    Tym czekam, aż się jacyś "zieloni" sprężą i
    wprowadzą zakaz jazdy w pojedynkę. U nas o zakazy najłatwiej.
    ---
    Na rowerze ? To ja mogę sobie samochód na jedną osobę rejestrować. Taki
    Smart np.

  • 66. Data: 2015-07-06 22:07:18
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 4 Jul 2015 21:31:02 +0200, mk4 <m...@d...nul> wrote:

    >Nie manipuluj. Podajesz jakas liczbe w jakims miejscu.

    Ale takie manipulacje to norma. OIDP Zielone Mazowsze stwierdziło, że
    potrzebny jest pas rowerowy z Piaseczna do Warszawy, bo ruch rowerowy
    na Puławskiej jest bardzo duży. Tylko że pomiary tego ruchu robiono na
    skrzyżowaniu z Wałbrzyską, co ma się nijak do ruchu na wysokości np.
    Karczunkowskiej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 67. Data: 2015-07-06 22:40:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-06 20:59, re wrote:

> [...]
    > Nie, chodzi o to, że jakbyś puścił po tym buspasie normalnie samochody
    > to byś przewiózł więcej osób samochodami niż tymi autobusami.

    Było już wielokrotnie liczone na różne sposoby przy okazji wytyczania
    buspasa na Łazienkowskiej w Warszawie. Więcej wychodzi autobusami.

    Shrek.

  • 68. Data: 2015-07-06 22:43:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-06 20:35, re wrote:

    > Dobra dobra. Se rowerem do pracy jeździłem chwilę i byłem jedną z 2 osób
    > na 200. A skończyło się bo pod chmurką rowerów nie chcemy trzymać a tam
    > gdzie trzymaliśmy ktoś szybę stłukł i już nie można tam trzymać.

    Czyli problem nie w tym, że się nie da, tylko braku infrastruktury.
    Pocieszę cię, że znalezienie miejsca do zaparkowania rowerów to pikuś w
    porównaniu z zaparkowaniem samochodu. Zwłaszza w centrum.

    > 5km mam
    > jakby co. Poza tym ... z górki mam, wracam mokry.

    No to kondycję masz tragiczną, albo po prostu nie potrafisz się
    powstrzymać od zapierdalania, nawet na rowerze;)

    Shrek

  • 69. Data: 2015-07-07 14:28:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]
    > gdzie trzymaliśmy ktoś szybę stłukł i już nie można tam trzymać.

    Czyli problem nie w tym, że się nie da, tylko braku infrastruktury.
    No tak, można wybudować wielopiętrowe parkingi dla samochodów jeśli jest tak
    duże zapotrzebowanie na parkowanie. Jest ?

    Pocieszę cię, że znalezienie miejsca do zaparkowania rowerów to pikuś w
    porównaniu z zaparkowaniem samochodu.
    ---
    Tak ? To czemu stojak do parkowania roweru jest jeden na kilka rowerów a
    obok parking na 200 aut ?

    Zwłaszza w centrum.
    ---
    Jasne, przeprowadzamy się we wrześniu na główną ulicę, i znowu będzie
    parking darmowy.

    Oczywiście to nie jest całkiem reprezentatywne no ale akurat tak jest.

> [...]

    No to kondycję masz tragiczną, albo po prostu nie potrafisz się
    powstrzymać od zapierdalania, nawet na rowerze;)
    Po prostu nie zrozumiałeś

    Do pracy mam z górki i mogę zapierdalać nawet na rowerze i dojeżdżam raczej
    suchy, ale jak z pracy wracam to tam, gdzie miałem z górki, mam pod górkę i
    docieram mokry. Więc wystarczyłoby by było odwrotnie tj bym miał do pracy
    pod górkę a z pracy z górki by taki dojazd był bardzo mało praktyczny.

  • 70. Data: 2015-07-07 17:56:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-07 14:28, re wrote:

> [...]
    > No tak, można wybudować wielopiętrowe parkingi dla samochodów jeśli jest
    > tak duże zapotrzebowanie na parkowanie. Jest ?

    No to buduj;) Już ci pisałem - na pracownik przypada jakieś 9 metrów, na
    jego brykę dwa razy tyle:P Rozumiem, że zbudujesz wielopoziomowy parking
    dwa razy głębszy niż biurowiec wysoki. Zwłaszca pod istniejącą zabudową
    w centrum, żeby byc w temacie wątku;)

> [...]
    > ---
    > Tak ? To czemu stojak do parkowania roweru jest jeden na kilka rowerów a

    Hmm - to skoro jest 1 rower i 200 samochodów, to gdzie łatwiej znaźć
    miejsce do zaparkowania? :P

> [...]
    > parking darmowy.
    >
    > Oczywiście to nie jest całkiem reprezentatywne no ale akurat tak jest.

    A jakie miasto?

> [...]
    > pod górkę i docieram mokry. Więc wystarczyłoby by było odwrotnie tj bym
    > miał do pracy pod górkę a z pracy z górki by taki dojazd był bardzo mało

    Ale nie jest.

    Shrek.