  • 21. Data: 2019-12-06 13:21:12
    Temat: Re: Suwak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adrek" napisał w wiadomości grup

    >W moim mieście większość jeździ na suwak już od roku, najmniej.

    IMO - to malo mamy miejsc z warunkami suwaka.
    We wroclawiu pamietam dwa, jedno odpadlo, doszlo nowe, ale takie
    niepelne.

    J.

  • 22. Data: 2019-12-06 13:33:14
    Temat: Re: Suwak. Przeszkoda.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
> [...]

    Raczej kiepsko - bo wtedy samochody z prawego pasa beda musialy
    wpuscic drugie i nastepne auta z lewego pasa ... ale pierwszego nie.
    A te drugie i nastepne wcale nie chca na prawy pas :-)

    Chyba ma. Jakby na prawym pasie byl ruch luzniejszy, to by ten z
    lewego nie mial problemu zmienic pasa.

    Choc akurat w miescie sie moze zdarzyc, ze na prawym akurat jada
    wszyscy 50 blisko siebie ...

    >Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.
    >PoRD art. 22
    >,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
    >niż
    >jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

    Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z
    nich stoi.

    Ale ... a jak to bedzie w umiarkowanym ruchu np na autostradzie ?
    Ten z lewego konczacego sie, pomysli, ze maja go obowiazek wpuscic,
    wiec pociagnie do konca i zjedzie,
    ten z prawego pomysli, ze nie musi wpuszczac, bo luzno ... ale chyba
    kierowcy maja na tyle starego doswiadczenia, ze kolizji nie bedzie ...

    J.

  • 23. Data: 2019-12-06 13:40:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Stara dobra zasada mówi że jeśli zostałeś wpuszczony to nie
    >wpuszczasz nikogo przed siebie.

    Cos w tym jest, ale teraz to sie moze skonczyc mandatem :-)

    >Ten za tobą też chce pojechać. Jak się wbił wcześniej to też pojechał
    >na suwak.
    >Jak się wbił w połowie to znaczy że dobrowolnie z jakiegos powodu
    >zrezygnowal z wcześniejszego wjazdu na inny pas jak by dojechał do
    >końca.

    Ale piszesz chyba o innej sytuacji, bo odwrotnej.
    Bo w tym momencie, jesli stales za nim, to mozesz:
    -pojechac do konca ... a on cie tam nie wpusci, zgodnie z twoja zasada
    :-) No dobra - jak korek dlugi, to na niego nie trafisz. Ale moze na
    innego, co zostal wpuszczony w polowie :-)

    -wcisnac sie tez w polowie ... ogolnie glupio, moze dawniej nie, a
    teraz glupio.
    -jechac dalej swoim pasem z jego predkoscia ... czyli robic za szeryfa
    :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-12-06 13:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Może ranking zróbmy w którym mieście zginie więcej ludzi na 1000
    >mieszkańców? Tak tragicznie napisanego przepisu jak nowy 22.4x to nie
    >widziałem od dawna.

    eee, spoko. Predkosci w korkach tak male, ze nikt nie zginie.
    A o dane statystyczne byloby trudno.

    Poza tym ... IMO - to jest ten impuls, ktorego brakowalo, i teraz
    kulturalny suwak zagosci na polskich drogach.
    Ale ciekaw jestem, ile czasu to zajmie.
    Dzien, tydzien, miesiac, rok ... w tych najbardziej zacofanych
    miejscach.

    No i w ilu miejscach bedzie tak, ze suwakowcy zablokuja np pas do
    zjazdu w prawo ...

    J.

  • 25. Data: 2019-12-06 13:50:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >się w połowie a potem nie zrobi zamka tylko z miną wiejskiego pana i
    >władcy, ze wzrokiem sztywno na wprost wypatrującego z tej łajby
    >nadbrzeża na horyzoncie, ciśnie nie zważając na nic, ale zlewam to
    >ciepłym.
    >Dużo osób jednak się ustawia w szeregu z prawej mimo wolnego lewego
    >pasa, niestety blokując niecałe 100 metrów wcześniej wjazd/wyjazd z
    >osiedla. Dochodzi do tego że jest 100 metrów aut na prawym i 2 auta
    >na lewym, więc autobusy wbijają się na lewy i włączają się z powrotem
    >ładnie na zamku. Szacun dla kierowców MPK.

    No, to masz swietne miejsce do obserwacji - napisz, kiedy sie cos
    zmieni :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-12-06 13:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    .invalid.191205.invalid...
    Shrek w

    >Nie działa na "żółtych znakach poziomych" przy "rondzie na Wale
    >Miedzeszynskim" -- kmiot WOT nie wpuścił nikogo.

    Jeden kmiot to sie nie liczy. Kolejka byla na dwoch pasach, czy na
    jednym ?

    Poza tym co to znaczy "nie wpuscil nikogo" ? Teraz to ma obowiazek
    wpuscic jednego na samym koncu, wiec tylko o niewpuszczeniu jednego
    samochodu moze byc mowa.

    >Nie działa w Puławach -- LPU zjechał na lewy pas i blokował go przez
    >150
    >metrów, jadąc równo z "sąsiadem na prawym 10km/h", a wyprzedzony po
    >zwężce,

    To tak troche nie po nowemu, ale dawniej pisalem, ze przeciez dobra
    robote robi - mozna sie za nim grzecznie ustawic i zbudowac korek na
    dwoch pasach.
    A potem bedzie ladny zamek.

    Symptomatyczne jest tu raczej to, ze "wszyscy" sie ustawili na prawym
    ... i ciekaw jestem jak to bedzie w kolejnych dniach.

    >na kolejnym poszerzeniu walił długimi, dalej jadąc 10km/h i mając 50m
    >przed
    >soba pustego, i włączające się zielone.

    Nie rozumiem - w lusterko ci walil dlugimi ?

    J.

  • 27. Data: 2019-12-06 15:46:45
    Od: p...@g...com

    --Symptomatyczne jest tu raczej to, ze "wszyscy" sie ustawili na prawym
    ... i ciekaw jestem jak to bedzie w kolejnych dniach.

    Dramatycznie ;-) a jak jeszcze premier da pieszym pierwszeństwo to już koniec świata
    ! Czas uciekać na wschód bo to co idzie z zachodu to samo zło ;-)

  • 28. Data: 2019-12-06 17:06:17
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
> [...]
    > 50 blisko siebie ...

    > Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z

    Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia
    prędkości. Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

    Wg mnie muszą stać lub prawie stać oba, żeby warunek był spełniony.

    --
    mk4.

  • 29. Data: 2019-12-06 17:07:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:

    >Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia
    >prędkości. Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

    Drugi jedzie, ale pierwszy stoi. A tu mamy "na jezdni".
    Srednia wyciagnac z obu pasow ?

    I predkosc spadla :-)

    J.

  • 30. Data: 2019-12-06 17:08:15
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-06 07:54, Marcin N wrote:

    > Wtedy, gdy pojazdy znacznie mniejszą prędkość.
    >
    > A warunek 'pada deszcz' zachodzi, gdy pada deszcz.
    > A warunek 'zjadłem obiad' zachodzi, gdy zjadłeś obiad.

    Czy z 90 do 30 to jest znacznie? Gdzieś w necie była interpretacja, ze
    nie. Więc? Ile to jest znacznie wg ciebie?

    No i było też, że nie wystarczy, ze jeden pas ma znacznie zmniejszoną.
    Muszą mieć przynajmniej dwa.

    --
    mk4