  • 11. Data: 2016-07-31 22:06:28
    Temat: Re: Się mi dziura zrobiła w łatce
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 21:52, J.F. wrote:
    > -wkret zostal w oponie, teraz sie przechnal, przedziurawil,

    Wyjety przy pierwotnym przebiciu w całości.

    > -uszkodzil sie wtedy kord opony i teraz z dziury wystaje stalowy
    > drucik,

    Co prawda wejście jest na krawędzi bieżnika ale wyjście bylo w
    "plaskiej" części. Nic z otworu nie wystawało co mogło by uszkodzić
    łatke, czysta guma.

    > -latka sie rozdarla zmeczeniowo, bo na dziurce mocno "pracowala".

    Diabli wiedzą, ale to oznacza że łatka jest nic nie warta.

    > Gruby ten wkret byl ?

    Blachowkręt, trudno powiedziec, koło 3mm średnicy, po wyjeciu (bez latki
    jeszcze) opona zachowywała cisnienie przez 2 doby więc niewiele uszkodził.

    > Szeroka dziura w oponie ?

    Wręcz niewidoczna po wyjsciu od środka i mały (fi 2mm) krater w biezniku.

    > Bo cisnienie powietrza od srodka raczej latki nie przebilo, ale moze
    > opona w te dziure jakies smieci z drogi lapala i one ostre byly ..

    No może. To dalej oznacza że technologia łatania jest do d... i trzeba
    jednak wypełnić dziurę czymś.

    > Przeciez sie nie rozpadla.

    Ale chyba 140km/h na flaku źle rokuje :D Co prawda nie jechalem, ale
    dawno temu złapałem flaka przy 80km/h i opona spadła z felgi jednym
    rantem zanim się zatrzymałem.

    > Cisnienie masz dobre ?

    2.4. Wlasnie się dowiedzialem że na A pompuje sie wiecej. Zobaczymy.

  • 12. Data: 2016-08-01 00:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2016 22:06:28 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > On 2016-07-31 21:52, J.F. wrote:
    >[...]
    > Diabli wiedzą, ale to oznacza że łatka jest nic nie warta.

    Rok wytrzymala, to jednak cos ...

    > No może. To dalej oznacza że technologia łatania jest do d... i trzeba
    > jednak wypełnić dziurę czymś.

    To tez na swiecie wypelniaja, nawet opony sciagac nie trzeba.
    Nasi gumiarze wola latki, nie wiem czemu.

    Kto ma racje tez nie wiem - za malo gum lapie :-)

    > Ale chyba 140km/h na flaku źle rokuje :D Co prawda nie jechalem, ale
    > dawno temu złapałem flaka przy 80km/h i opona spadła z felgi jednym
    > rantem zanim się zatrzymałem.

    Trudno powiedziec. Jak masz doswiadczenie, to wyczujesz i sie
    zatrzymasz. Jak nie masz ... to moze masz nowe auto i czujniki.
    IMO - nie jest to bardzo ryzykowne, ale prezydent moze miec inne
    zdanie :-)

    > 2.4. Wlasnie się dowiedzialem że na A pompuje sie wiecej. Zobaczymy.

    2.4 powinno wystarczyc i na autostradzie, nie bedzie opona jakos
    blyskawicznie sie niszczyla ani nagrzewala.

    J.

  • 13. Data: 2016-08-01 01:02:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Gumiarze ostatnio namawiają na wymianę zaworków.
    > Za pół roku: "Panie zaworki do wymiany całe sparciałe"
    > "Przecież sam mi Pan pół roku temu wymieniał:

    zaworek grosze kosztuje - wymiana zaworek+robota 5pln
    natomiast skutki olania tego już przerabiałem jak mi się....nadłamał:)
    nijak tego się tymczasowo zalatac nie da. co pol roku to przesada ale co
    3 lata juz warto pomyslec

    > Czy to tylko dziadowstwo czy już celowe działanie? :-)

    dla 2 zlotych zarobku? obstawiam przezorne dzialanie bo wlasnie
    dziadowstwo. moze ktos mu kiedys zrobil awanturę?
    ja bym mial pretensje bo dając gumiarzowi kola na przekladkę oczekuję,
    że je obejrzy, wyważy czy zerknie na ten durny zaworek. co też czyni:)

  • 14. Data: 2016-08-01 06:59:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-01 o 01:02, sirapacz pisze:
> [...]
    > natomiast skutki olania tego już przerabiałem jak mi się....nadłamał:)
    > nijak tego się tymczasowo zalatac nie da. co pol roku to przesada ale co

    Stare zaworki wytrzymywały 10 15 lat.
    Jest postęp :)

  • 15. Data: 2016-08-01 07:04:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-01 o 00:09, J.F. pisze:
    > Nasi gumiarze wola latki, nie wiem czemu.
    Rzadko łapię gumy ale nigdy nie zakładano łatki :-)
    W Polsce oczywiście

  • 16. Data: 2016-08-01 12:22:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >dla 2 zlotych zarobku? obstawiam przezorne dzialanie bo wlasnie
    >dziadowstwo. moze ktos mu kiedys zrobil awanturę?

    Jesli nie sparciale, to widac i 2 zl cenne, jesli sparciale - to
    dziadostwo, no ale czego sie spodziewac po zaworkach za 1zl w hurcie
    :-)

    Co pewien czas wymienic warto, ale jesli teraz tak krotko trwaja ...
    no, ciekawe ..

    J.