  • 1. Data: 2010-09-25 19:06:11
    Temat: Siłownik klapy bagażnika w Yarisie - jak?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Mam problem, na który wujek Google nie odpowiada, chyba że źle szukam.
    Otóż nie jestem w stanie wymienić siłowników (takich jakby
    amortyzatorków) do klapy bagażnika w Toyocie Yaris. Wydaje mi się
    (podkreślam: _wydaje się_), że mam po prostu złe siłowniki, ale nie
    jestem tego w 100% pewien, więc wolę zapytać na grupie:

    Otóż oryginalnie (rok prod. 2000, wersja japońska) mam siłowniki tak
    wyglądające:
    http://allegro.pl/silowniki-klapy-bagaznika-toyota-y
    aris-2008r-i1234885346.html
    (oczywiście bez tego napisu ale reszta identyczna, oryginalne,
    nieruszane od nowości; zwróćcie uwagę na mocowania na szerszym końcu);

    natomiast na wymianę mam siłowniki, które wyglądają tak:
    http://allegro.pl/silowniki-teleskopy-bagaznika-toyo
    ta-yaris-nowe-i1243016033.html
    (na szerokim końcu taka sama główka-zaczep jak na węższym)

    I teraz mam zagwozdkę: czy przypadkiem nie pomyliłem siłowników na
    wymianę, czy może właśnie siłowniki są OK, ale ja nie umiem ich
    prawidłowo zdemontować/zamontować? Pierwszy raz w życiu mam do czynienia
    z tą częścią, więc jestem jak tabaka w rogu.

    Pomożecie?
    pwz

    P.S. Aukcje przykładowe, w żaden sposób nie jestem związany z tymi
    sprzedawcami.
    pwz

  • 2. Data: 2010-09-25 19:11:02
    Temat: Re: Siłownik klapy bagażnika w Yarisie - jak?
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Używane ktos wymontował razem ze wspornikiem mocującym do nadwozia.
    Ten wspornik nie jest czescia silownika.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-09-26 01:12:52
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > ale ja nie umiem ich prawidłowo zdemontować/zamontować?

    Jedna istotna rada.
    Zastosuj ostatnio tak bardzo modny outsourcing - oddaj samochod do
    mechanika...

    --
    Picasso

  • 4. Data: 2010-09-26 08:28:25
    Temat: Re: Si?ownik klapy baga?nika w Yarisie - jak?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-26 01:12, P_ablo pisze:
    > U?ytkownik "pwz"<p...@o...eu> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > Jedna istotna rada.
    > Zastosuj ostatnio tak bardzo modny outsourcing - oddaj samochod do
    > mechanika...

    Watsonie, jesteś wprost genialny. Szkoda tylko, że nie przyszło ci do
    głowy, że chciałbym (także na przyszłość) tego typu drobnych napraw
    nauczyć się sam.
    BTW: kiedy np. masz trudny dostęp do lampy na wymianę żarówki także
    jeździsz do warsztatu, czy może wolisz najpierw kogoś zapytać, czy nie
    ma jakiegoś sposobu/triku na własnoręczne do niej dotarcie?
    pwz

  • 5. Data: 2010-09-26 08:30:04
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-25 19:11, Hinek pisze:
    > Używane ktos wymontował razem ze wspornikiem mocującym do nadwozia.
    > Ten wspornik nie jest czescia silownika.

    Tak się właśnie domyśliłem. Z tym że mam problem z jego odłączeniem -
    nie chciałem przykładać zbyt wielkiej siły do odkręcenia(? innego
    odłączenia?) tego wspornika. Wolałem najpierw zapytać na grupie, niż
    zniszczyć podzespół np[. kręcąc nie w tę stronę co trzeba ;-)
    pwz

  • 6. Data: 2010-09-26 08:46:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-26 08:30, pwz pisze:

> [...]
    > odłączenia?) tego wspornika. Wolałem najpierw zapytać na grupie, niż
    > zniszczyć podzespół np[. kręcąc nie w tę stronę co trzeba ;-)

    Dokladnie nie widac, ale tam powinny byc blaszane zatrzaski na glowkach
    silownika (sprezyny gazowej). Blasze nalezy podwazyc i wyjac z glowke
    kulistego zaczepu. Przy wkladaniu wystarczy lekko stuknac dlonia i
    glowka na kulke sama wskoczy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2010-09-26 11:09:06
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > jeździsz do warsztatu, czy może wolisz najpierw kogoś zapytać, czy nie ma
    > jakiegoś sposobu/triku na własnoręczne do niej dotarcie?

    Wiec zamiast tego typu pytania zadawac na grupie, przysiadz i znajdz
    rozwiazanie. Takie doswiadczenie w przyszlosci bedzie procentowac.

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-09-26 11:42:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2010 19:06:11 +0200, pwz wrote:
    >Mam problem, na który wujek Google nie odpowiada, chyba że źle szukam.
    >Otóż nie jestem w stanie wymienić siłowników (takich jakby
    >amortyzatorków) do klapy bagażnika w Toyocie Yaris.

    No ale na czym polega problem wymiany ?

    >Otóż oryginalnie (rok prod. 2000, wersja japońska) mam siłowniki tak
    >wyglądające:
    >http://allegro.pl/silowniki-klapy-bagaznika-toyota-
    yaris-2008r-i1234885346.html

    Hm, niby rocznik 2008

    >natomiast na wymianę mam siłowniki, które wyglądają tak:
    >http://allegro.pl/silowniki-teleskopy-bagaznika-toy
    ota-yaris-nowe-i1243016033.html

    A te 1999-2005.

    Moze sa roznice, moze nie, po tych zdjeciach nie poznamy.
    Pomijajac oczywiscie zawias na koncu :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-09-26 16:23:53
    Od: othello <b...@v...com>

    J.F. wrote:

> [...]
    >

    > A te 1999-2005.
    >
    > Moze sa roznice, moze nie, po tych zdjeciach nie poznamy.
    > Pomijajac oczywiscie zawias na koncu :-)

    Po pierwsze, to nie są żadne siłowniki czy teleskopy. Te elementy
    (części), w fachowej/samochodowej nomenklaturze nazywają sie zwyczajnie
    podpórkami (ang, prop). Jest to rodzaj cienkiego cylindra wypełnionego
    sprężonym gazem i z tego tytułu niekedy referowane sa jako "sprężyna
    gazowa" (gas spring).
    Siłownikiem nazwałbys element jeżeli do otwierania tej klapy byłby
    zastosowany dodatkowy mechanizm o napędzie elektrycznym. Niektóre
    samochody osobowe a także minivany taką opcje posiadają. Te gazowe
    podpórki sa powszechnie stosowane w więkoszości samochodów zarówno przy
    klapach bagażnika/tylna klapa/drzwi w minivanach, każdy "hatchback",
    jak rówież pokrywy silnika (pol. maska) czyli hood.
    Te na zdjęciu, wymontowane z auta różnia się dodatkowo dołączonym
    wspornikem bo tak je ktoś wymontował. Oba końce tej podpórki są
    zamontowane do pojazdu na kulistych czopach sworzni które powinno dać
    sie w łatwy sposób zdemontować przez mocniejsze pociągnięcie wzdłuż osi
    sworznia. Montaż jest równie prosty, pomaga lekkie stuknięcie twardym
    gumowym/plastikowym młotkiem. Cała wymiana nie powinna zabrać dłużej niż
    5 minut.

    e marcus

  • 10. Data: 2010-09-27 09:21:28
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > sie w łatwy sposób zdemontować przez mocniejsze pociągnięcie wzdłuż
    > osi sworznia. Montaż jest równie prosty, pomaga lekkie stuknięcie

    Jeśli wcześniej nie wyjmiesz blaszanych / drucianych zawleczek to może być
    cięzko :)

    --
    Marek P.