  • 91. Data: 2019-12-08 22:23:02
    Temat: Re: Suwak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 20:57:19 +0100, cef napisał(a):

    > To nie to miejsce. Normalnie nie było zwężenia - teraz
    > robią remont i zniknęli prawy pas, ale tam jadą wszyscy niepewnie,
    > bo co chwilę coś zmieniają i auta jakoś się mieszają.

    Miejsce chyba nadal to, ale owszem - teraz rozkopane inaczej.
    Zakoncza i suwaka nie bedzie.

    A w planach chyba jeszcze nowy wiadukt, szeroki.

    > Bardziej niż brak suwaka wkurza mnie tam (na obu kierunkach),
    > że wjeżdżają z lewego pasa i zaraz za skrzyżowaniem wrzucają
    > kierunkowskaz i czekają aż ktoś wpuści a przed nimi z przodu
    > prawie 100m wolnego pasa a z tyłu zablokowanych na skrzyżowaniu kilka
    > pojazdów.

    Strzalki do zjazdu sa tuz za skrzyzowaniem ..

    No i malo tych suwakow w miescie :-(

    J.

  • 92. Data: 2019-12-08 22:39:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 22:23, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 8 Dec 2019 20:57:19 +0100, cef napisał(a):

    > Miejsce chyba nadal to, ale owszem - teraz rozkopane inaczej.
    > Zakoncza i suwaka nie bedzie.

    Nawet nie analizowałem - wiem jak tam wygląda teraz.

    > Strzalki do zjazdu sa tuz za skrzyzowaniem ..

    Jeśli rozum nie podpowiada, żeby wykorzystać wolny pas,
    to nic nie poradzę. Zakładam, że działa ten sam mechanizm, który
    blokuje prawidłowe działanie suwaka: wjadę na ten pas wcześniej, bo
    jak pojadę do końca to będą mnie uważać za chama i cwaniaka.

    > No i malo tych suwakow w miescie :-(

    Ja podałem to co widzę codziennie i znam te miejsca.
    Każdy kto jeździ innymi trasami wskazałby pewnie
    ze dwa trzy takie miejsca na swojej trasie.
    Jeszcze koniec Bardzkiej przed wiaduktem.

  • 93. Data: 2019-12-09 07:09:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 00:00, PlaMa pisze:

    > Tylko, że według mnie w tej ustawie, cokolwiek opisali, to nie jest
    > jazda na suwak.

    bo w Polsce brakuje przewidywania, jest tylko sztywne trzymanie się
    przepisów. Praktycznie nie istnieje coś takiego jak współwina. Jak jest
    stłuczka to byłeś na swoim pasie? tak. drugi zjechał? to jego wina. Nikt
    nie zapyta czy mogłeś go zauważyć i uniknąć kolizji - a IMO przy wielu
    stłuczkach można.
    Z drugiej strony ciężko mi wyobrazić sobie logiczną interpretację
    zamiast sztywnego trzymania się prawa przez polskiego policjanta -
    utwierdził mnie w tym przekonaniu kilka miesięcy temu pies (nie
    policjant, bo nie chciałbym ubliżać wszystkim policjantom), który zanim
    się przedstawił wyskoczył do mnie z ryjem, że blokuję ruch (kolizję
    miałem na drodze wojewódzkiej, zjechaliśmy na boczną uliczkę gdzie
    przejeżdżał jeden samochód na minutę i zajęliśmy jeden pas ruchu)

    Lukasz

  • 94. Data: 2019-12-09 21:30:19
    Temat: Re: Suwak. Przeszkoda.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-06 19:46, FreyKol wrote:
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
    > a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
    > To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
    > Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
    > Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
    > należy do jezdni.

    A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
    Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie
    równo i jeden z nich się kończy.

    --
    mk4

  • 95. Data: 2019-12-09 22:29:04
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
    > Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie
> [...]

    W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
    W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
    jezdni ".
    Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
    że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
    do jezdni.
    Jazda na suwak obowiązuje.

  • 96. Data: 2019-12-10 18:25:39
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-09 22:29, FreyKol wrote:
> [...]
    > Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
    > że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy

    poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze
    jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba
    pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona
    prędkością a nie tylko jeden z nich.

    Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
    prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
    pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

    To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
    pasie w jedną stronę się nie jedzie.

    --
    mk4

  • 97. Data: 2019-12-10 18:28:30
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-06 21:08, FreyKol wrote:
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > znacznie, czyli dość dużo.
    > Ile to jest dokładnie to powie ci policjant, lub Sąd.

    > Nigdzie nie jest napisane, że zmniejszona prędkość na dwóch pasach.
    > Jest napisane, że " w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
    > jezdni".
    > Jeden pas z zmniejszoną prędkością też jest na jezdni.
    >
    > PoRD art. 22
    > ,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
    > jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

    Czy ludzie w tym kraju nie potrafią już myśleć i do wszystkiego
    potrzebny jest sąd i policjant. No zastanów się pan nad sensem przepisu
    i przestań bić piane. Ewentualnie dołącz do grupy niezadowolonych,
    którzy uważają, że należy to lepiej zapisać. Ale nie siej fermentu!

    --
    mk4

  • 98. Data: 2019-12-10 19:34:43
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > poczytaj interpretacje policji i rożnych guru.
    >
    > --
    > mk4

    link poproszę.

  • 99. Data: 2019-12-10 20:46:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 18:28, mk4 pisze:

> [...]
    > i przestań bić piane. Ewentualnie dołącz do grupy niezadowolonych,
    > którzy uważają, że należy to lepiej zapisać. Ale nie siej fermentu!

    Ale akurat ma rację.
    To że jeden pas chciałby sobie szybko jechać, nie oznacza że drugi ma
    stać. Jezdnia ma być z przynajmniej dwoma pasami, a nie że ruch ma być
    spowolniony na więcej niż jednym pasie.
    Jeśli jest korek na jednym, kończącym się, to drugi ma z nim tworzyć zamek.

  • 100. Data: 2019-12-10 20:48:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 18:25, mk4 pisze:

> [...]
    > jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba
    > pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona

    No i będą, bo zastosowaniu zamka.

> [...]
    > pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.
    >
    > To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym

    Nie - korek jest też wtedy, gdy jednym pasem nie można jechać, tyle że
    wtedy jest korek na jednym pasie.
    I to jak najbardziej kwalifikuje się do zastosowania zamka, żeby korek
    upłynnić.