  • 11. Data: 2014-07-23 14:28:13
    Temat: Re: Sprzedać grata w całości czy na części?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-23 12:59, Użytkownik elmer radi radisson napisał:

    > Fajne podzeganie do przestepstwa.

    A konkretnie jakiego przestępstwa ?
    Bo zdemontować jakieś elementy swojej własności i sprzedać
    wolno, jak reszta zniknie to też wolno to zgłosić jako
    kradzież.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-07-23 14:30:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Jul 2014 14:28:13 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > A konkretnie jakiego przestępstwa ?
    > Bo zdemontować jakieś elementy swojej własności i sprzedać wolno, jak
    > reszta zniknie to też wolno to zgłosić jako kradzież.

    zgłoszenie kradzieży, której nie było jest przestępstwem

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-07-23 15:27:49
    Od: "Maciek" <m...@t...pl>

    >I tu się rodzą pytania.

    ...mnie się też jedno zrodziło, przepisy mocno ograniczają dowolne
    dysponowanie własnością co jest jakąś totalną bzdurą. Niedługo dowalą 10 lat
    za wymianę oleju w nie autoryzowanym serwisie. Ciekawe co się dzieje z
    substancjami niebezpiecznymi np. po wsiach z ciągników, dostawczaków itp.
    itd. Przy złomowaniu jest ich najmniej porównując do ilości tych płynów
    "utylizowanych" z samochodu przez lata.

    Wracając do tematu, czysto teoretycznie - jest człowiek uczciwy, chciałby
    być w porządku z obowiązującą literą prawa i mając świadomość, że złomując
    bierze niestety jakieś grosze a nie może sam samochodu wyrejestrować bo
    takie mamy prawo to czy może go sprzedać np. znajomemu mieszkającemu w innym
    kraju i od razu od niego odkupić? Oczywiście potem już samochodu nie
    rejestrować tylko postawić sobie na koziołkach na własnej działce,
    wymontować co mu się podoba a z reszty zrobić np. kurnik i nie płacić za
    niego OC ?
    Znajomy oczywiście poświadczy autentyczność transakcji. Czy wtedy prawnie
    będzie wszystko ok?

  • 14. Data: 2014-07-23 15:51:31
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "masti" napisał

    > zgłoszenie kradzieży, której nie było jest przestępstwem

    Oczywiście, ale gdzie tu była mowa o sfingowaniu kradzieży?

    --
    Hinek

  • 15. Data: 2014-07-23 15:58:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Jul 2014 15:51:31 +0200 osobnik zwany Hinek napisał:

    > Użytkownik "masti" napisał

    > Oczywiście, ale gdzie tu była mowa o sfingowaniu kradzieży?

    "reszta wraka sama zniknie, zgłoś jako kradzież "
    wierzysz w to, że sama?

  • 16. Data: 2014-07-23 16:00:11
    Od: rAzor <a...@r...strikesbaaack.nsa>

    Dnia 2014-07-23 15:58, Użytkownik - masti napisał::

    > "reszta wraka sama zniknie, zgłoś jako kradzież"
    > wierzysz w to, że sama?

    Złomiarze, śmietnikowi surferzy, itp.

  • 17. Data: 2014-07-23 16:17:16
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-23 15:51, Hinek wrote:

    > Oczywiście, ale gdzie tu była mowa o sfingowaniu kradzieży?

    Jak myslisz, jak prokurator potraktuje sytuacje w ktorej w celu
    'rozwiazania jakiegos problemu' i unikniecia dopelnienia urzedowego
    obowiazku, od samego poczatku swiadomie zaklada sie efekt w postaci
    wystapienia przestepstwa? Ktorego dokonanie swiadomie sie ulatwia.

    To budzi skutki jak dokonanie zlecenia kradziezy - tylko bez
    wskazania jej dokonania konkretnemu sprawcy.

    Mysle ze cos w zakresie pomocnitwa, zamiaru i zaniechania sie
    tutaj znajdzie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2014-07-23 16:46:44
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > "reszta wraka sama zniknie, zgłoś jako kradzież "
    > wierzysz w to, że sama?

    No nie, trzeba mu pomóc :-)

  • 19. Data: 2014-07-23 17:29:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Jul 2014 15:27:49 +0200, Maciek napisał(a):

    > ...mnie się też jedno zrodziło, przepisy mocno ograniczają dowolne
    > dysponowanie własnością co jest jakąś totalną bzdurą

    Zarówno własnością jak i wolnością osobistą. Obserwujemy stopniowe
    zawłaszczanie przez państwo tych stref. Rozrośnięta
    administracja-biurokracja (prof. Parkinson się kłania) produkuje coraz to
    nowe zbędne i bzdurne przepisy chcąc usprawiedliwić własne istnienie.
    Pomagają w tym głupcy - hieny medialne coraz to nawołujący do zaostrzenia
    sankcji. Bez świadomego oddolnego sprzeciwu wpadniemy w g... przy którym
    Orwell wymięka.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2014-07-23 17:45:23
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

> [...]
    > wskazania jej dokonania konkretnemu sprawcy.
    >
    > Mysle ze cos w zakresie pomocnitwa, zamiaru i zaniechania sie

    Innymi słowy jeśli ukradną mi spod domu mój stary samochód
    z założenia zostanę uznany jako zleceniodawca kradzieży?
    Po zgłoszeniu kradzieży natychmiast mnie zamkną?
    Serio myślisz, że to by przeszło w sądzie?
    A jaki przepis zabrania mi trzymania pod domem zarejestrowanego
    Poloneza?

    --
    Hinek