  • 61. Data: 2015-04-23 21:57:17
    Temat: Re: Stara różnicówka ?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:
    > Chodzi o pomiar prądu upływu mierzony np. wg PN-EN 60335-1 p. 13 ? Swoją
    > drogą tam i tak prąd upływowy < 5mA przy napięciu roboczym.

    Normalna upływność występuje przy napięciu roboczym zmiennym a pomiar
    wykonujesz napięciem stałym.
    Tak naprawdę potrzebujesz źródła napięcia stałego, ograniczającego
    płynący prąd przy zwarciu lub poborze prądu większego niż parę
    miliamperów. Pomiary legalizacyjne, to inna bajka. Do lokalizacji
    uszkodzenia w zmywarce możesz nawet zastosować coś takiego, jak tester
    półprzewodników DY294:
    http://www.dyinstrument.com/duoyi/?q=transistor_test
    er/DY294 . Akurat o
    nim piszę, bo go po prostu mam. Może być cokolwiek innego w tym stylu.
    Nawet samoróba. To jest bardzo fajne chińskie urządzenie, posiadające
    m.in. źródło 200V i 1000V, przydatne do sprawdzania kondensatorów,
    tranzystorów, czy nie mają przebić przy wyższym napięciu. Również można
    przy jego pomocy sprawdzić diodę Zenera. 200V podłączone do diody na
    5,6V nie niszczy jej, bo następuje ograniczenie płynącego prądu a dioda
    stabilizuje napięcie. Tak samo transile, warystory. Nie nadaje sie do
    pomiaru iskierników. Miernik pokazuje od razu ile tych woltów jest.
    W Twoim przypadku powinna się objawić upływność kondensatorów na filtrze
    lub jakiejś wilgotnej zgniliźnie. Tylko pamiętaj o rozładowaniu
    mierzonego obwodu - raz przed pomiarem, żebyś nie ubił miernika a dwa po
    pomiarze, żebyś nie poczuł wstrząsu, jeśli kondensatory są sprawne.
    Miernik instalacji sam robi rozładowanie po pomiarze.

    Maciek

  • 62. Data: 2015-04-24 09:52:17
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 21:57, Maciek pisze:

    > W Twoim przypadku powinna się objawić upływność kondensatorów na filtrze
    > lub jakiejś wilgotnej zgniliźnie.

    Tego ostatniego się obawiam, kilka miesięcy temu wylał mi się kondensat
    z komina i zmywarka stała w wodzie. Efekt to zadziałanie różnicówki i
    niestety odstrzelenie sterownika zmywarki.

    --
    P.Jankisz

  • 63. Data: 2015-04-24 10:57:28
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Tego ostatniego się obawiam, kilka miesięcy temu wylał mi się kondensat
    > z komina i zmywarka stała w wodzie. Efekt to zadziałanie różnicówki i
    > niestety odstrzelenie sterownika zmywarki.

    No to masz prawdopodobną przyczynę. Do czasu usunięcia uszkodzenia nie
    pozostawiaj zmywarki włączonej do gniazdka.
    Powodzenia
    Maciek

  • 64. Data: 2015-04-24 11:21:00
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-24 o 10:57, Maciek pisze:

    > No to masz prawdopodobną przyczynę. Do czasu usunięcia uszkodzenia nie
    > pozostawiaj zmywarki włączonej do gniazdka.

    I zmywaj ręcznie ?

    Zmywarka niestety *musi* pracować i pracuje, od wczoraj na własnej
    różnicówce, na razie bez sensacji. Może być i tak że w środku wszystko z
    czasem powysychało i już się nie objawi.

    --
    P.Jankisz

  • 65. Data: 2015-04-24 12:34:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Zmywarka niestety *musi* pracować i pracuje, od wczoraj na własnej
    > różnicówce, na razie bez sensacji. Może być i tak że w środku wszystko z
    > czasem powysychało i już się nie objawi.

    Ale mimo wszystko zajrzyj i wyczyść, jeśli się da. Bo jak znowu wilgoć za
    tobą zatęskni i będzie miała się zameldować, to się zamelduje na tym czymś
    właśnie i zrobi balangę.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 66. Data: 2015-04-24 12:55:48
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-24 o 12:34, ACMM-033 pisze:

    > Ale mimo wszystko zajrzyj i wyczyść, jeśli się da. Bo jak znowu wilgoć
    > za tobą zatęskni i będzie miała się zameldować, to się zamelduje na tym
    > czymś właśnie i zrobi balangę.

    Jasne. Przy okazji upałów mam ochotę eksmitować zmywarkę na balkon,
    celem wysuszenia.

    --
    P.Jankisz

  • 67. Data: 2015-04-24 13:53:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jasne. Przy okazji upałów mam ochotę eksmitować zmywarkę na balkon, celem
    > wysuszenia.

    W każdym razie nie zmuszam. Tylko, że samo nie zniknie, może będzie suche i
    nie spowoduje problemów, ale z tym różnie bywa. A takie pierdualia potrafią
    być wredne, jak telespamerzy od garnków (to ten ostatni numer w ogonku).

  • 68. Data: 2015-04-24 14:09:10
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-24 o 13:53, ACMM-033 pisze:

    > W każdym razie nie zmuszam. Tylko, że samo nie zniknie, może będzie
    > suche i nie spowoduje problemów, ale z tym różnie bywa.

    Na razie mam czas do przemyśleń jak się zabrać do szukania upływu w
    urządzeniu. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

    --
    P.Jankisz