  • 31. Data: 2016-04-21 21:20:52
    Temat: Re: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 18:06:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Po prostu - przemysl od dawna to sprezone powietrze mial.
    > Wiec robiono narzedzia pneumatyczne. Wiec sie kupowalo kompresor zeby
    > je zasilic. Wiec znow sie wybieralo narzedzia pneumatyczne.
    > I takie zamkniete kolo.

    A może to była kwestia BHP
    Np kopalnie i pył węglowy lub metan

  • 32. Data: 2016-04-21 21:50:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 21:12:32 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    Same sie kręcą.

    > Rozumie że to ironia?

    Dobrze rozumie. Ironia.

    > Amatorsko zajmuje się wykonywaniem mebli.
    > I mam ten problem że mam na kablu zasilającym 6 A bezpiecznik.
    > Efekt albo tnę ręcznie albo muszę zawieść do hurtowni.A to kosztuje.
    > Nie tylko kasę ale i czas.
    > I taka piła na powietrze to byłoby dla mnie super rozwiązanie.
    >
    > Jest mały silniczek który jest w stanie obslużyć moja sieć energetyczna.
    > A zbiornik z powietrzem działa jak kondesator która uwalnia dużo energii w krótkim
    czasie.

    Do pneumatyki zawsze trzeba brać największy zbiornik jaki mieści się w budżecie i w
    gabarytach pomieszczenia. Z wielu względów, o których nie chce mi się pisać. Jeden z
    nich masz właśnie u siebie.

    Jest wiele firm które robią małe akumulatory energii elektrycznej z wirującym kołem
    zamachowym w próżniowej bańce i wirnikiem na magnetycznych łożyskach. Urządzenie
    wielkości człowieka potrafi dać kopa 100kW. Szukaj flywheel storage. Niestety, wciąż
    jeszcze dość drogie. Ale może alibaba pomoże.

  • 33. Data: 2016-04-21 22:21:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-21 o 21:19, s...@g...com pisze:
    > ustrojstwo do cięcia płyt meblowych.
    Ni ma takiego ustrojstwa (na powietrze), aby pociąć płytę meblową.

    Robert

  • 34. Data: 2016-04-21 22:59:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2016 12:20:52 -0700 (PDT), s...@g...com

    > A może to była kwestia BHP
    > Np kopalnie i pył węglowy lub metan

    Ale to dotyczylo praktycznie calego przemyslu - nie tylko tego
    "zagrozonego".

    J.

  • 35. Data: 2016-04-21 23:06:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2016 12:12:31 -0700 (PDT), s...@g...com

    Ale to jest calkiem spora moc - 1200W.
    Na mala pile tarczowa powinno wystarczyc.

    W dodatku bezpiecznik (i kabel) pozwalaja na krotkie przeciazenie.

> [...]
    > A zbiornik z powietrzem działa jak kondesator która uwalnia dużo energii w krótkim

    Tylko tak szacuje, ze butla 50 litrow moze zawierac np 25kJ.
    2.5kW przez 10s ... wystarczy ?

    J.

  • 36. Data: 2016-04-21 23:20:07
    Od: 4...@g...com

    Jestes w stanie. Potrzebny jest pewien myk. Ze sprezarki od lodowki wycisniesz
    minimum 30 atmosfer. Dla butli od tlenu to maly pikus. Ale mozesz zrobic jeszcze
    inaczej. Potrzebujesz pare sprytnych wichajstrow i jeszcze jedna butle i sprezarke ze
    zlomu. Butla moze byc po butanie taka jak do kuchenki o pojemnosci 22 litrow. Przy
    sprezarkach nie patrzy sie na cisnienie tylko na sprez jaki daje sprezarka. Jesli
    pierwsza butle nabijesz do 10 atmosfer i zasilisz z niej druga co ma taki sam sprez
    jak pierwsza czyli 10. To w drugiej butli bedziesz mogl osiagnac 100 atmosfer.
    Szacuje ze przy silniku pneumatycznym jak bedzie w dobrym stanie technicznym i nie
    bedzie mial za duzej mocy. Taka butla nabita do stu atmosfer wystarczy od kilku do
    kilkunastu minut pracy. Pozostaje jeszcze pytanie w jakim stanie technicznym jest
    butla po tlenie. Znaczy sie jak jest bardzo skorodowana od srodka i ile w sciankach
    zostalo metalu. Nowa o ile mnie pamiec nie myli ma cisnienie proby 225 atmosfer. Z
    butla po azocie, argonie, helu itp gazach problemu by nie bylo. Ale przy tlenie w
    srodku moze byc sam rudy pyl i cienkie scianki.

  • 37. Data: 2016-04-22 07:07:16
    Od: s...@g...com

    > Ni ma takiego ustrojstwa (na powietrze), aby pociąć płytę meblową.

    Oficjalnie na pewno nie.
    Ale mam dentystów w rodzinie. Maj komunie się zbliżają.
    Może maja jakiś nieuzywany sprzet.
    No a tacy kardiochirurdzy.
    Jak tną mostek.
    Musza mieć jakiś sprzet do cięcia na te 2 cm.
    MOże coś ww demobilu wojskowym.
    Pytanie gdzie szukać?

  • 38. Data: 2016-04-22 07:09:48
    Od: s...@g...com

[...]

    Niebieska butla używana ostatni raz w 1981 roku albo i wcześniej.
    Tak że kicha:(

  • 39. Data: 2016-04-22 07:15:27
    Od: s...@g...com

    > Tylko tak szacuje, ze butla 50 litrow moze zawierac np 25kJ.
    > 2.5kW przez 10s ... wystarczy ?
    ???????
    zaraz
    silnik 2 Kw bedzie musiał ją nabijać przez okres wielokrotnie
    dłuższy niż 10s.

    Albo źle myślę albo jest to BARDZO mało sprawny układ.

    źle myślę????

  • 40. Data: 2016-04-22 07:19:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-04-21 o 18:06, J.F. pisze:

    > Dalej latwosc pewnych rozwiazan - przy 5 bar tlok o srednicy 10 cm daje
    > prawie 400kG sily - zrob to elektrycznie.

    Są chociażby elektryczne klucze do kół z momentem o wartości XXX Nm.
    Skądinąd jak taki moment nie powoduje kręcenia operatorem :)

    > Bezpieczenstwo porazeniowe, mozliwosc pracy ciaglej, ciezar narzedzia ...

    Ale i taka sobie sprawność, licząc od źródła energii napędzającej
    sprężarkę, potem dziurawe przewody etc.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem