  • 81. Data: 2019-03-27 20:19:47
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-27 19:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik p...@g...com ...

    > Dlatego dodałem ze na pustej (w miare).
    > Po prostu 180km/h na autostradzie nie musi oznaczac niczego złego. Moze
    > ale nie musi.

    A 250?

  • 82. Data: 2019-03-27 20:21:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-27 18:09, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jakbyś pomyślał to byś tego nie napisał. Nikt tak nie twierdzi, twierdzi
    > się natomiast że przyczyną wypadków jest nadmierna *w stosunku do
    > mozliwości* prędkość. Problem polega na tym że prędkość łatwo zmierzyć
    > radarem a warunki są niemierzalne. Na warunki składa się wielka ilość
    > czynników o bardzo zróżnicowanym charakterze, od chwilowych dyspozycji
    > psychoruchowych kierowcy po dziurę w jezdni którą ktoś zauważy za późno,
    > poprzez przysłowiowe dziecko z piłką ...

    Do metalu?

  • 83. Data: 2019-03-27 20:22:42
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-27 11:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Nie wiem co to za droga, ze trzeba ostro hamowac przed rowerzystami. Nie
    > wiem tez po co mieszasz jazde autostradami z problemem wyprzedzania
    > rowerzystów.
    > Wiem natomiast ze jak ktos jezdzi normalnie po drogach to problem
    > wyprzedzania rowerzystów nie istnieje (w sensie problemu jego wykonania)
    > A ze to czasem upierdliwe... Cóż... Traktor czy kombajn tez czasami
    > trudno wyprzedzic...

    Traktora nie trzeba wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu

  • 84. Data: 2019-03-27 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik s...@g...com ...

    > Ale podobna logike mozna zastosowac dla pijakow.
    > Znam takich co pija i wypadku nie maja a jezdza.
    > A jednak juz samo picie mimo ze nieszkodliwe bezposrednio jest
    > penalizowane.

    Ale przeciez taka logika jest stosowana.
    U nas przykładowo 0,2 i papap z drogi. W innych krajach podchodza do tego
    troche rozsadniej i jest 0,5 a nawet 0,8.

> [...]
    > Lamie przepisy zapierdalajac - dobrze
    > Ktos lamie przepisy wymuszajac pierwszenstwo - zle
    >
    > Mandat za wymuszenie 300+5pkt
    > Przekroczenie prędkości o 6–10 km/h – do 50 zł
    > o 11–20 km/h – 50 do 100 zł i 2 pkt karne
    > o 21–30 km/h – 100 do 200 zł i 4 pkt karne
    > o 31–40 km/h –d 200 do 300 zł i 6 pkt karnych
    > o 41–50 km/h – 300 do 400 zł i 8 pkt karnych
    > o 51 km/h – 400 do 500 zł i 10 pkt karnych
    >
    > Czyli logicznie mowiac:
    > do +30kmh mniej winny jest zapierdalacz, powyzej, wymuszajacy.
    >
    > I ja bym chetnie widzial takie orzeczenia w praktyce.

    Nie zawsze wymiar kary jest dobrze wystopniowany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 85. Data: 2019-03-27 21:05:17
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 18:26:20 +0100, Akarm napisał(a):

    > Jeśli chciałbyś przyłączyć się do grupy twierdzących, że główną
    > przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość i jednocześnie nie chciałbyś
    > zostać uznanym za kretyna, to znajdź jakieś filmy pokazujące takie
    > wypadki. :D
    > Ja jeszcze nie spotkałem się z wypadkiem spowodowanym przez nadmierną
    > prędkość. Prawie wszystkie są spowodowane przez nieudzielenie
    > pierwszeństwa. Do tego dochodzi jeszcze tylko mały procent spowodowany
    > brakiem umiejętności kierującego, oraz całkiem malutki procent (promil?)
    > przez usterki techniczne.

    Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sygnalizacji świetlnej. Plotki mówią
    o 180 km/h Trzy ofiary śmiertelne:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
    dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html

    Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sieci trakcyjnej i przystanek
    autobusowy. Dwie ofiary śmiertelne:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jechali-przez-S
    opot-200-kmh-zabil-dwoch-kolegow-n132577.html

    Masz coś jeszcze do dodania?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 86. Data: 2019-03-27 21:26:37
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 marca 2019 15:00:03 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Ale przeciez taka logika jest stosowana.
    > U nas przykładowo 0,2 i papap z drogi. W innych krajach podchodza do tego
    > troche rozsadniej i jest 0,5 a nawet 0,8.

    Ekhem, nie doczytales w ktora strone argumentowalem. :)

  • 87. Data: 2019-03-27 21:32:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-27 o 21:05, P.B. pisze:

    > Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sygnalizacji świetlnej. Plotki mówią
    > o 180 km/h Trzy ofiary śmiertelne:
    > https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
    dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html

    Na prostej drodze przywalić w słup, to trzeba wykazać się nie lada
    profesjonalizmem! :D
    Przecież to jest ewidentny brak umiejętności.

    > Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sieci trakcyjnej i przystanek
    > autobusowy. Dwie ofiary śmiertelne:
    > https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jechali-przez-S
    opot-200-kmh-zabil-dwoch-kolegow-n132577.html

    Tutaj mamy wypadek spowodowany przez pijanego bez prawa jazdy, czyli ten
    niewielki procent wypadków powodowany przez brak umiejętności,
    wspomożony zamroczeniem alkoholowym.

    > Masz coś jeszcze do dodania?

    Nie, wszystko napisałem wcześniej.

    Trzeba być bezmózgiem, żeby twierdzić, że główna przyczyną wypadków jest
    nadmierna prędkość. Albowiem takich wypadków nie ma.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 88. Data: 2019-03-27 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Traktora nie trzeba wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu

    Po co chcesz wyprzedzac rowerzyste skoro na kazdym kolejnym skrzyzowaniu
    jestescie w tym samym czasie?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 89. Data: 2019-03-28 06:40:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-27 22:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Po co chcesz wyprzedzac rowerzyste skoro na kazdym kolejnym skrzyzowaniu
    > jestescie w tym samym czasie?

    Po co tutaj piszesz?

  • 90. Data: 2019-03-28 06:41:30
    Od: "JulKo" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba być bezmózgiem, żeby twierdzić, że główna przyczyną wypadków jest
    > nadmierna prędkość. Albowiem takich wypadków nie ma.
    >
    > --
    > Akarm

    Trzeba być niedorozwojem, żeby nie dostrzegać,
    że "nadmierna prędkość" jest skrótem myślowym i dotyczy nadmiernej
    prędkości w odniesieniu do warunków drogowych.

    Niedostosowanie prędkości było przyczyną 38 % wypadków wg SEWiK
    System Ewidencji Wypadków i Kolizji. (Raport NIK z 2014 r.).
    Na pierwszym miejscu jest nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (39 %
    wypadków).