  • 31. Data: 2010-07-16 00:18:31
    Temat: Re: Silnik benzynowy w Zafirze
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "DoQ"

    > Producent zaleca wymiane co 50kkm zeby sciagnac klienta "tania
    > eksploatacja". W tych silnikach nie ma zadnej technologii NASA, ktora
    > racjonalnie uzasadnilaby tak rzadką wymiane.

    Nie bardzo wiem jak odnieść się do Twojej wypowiedzi - producent zaleca
    ja się stosuję - przebieg 180kkm i nie bierze grama oleju (piszę o
    obecnej Vectrze) w astrze z X16XEL robiłem wymiany(15kkm) i olej jadła
    jak szalona - nie chcę siać żadnych teorii spiskowych - opisuję tylko
    moje osobiste doświadczenia.

  • 32. Data: 2010-07-16 00:22:02
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "bratPit" <

    > zjawisko ma miejsce w benzyniakach, nie wiem jak w dieslach ale nie
    > słyszałem by ktoś opisywał problemy z tego powodu,

    No wiem, że ma w benzyniakach, przecież napisałem, że miałem X16XEL,
    który żarł olej jak szalony i nawet wymiana uszczelniaczy nie pomogła -
    tyle, że ja w tym motorze wymieniałem olej chyba nawet cześciej niż
    15kkm - widać miałem pecha

    Pozdrówki oczywiście

  • 33. Data: 2010-07-16 00:23:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > obecnej Vectrze) w astrze z X16XEL robiłem wymiany(15kkm) i olej jadła
    > jak szalona - nie chcę siać żadnych teorii spiskowych - opisuję tylko

    Sprawa wyglada tak ze producenci wydluzaja sobie nieraz calkiem dowolnie
    przebiegi. U mnie jest co 15kkm, w rok mlodszym modelu z tym samym
    silnikiem (100% te same podzespoly, filtry, panewki, pierscienie itp) i
    na tym samym oleju zaleca juz wymiane co 30kkm. Czy na zdrowie mu to
    wychodzi? Wątpie.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 34. Data: 2010-07-16 00:37:26
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "DoQ"

> [...]
    > samym silnikiem (100% te same podzespoly, filtry, panewki, pierscienie
    > itp) i na tym samym oleju zaleca juz wymiane co 30kkm. Czy na zdrowie

    No własnie - zdaje się, że możemy tylko sobie "gdybać" i chyba nie
    znajdziemy nigdzie żadnych miarodajnych testów potwierdzających lub
    negujących wpływu częstotliwości wymiany oleju na zużycie silnika, choć
    jestem skłonny przyznać rację bratuPitu ;-) (może wie z autopsji lub
    kilku przykładów) że jednak zbyt rzadkie wymiany powodują jakieś tam
    uszkodzenia silnika.

  • 35. Data: 2010-07-16 08:14:01
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > który żarł olej jak szalony i nawet wymiana uszczelniaczy nie pomogła -
    > tyle, że ja w tym motorze wymieniałem olej chyba nawet cześciej niż

    Nie miałeś pecha kolego ten typ tak ma :)

  • 36. Data: 2010-07-16 08:14:24
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > który żarł olej jak szalony i nawet wymiana uszczelniaczy nie pomogła -
    > tyle, że ja w tym motorze wymieniałem olej chyba nawet cześciej niż

    Ja jak dobrze pójdzie to dolewam litr na 3000

  • 37. Data: 2010-07-16 08:16:42
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > jestem skłonny przyznać rację bratuPitu ;-) (może wie z autopsji lub
    > kilku przykładów) że jednak zbyt rzadkie wymiany powodują jakieś tam

    Z autopsji - nie powodują. Badany pacjent to właśnie zafira 16 16v 101km
    czyli rzeczony wcześniej przez kolegę silnik. Wymieniam tylko i
    wyłącznie filtr oleju nie ruszam bo po kiego grzyba.

  • 38. Data: 2010-07-16 08:18:02
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Chwila moment, to tutaj wszyscy odradzają benzynę że niby fe a przed
    > miesiącem radzono mi żeby kupić (na tej grupie) Zafirkę B z benzyną 2.2.
    > No to szukam szukam a tu same turbodiesle. Teraz mam turbodiesla i juz
    > nie chcę ;) Komfort jazdy po mieście to jakas pomyłka.
    >
    > Wic jak z ta zafirą? 2.2 benzynowy:
    >
    > a) w ogóle był w nich montowany?
    >
    > b) warto nawet zakładając wymianę za pareset zł jakiejś drobnicy w
    > głowicy ?
    >
    > Jestem zdeterminowany żeby kupić coś 7 osób w benzynie a tu jak na złość
    > same szwabskie Zafiry na olej po komisach i ogłoszeniach :/

    A zastanawiałeś się może nad renią ?

  • 39. Data: 2010-07-16 08:23:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-16 00:37, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > jestem skłonny przyznać rację bratuPitu ;-) (może wie z autopsji lub
    > kilku przykładów) że jednak zbyt rzadkie wymiany powodują jakieś tam

    Ja bym nie demonizował pod warunkiem używania dobrego oleju
    syntetycznego przeznaczonego do silników z długimi okresami
    międzyprzeglądowymi.
    Osobiście robię małe przebiegi 15-20 kkm rocznie, więc w zasadzie
    wymieniam po "staremu", ale kolega jeździ znacznie więcej około 50 kkm
    rocznie i wymienia olej co 30 kkm - do przebiegów 150-180 kkm kiedy
    zmienia samochód nie dolewał (piszę w czasie przeszłym, bo teraz jeździ
    dieslem). Kiedyś mu lali Mobila1 0w40 i 5w50 a od jakiegoś czasu
    Castrola SLX 0w30.

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Ja mam w bagażniku litr oleju - już 3 lata ma butelka - nieotwierana :)
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 40. Data: 2010-07-16 10:22:33
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 15 Lip, 21:06, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wic jak z ta zafirą? 2.2 benzynowy:
    >
    > a) w ogóle był w nich montowany?

    Wyglada, ze tak.

    http://otomoto.pl/opel-zafira-C14190023.html

    > b) warto nawet zakładając wymianę za pareset zł jakiejś drobnicy w głowicy ?

    Jesli bierze olej, to do roboty najczesciej uszczelniacze zaworowe +
    pierscienie tlokowe (w tym silniku montowano kiepskiej jakosci
    pierscienie, byla na to akcja serwisowa).

    powodzenia
    Adam