  • 21. Data: 2016-04-21 11:19:21
    Temat: Re: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-04-20 o 10:45, J.F. pisze:
    >Podobno do drobnicy typu rama roweru zbiornik 24 l wystarcza.

    >A tu już nie widzę przewagi szlifierki na powietrze od takiej
    >napędzanej elektronami.

    Pare by sie znalazlo, ale jedna moze byc kluczowa - pneumatyczna
    szlifierke mam, a elektryczna musze kupic :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-04-21 11:43:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 11:20:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    > Pare by sie znalazlo, ale jedna moze byc kluczowa - pneumatyczna
    > szlifierke mam, a elektryczna musze kupic :-)

    Czasem zdarza się że trzeba wbić gwóźdź mikroskopem, bo nie ma młotka. Ale bardzo
    rzadko.

  • 23. Data: 2016-04-21 11:45:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 10:48:13 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nic z tego marketowe kompresory mają za duża moc > 2kW
    > A lodówkowy kompresor szybko by padł.

    No to może na holzgas. Albo na magnesy neodymowe. A Youtubie są takie maszynki. Same
    sie kręcą.

  • 24. Data: 2016-04-21 11:54:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości

    >Nic z tego marketowe kompresory mają za duża moc > 2kW
    >A lodówkowy kompresor szybko by padł.

    Lodowkowy pracuje kilkadziesiat lat (no dobra, byc moze nowsze juz
    nie).

    Fakt, ze w idealnych warunkach - oleju duzo, a kurzu wcale.

    J.

  • 25. Data: 2016-04-21 12:49:33
    Od: 4...@g...com

    Nie powtorze tego mojej sprezarce od lodowki ktora pochodzi z lodowki wyrzuconej
    przez kogos na smietnik i od jakis 20 lat z niej korzystam. Miala okresy ze po kilka
    godzin na dobe miesiacami przez kilka lat robila sprezone powietrze. Jak zaczynala
    glosno pracowac to znaczylo ze dwie setki oleju trzeba dolac. Olej najtanszy
    silnikowy bo latwo dostepny.

  • 26. Data: 2016-04-21 12:54:11
    Od: 4...@g...com

    Sztuka nowka nie smigana dla amatora sie nie nadaje. Kiedys kupilem i sie zatarla po
    kilku godzinach. Dla amatora musi byc wypracowana. Jedyne co trzeba zrobic, o ile
    olej w powietrzu by przeszkadzal na przyklad przy spawaniu plastikow, to zamontowac
    odolejacz. Preferuje odolejacze z koksem jako pochlaniaczem oleju.

  • 27. Data: 2016-04-21 17:50:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek44 napisał
    >Sredni klucz pneumatyczny podlaczany jest przewodem o srednicy
    >wewnetrznej w granicach 10-12mm. W sprezarce co ma zbiornik 50l
    >wystarcza powietrza na odkrecenie dwoch srub do kol. Potem cisnienie
    >spada i trzeba czekac bo klucz sily nie ma.

    Ale kolega pisal o piwnicy a nie o garazu i o rowerach a nie
    samochodach, to mu w sam raz dwie srubki wystarcza :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-04-21 18:06:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-16 o 13:07, 4...@g...com pisze:

    >A to akurat prawda. Patrząc na ofertę narzędzi na sprężone powietrze
    >zastanawiam się czy energia elektryczna jest tak mało popularna :)

    Po prostu - przemysl od dawna to sprezone powietrze mial.
    Wiec robiono narzedzia pneumatyczne. Wiec sie kupowalo kompresor zeby
    je zasilic. Wiec znow sie wybieralo narzedzia pneumatyczne.
    I takie zamkniete kolo.

    Gdzies tam na pewno byla cena silnikow elektrycznych - to zlozony
    wyrob i dopiero od niedawna Chinczycy je za darmo robia :-)
    Dalej latwosc pewnych rozwiazan - przy 5 bar tlok o srednicy 10 cm
    daje prawie 400kG sily - zrob to elektrycznie.
    Bezpieczenstwo porazeniowe, mozliwosc pracy ciaglej, ciezar narzedzia

    A kto wie, czy i to nie bylo istotne, ze ukrasc takiego nie bylo sensu
    :-)

    J.

  • 29. Data: 2016-04-21 21:12:31
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 11:45:44 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > No to może na holzgas. Albo na magnesy neodymowe. A Youtubie są takie maszynki.
    Same sie kręcą.

    Rozumie że to ironia?

    Amatorsko zajmuje się wykonywaniem mebli.
    I mam ten problem że mam na kablu zasilającym 6 A bezpiecznik.
    Efekt albo tnę ręcznie albo muszę zawieść do hurtowni.A to kosztuje.
    Nie tylko kasę ale i czas.
    I taka piła na powietrze to byłoby dla mnie super rozwiązanie.

    Jest mały silniczek który jest w stanie obslużyć moja sieć energetyczna.
    A zbiornik z powietrzem działa jak kondesator która uwalnia dużo energii w krótkim
    czasie.

  • 30. Data: 2016-04-21 21:19:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 12:49:34 UTC+2 użytkownik 4...@g...com
    napisał:
    > Nie powtorze tego mojej sprezarce od lodowki

    Dla pewności :
    Idę na złom biorę sprężarkę.
    Po tacie w garażu na wsi mam butle po tlenie taką 40 litrową.
    Cieżką jak cholera
    Do tego parę wichajstrów.
    I mam zestaw?

    Pytanie czy mogę upchać tam tym kompresorem tyle powietrza żeby było w stanie mi to
    napędzić jakies ustrojstwo do cięcia płyt meblowych.