  • 41. Data: 2016-04-22 07:21:43
    Temat: Re: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: s...@g...com

    >Szukaj flywheel storage. Niestety, wciąż jeszcze dość drogie. Ale może alibaba
    pomoże
    dzieki
    ale to chyba przerost formy nad treścią

  • 42. Data: 2016-04-22 09:07:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-22 o 7:07, s...@g...com pisze:
    > Oficjalnie na pewno nie.
    > Ale mam dentystów w rodzinie. Maj komunie się zbliżają.
    > Może maja jakiś nieuzywany sprzet.
    > No a tacy kardiochirurdzy.
    > Jak tną mostek.
    > Musza mieć jakiś sprzet do cięcia na te 2 cm.
    > MOże coś ww demobilu wojskowym.
    > Pytanie gdzie szukać?
    Ty na poważnie?
    No to oszczędzę Tobie rozczarowania i powiem, że na 100%nie ma
    możliwości (praktycznej) rozciąć płytę meblową pneumatycznym
    narzędziem/narzędziami.
    Zrobisz to w profesjonalnej jakości elektronarzędziami za 200-300 zł.
    Nowymi na gwarancji. A jakość krawędzi po obu stronach płyty
    melaminowanej będzie idealna. I kąty proste będą miały 90°.

    Robert

  • 43. Data: 2016-04-22 10:30:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-04-21 o 18:06, J.F. pisze:

    >Są chociażby elektryczne klucze do kół z momentem o wartości XXX Nm.
    >Skądinąd jak taki moment nie powoduje kręcenia operatorem :)

    Udarowe. Pneumatyczne tez sa udarowe.

    Jesli juz to popatrz po nowinkach - sa elekryczne zaciski do hamulcow
    tarczowych.
    Ale czy kosztuja taniej niz hydrauliczne ? :-)

    >Ale i taka sobie sprawność, licząc od źródła energii napędzającej
    >sprężarkę, potem dziurawe przewody etc.

    Przede wszystkim przy sprezaniu wydziela sie sporo ciepla. A potem
    przy rozprezaniu dobrze byloby doprowadzic.

    J.

  • 44. Data: 2016-04-22 10:35:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >???????
    >zaraz
    >silnik 2 Kw bedzie musiał ją nabijać przez okres wielokrotnie
    >dłuższy niż 10s.
    >Albo źle myślę albo jest to BARDZO mało sprawny układ.
    >żle myślę????

    Moglem sie pomylic w obliczeniach o pare rzedow, trzeba by sprawdzic.
    Nie chcialo mi sie tez liczyc dokladnie tych adabiat czy izoterm i
    calkowac po rozladowaniu butli, wiec po prostu przemnozylem 50l i 5
    bar ...
    A moze jednak 2kW kompresor wcale jej tak dlugo nie dmucha ?

    J.

  • 45. Data: 2016-04-22 13:14:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-04-22 o 10:30, J.F. pisze:

    > Jesli juz to popatrz po nowinkach - sa elekryczne zaciski do hamulcow
    > tarczowych.

    Co tam same zaciski - są przecież gotowe hamulce proszkowe sterowane
    elektrycznie, ale jakoś nikt ich do pojazdów nie stosuje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 46. Data: 2016-04-22 15:04:37
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Zrobisz to w profesjonalnej jakości elektronarzędziami za 200-300 zł.
    > Nowymi na gwarancji. A jakość krawędzi po obu stronach płyty

    To po co podcinak w piłach formatowych?

    Mam obecnie taką małą ale i tak się "rzępi krawędź"

  • 47. Data: 2016-04-22 15:50:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-22 o 15:04, s...@g...com pisze:
    > To po co podcinak w piłach formatowych?

    Mówimy o rzemiośle czy o hobby?
    Hobbysty z racji miejsca i ceny nie stać na pilarkę z podcinakiem. I ten
    może zastosować elektronarzędzia (pilarka ręczna i frezarka z frezem
    kopiującym). Jak chce zrobić sobie tylko meble do domu to tym zrobi. A
    jakoś krawędzi będzie lepsza niż po najlepszej profesjonalnej pilarce
    panelowej.

    > Mam obecnie taką małą ale i tak się "rzępi krawędź"
    Jak piły ostre to nie ma prawa. Jeżeli kilka rzeczy jest spełnionych.
    Klin rozczepiający w osi piły, podcinak odpowiednio przesunięty, piła
    nie bije, prowadnica równoległa jest równoległa do piły, wózek podczas
    przesuwania nie zmienia położenia w osi X, jest odpowiednio dociśnięty
    materiał do stołu, bo podcinak ma tendencję do podnoszenia.

    Robert

  • 48. Data: 2016-04-29 04:49:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 20 Apr 2016 14:19:22 -0700 (PDT) 4...@g...com napisał:

    >Chyba do areografu wystarcza. To nie kwestia zbiornika tylko wydajnosci sprezarki.
    >Taka ze zbiornikiem 24 litry przy malowaniu malym pistoletem pracuje caly czas
    >i w zbiorniku cisnienie jest w granicach dwoch atmosfer.

    No bez przesady. Mam pistolet z jakiegoś zestawu akcesoriów za 50zł i
    moja sprężarka 1100W/24l z powodzeniem daje mu radę, nie kręci bez
    przerwy. A wlewam do niego zwykłą farbę olejną (np. Emakol), która
    jest dość lepka (ew. odrobinę rozcieńczam, ale bez szaleństwa).
    Ciśnienie na wyjściu ustawiam 2-3 bar, zależnie od farby, więcej nie
    potrzeba. Dysza 1,5mm. Nawet Unikor C daje radę rzucać. Wiele rzeczy
    już tak pomalowałem. Daje bardzo ładne, równe powłoki.

    Obrotowych narzędzi nie mam, ale z prostych obliczeń (przepływ
    powietrza na ssaniu vs potrzebne ciśnienie i przepływ w narzędziu)
    można wywnioskować, że to się nie uda. Jest oczywiście zbiornik, ale
    ciągłej (czy choćby powtarzanej z rozsądną częstotliwością) pracy się
    nie uzyska.
    Klucze pneumatyczne, szlifierki itp. to jednak nadają się raczej do
    warsztatu, który ma dużą sprężarkę (zwykle śrubową).

    >przede wszystkim do odmuchiwania z wiorow, sprzatania.

    Tak jest. Ja bardzo często stosuję do wydmuchiwania wody po różnych
    operacjach mycia (płytek drukowanych i nie tylko).

  • 49. Data: 2016-04-29 08:21:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 04:49:55 +0200, __Maciek napisał(a):

> [...]
    > jest dość lepka (ew. odrobinę rozcieńczam, ale bez szaleństwa).
    > Ciśnienie na wyjściu ustawiam 2-3 bar, zależnie od farby, więcej nie

    Na malowaniu sie nie znam, ale cos mi sie obilo, ze inni ustawiaja
    wiecej.

> [...]
    > można wywnioskować, że to się nie uda. Jest oczywiście zbiornik, ale
    > ciągłej (czy choćby powtarzanej z rozsądną częstotliwością) pracy się

    No - to jednak 1100W mocy.
    wiele elektronarzedzi ma 300-800W.

    Sprezone powietrze generuje sporo strat, tym niemniej wydaje sie, ze
    tych 700-800W do narzedzia powinno dochodzic.

    > Klucze pneumatyczne, szlifierki itp. to jednak nadają się raczej do
    > warsztatu, który ma dużą sprężarkę (zwykle śrubową).

    Na kluczach tez sie nie znam - ale klucz teoretycznie energii
    potrzebuje tyle co nic - najpierw nie ma oporu, potem nie ma
    przesuniecia. Inaczej z udarowymi - ale chyba nie powinno byc duzo.

    J.

  • 50. Data: 2016-04-29 12:29:05
    Od: 4...@g...com

    Z jakiegos powodu uwaza sie sprezone powietrze za najdrozszy nosnik energi. Stosuje
    sie go bo ma wiele zalet. Ostatnio przy opisach odkurzaczy spotkalem sie z czyms
    takim. Moc pobierana 1400W a nizej moc ssania 250W.