  • 11. Data: 2019-09-09 20:16:01
    Temat: Re: Skutery z wymiennymi akumulatorami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    >(przepraszam, muszę trzymać poziom)
    >No ale ... wierzysz, że hulajnogista albo taki jak ja na skuterze
    >designerskim jadący po chodniku jest jakoś szczególnie niebezpieczny?

    Tak

    http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/rowerzysta-ktory-z
    abil-staruszke-w-toruniu-zatrzymany-pasazera-przypro
    wadzila-mama/

    Poza tym czy trzeba zabic ?
    Przewroci, zlamie reke, i juz mamy zagrozenie kara do lat 3 :-P

    J.

  • 12. Data: 2019-09-09 20:22:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A w Polsce to zanim dojdzie do samochodu z zakupami to musi wypic
    >jedno piwo z tych co kupil. Ponad 11 litrow czystego alkoholu na leb
    >nie bierze sie z powietrza.
    >Za komuny bylo 4,5 litra i alkoholizm byl plaga narodowa

    4.5 to nie pamietam ... moze 7.5 ... a moze za Jaruzelskiego - pol
    litra na miesiac ... no to nijak nie chce 4.5l wyjsc, widac doliczali
    te z pewexu :-P

    >a teraz wszyscy chlejacy piwsko sa dumni ze sa piwnymi alkoholikami.

    Bo widac z alkoholizmem nie ma to nic wspolnego :-P

    Choc przeciez sam sie zastanawialem, kto tyle wypija ...

    J.

  • 13. Data: 2019-09-09 20:30:09
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 20:16, J.F. wrote:
> [...]
    wadzila-mama/

    > Poza tym czy trzeba zabic ?
    > Przewroci, zlamie reke, i juz mamy zagrozenie kara do lat 3 :-P

    No ale czy jest szczególnie (!) niebezpieczny? Pieszo albo biegiem też
    można poturbować i zabić. Jaka jest statystyka?

  • 14. Data: 2019-09-09 20:54:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Alkoholikiem nie jest ten co wypije duza ilosci wodki a ten co lazi po scianach jak
    nie dostanie swojej nawet niewielkiej porcji alkoholu. Ze dwa razy do roku zaprawie
    sie na sztywno. Ale poza tym alkohol jakos mnie nie interesuje, bo nie jestem
    alkoholikiem. Ale wiem co to jest uzaleznienie bo jestem uzalezniony od nikotyny.

  • 15. Data: 2019-09-09 21:38:54
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 września 2019 19:11:59 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A w Polsce to zanim dojdzie do samochodu z zakupami to musi wypic jedno piwo z tych
    co kupil. Ponad 11 litrow czystego alkoholu na leb nie bierze sie z powietrza. Za
    komuny bylo 4,5 litra i alkoholizm byl plaga narodowa a teraz wszyscy chlejacy piwsko
    sa dumni ze sa piwnymi alkoholikami. Nawet na grupie zwiazanej z motoryzacja co
    chwila jacys alkoholicy sie odzywaja bo limit za maly albo tak jak w tym temacie
    jedyne porownanie jakie sa w stanie zrobic to porownanie do alkoholu.

    Cos z tymi statystykami jest nie tego.

    https://zppps.pl/pl/polacy-a-alkohol,24

    Kazde jak patrze zaczynaja sie w 199x tylko te jedne znalazlem za dluzszy odcinek
    czasu.
    Niby piwo podskoczylo ale spirytusy opadly. Kiepsko bylo w latach 80-tych. Przed i po
    jest sporo mniej.

    A na tle reszty europy tak zle nie wygladamy.

  • 16. Data: 2019-09-10 00:40:30
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-09 o 20:30, kk pisze:

    abil-staruszke-w-toruniu-zatrzymany-pasazera-przypro
    wadzila-mama/

    > No ale czy jest szczególnie (!) niebezpieczny? Pieszo albo biegiem też
    > można poturbować i zabić. Jaka jest statystyka?

    Statystyka twierdzi ze hulajnoga da się szybciej jechać niż pieszo
    biegać wiec i obrażenia będą większe.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2019-09-10 01:18:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj linka do tej statystyki ze hulajnoga moze jechac szybciej niz mozna biec.
    Oczywiscie nie dasz bo zajebales jak chory w kubel. Co najwyzej mozesz dac dane
    techniczne hulajnogi i czlowieka. Najszybcie ile da sie biec to 45km/h. Z tym ze tyle
    to mutant zrobiny do bicia rekordu. Mlody czlowiek majacy jakas kondycje da rade
    przez chwile 30km/h pobiec. Legalna hulajnoga dopuszczona do uzytkowania w Polsce
    25km/h.

  • 18. Data: 2019-09-10 09:05:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 Sep 2019 16:18:21 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    przez chwile 30km/h pobiec. Legalna hulajnoga dopuszczona do uzytkowania w Polsce

    Ty pobiegniesz maks. 10km/h i to z górki.
    Czyli hulajnoga jest szybsza.

  • 19. Data: 2019-09-10 11:19:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >rekordu.
    >Mlody czlowiek majacy jakas kondycje da rade przez chwile 30km/h

    Niby tak, a jednak nie slychac o wypadkach z biegaczami.

    >Legalna hulajnoga dopuszczona do uzytkowania w Polsce 25km/h.

    Sa jakies legalne hulajnogi dopuszczone w Polsce ?
    Chyba ciagle nie - tzn mozna jezdzic na takich bez silnika :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-09-10 11:43:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Kapelinder napisał:

    >Cos z tymi statystykami jest nie tego.
    >https://zppps.pl/pl/polacy-a-alkohol,24

    >Kazde jak patrze zaczynaja sie w 199x tylko te jedne znalazlem za
    >dluzszy odcinek czasu.

    tak to ze statystykami jest, ze nie chce sie siegac gleboko.
    Roczniki GUS jeszcze dostepne, ale te stare to raczej w bibliotekach,

    >Niby piwo podskoczylo ale spirytusy opadly.
    >Kiepsko bylo w latach 80-tych. Przed i po jest sporo mniej.

    Co jest bardzo ciekawe, bo wtedy obowiazywaly karki na wodke.
    No coz - wtedy wodke kupowal kazdy ponad 18-lat - kartka nie mogla sie
    zmarnowac :-)
    Ale z samych kartek to by sie nie utrzymalo...

    >A na tle reszty europy tak zle nie wygladamy.

    No coz, jak to niedawno pisalem: tych 11 litrow spirytusu rocznie to
    ~50 butelek wodki.
    Co tydzien pol litra ... no tak bez zadnego tygodnia przerwy ...
    troche duzo, akordowiec jakis.
    Albo 220 litrow piwa po 5% alkoholu. 440 butelek pollitrowych - ponad
    jedna dziennie.

    Jedno piwo dziennie niby zaden alkoholizm ... ale ja tyle nie pije.
    Kobiety tez mniej.
    Dzieci ... odliczyli od tych statystyk ?

    No i wychodzi na to, ze pol spoleczenstwa pije dwie flaszki piwa
    dziennie. Troche duzo.

    Ewentualnie - jedno piwo dziennie, a w weekend pol litra :-)

    J.