  • 21. Data: 2010-07-15 15:33:58
    Temat: Re: Silnik benzynowy w Zafirze
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    > jeżeli chodzi o silniki od MY 2002 to może być kwestia właśnie
    > zapieczonych pierścieni - gdy ktoś uwierzył, że oliwę można wymieniać co
    > 30kkm a nie co 15kkm (co było zalecane wcześniej),

    Matko co wy z tą wymianą oleju jak on ma się przepracować jak ciągle
    jest dolewany nowy nie rozumiem ....

  • 22. Data: 2010-07-15 15:40:53
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Matko co wy z tą wymianą oleju jak on ma się przepracować jak ciągle jest
    > dolewany nowy nie rozumiem ....

    bo inna jest geneza zjawiska, dlatego mówienie o paleniu oleju bez podawania
    oznaczenia silnika nie ma sensu,
    w starszych silnikach przyczyną były twardniejące gumki uszczelniaczy
    zaworowych,
    w nowszych silnik nie pali oleju na początku ale jeżeli się go wymienia co
    30kkm to osiada nagar na pierścieniu, ten się powoli blokuje zapieka, a
    potem zaczyna już palić olej w nieskończonych ilościach a wtedy wymiany,
    dolewki oleju są psu na buty,

    brat

  • 23. Data: 2010-07-15 21:06:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-14 23:59, Sebastian Biały wrote:
    > Sam szukam uzywanej Zafiry B w benzynie i _nie ma_.

    Chwila moment, to tutaj wszyscy odradzają benzynę że niby fe a przed
    miesiącem radzono mi żeby kupić (na tej grupie) Zafirkę B z benzyną 2.2.
    No to szukam szukam a tu same turbodiesle. Teraz mam turbodiesla i juz
    nie chcę ;) Komfort jazdy po mieście to jakas pomyłka.

    Wic jak z ta zafirą? 2.2 benzynowy:

    a) w ogóle był w nich montowany?

    b) warto nawet zakładając wymianę za pareset zł jakiejś drobnicy w głowicy ?

    Jestem zdeterminowany żeby kupić coś 7 osób w benzynie a tu jak na złość
    same szwabskie Zafiry na olej po komisach i ogłoszeniach :/

  • 24. Data: 2010-07-15 22:56:53
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > gdy ktoś uwierzył, że oliwę można wymieniać co 30kkm a nie co 15kkm (co było
    zalecane wcześniej), efektem może być zapieczenie
    > pierścieni - zgarniaczy oleju i jego spalanie w nieprzyzwoitych ilościach,

    Nie rozumiem.
    Czyli hipotetycznie, kupuje nowego Opla w salonie.
    Wedlug Ciebie:
    - powinienem robic przeglady w ASO z wymiana oleju co 30kkm
    - w miedzyczasie (miedzy przegladami) jeszcze raz wymieniac olej u pana Zenka?
    Ciekawe.

    Z drugiej strony zastanawiam sie czy to zwiekszone spalanie oleju w Oplach
    nie wplywa pozytywnie na cylindry i pierscienie.
    Tyle sie pisze o tym, ze odsiarczone paliwo przyczynia sie do szybszego
    zuzycia silnika.
    Jezeli odsiarczona ropa ma domieszke oleju to powinno dobrze
    wplywac na silnik?

  • 25. Data: 2010-07-15 23:37:29
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > - powinienem robic przeglady w ASO z wymiana oleju co 30kkm
    > - w miedzyczasie (miedzy przegladami) jeszcze raz wymieniac olej u pana

    dlaczego u zenka? normalnie w ASO co 15kkm,

    > Ciekawe.

    raczej nieciekawie ale takie realia,

    brat

  • 26. Data: 2010-07-15 23:46:54
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "bratPit"

    > dlaczego u zenka? normalnie w ASO co 15kkm,

    > raczej nieciekawie ale takie realia,

    Możesz uzasadnić koniecznośc wymiany co 15 kkm, skoro producent w moim
    modelu zaleca wymianę co 50 kkm?

  • 27. Data: 2010-07-15 23:50:52
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Możesz uzasadnić koniecznośc wymiany co 15 kkm, skoro producent w moim
    > modelu zaleca wymianę co 50 kkm?

    olej w silniku co 50kkm? jaki to silnik (oznaczenie)?
    uzasadniałem wcześniej, zapiekają się pierścienie na tłoku przy rzadkich
    wymianach oleju,

    brat

  • 28. Data: 2010-07-15 23:55:58
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "bratPit"

    > olej w silniku co 50kkm? jaki to silnik (oznaczenie)?
    > uzasadniałem wcześniej, zapiekają się pierścienie na tłoku przy
    > rzadkich wymianach oleju,

    1.9 cdti Z19DT - fiatowski JTD montowany w oplu

  • 29. Data: 2010-07-16 00:04:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemysław Czaja pisze:

    > Możesz uzasadnić koniecznośc wymiany co 15 kkm, skoro producent w moim
    > modelu zaleca wymianę co 50 kkm?

    Producent zaleca wymiane co 50kkm zeby sciagnac klienta "tania
    eksploatacja". W tych silnikach nie ma zadnej technologii NASA, ktora
    racjonalnie uzasadnilaby tak rzadką wymiane.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 30. Data: 2010-07-16 00:07:21
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > 1.9 cdti Z19DT - fiatowski JTD montowany w oplu

    zjawisko ma miejsce w benzyniakach, nie wiem jak w dieslach ale nie
    słyszałem by ktoś opisywał problemy z tego powodu,

    brat