  • 81. Data: 2019-12-08 17:28:14
    Temat: Re: Suwak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 12:57:52 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jednakowa u nas zwykle nie jest. Jednak leniuchy jadą tym pasem co się
    > nie kończy.

    Niekonieczne "leniuchy" to dobre okreslenie.

    No coz - teraz ma szanse sie wyrownac, jak sie choc czesciowo wyrowna,
    to zamek zadziala, a potem ... trzeba bedzie uwazac na ciezarowki :-)

    > Z drugiej strony tym co się kończy jadą zwykle ci co się nie
    > boją dynamicznie ruszyć i sprawnie zmienić pas (w języku niektórych się
    > wpieprzyć).

    No jak - w pol metra odstepu ?

    > Po prostu w DC nikt tego "wpieprzania się" do serca sobie
    > nie bierze, więc wychodzi sprawnie.

    Bo w DC suwak juz jest ... przynajmniej tak piszesz :-)

    J.

  • 82. Data: 2019-12-08 17:33:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 12:54:48 +0100, Shrek napisał(a):

    > No więc dobra - w DC działa (z niewielimi nie wpływającymi na zasadę
    > wyjątkami). Wynika to chyba generalnie z kultury wpuszczania się na
    > wzajem. Nie tylko w zamku. Znałem kilka skrzyżowań, gdzie łatwiej było
    > wyjechać w godzinach szczytu (nieofijalnie jechało się tam 1 na 1) niż
    > poza gdzie główną jechali klasyczne 70@50 w takich odstępach, że akurat
    > dużych, ale za małych;) Po prostu ludzie zauważyli, że jak nie będą się
    > wpuszczać "nieoficjalnie" to nawet z garażu nie wyjadą i zamek działał u
    > nas na tych zasadach od dawna.

    To jedno, a drugie ... moze w DC tyle chamow omijajacych kolejki, ze
    az sie normalny suwak zrobil :-)

    J.

  • 83. Data: 2019-12-08 17:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 08:54:57 +0100, cef napisał(a):

    > Zaskakuje mnie Twoja wiara.
    > Jakoś z pieszymi nie dali rady ogarnąć, to dlaczego z suwakiem miało by
    > być lepiej?

    Nie mieszajmy dwoch roznych rzeczy.

    > To się oczywiście uda, ale stawiał bym raczej na proces wielopokoleniowy
    > a nie wieloletni.

    Zycie pokazuje, ze suwak stosujemy wyjatkowo niechetnie.
    Ale ciekaw jestem, czy to sie wlanie nie zmieni ... szybko :-)

    J.

  • 84. Data: 2019-12-08 17:40:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 01:00:08 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Tylko, że według mnie w tej ustawie, cokolwiek opisali, to nie jest
    > jazda na suwak.

    A kto bedzie czytal ustawe.
    Wystarczy, ze w telewizji i radiu mowia, no i w gazetach pisza.

    J.

  • 85. Data: 2019-12-08 18:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 00:04:19 +0100, cef napisał(a):

    > Hmmm, jak to mało?
    > Na stałych trasach widzę co najmniej kilka takich miejsc
    > (obok Tesco w stronę Popowic znika pas,

    Nie znika - prawy prosto, lewy w lewo.
    https://goo.gl/maps/aVFwvviQ7NhmDqWf6

    W przeciwna strone na Popowicach bylo zwezenie pod wiaduktem,
    https://goo.gl/maps/FY7DwqtPUqvV3jG46
    ale problemow tam nie bylo - moze z powodu swiatel - ludzie dopiero
    ruszali, dawalo sie ominac i wcisnac :-)

    Teraz wiadukt szeroki, pasy sie nie koncza.

    Kawalek dalej, przed drugim wiaduktem tym pod Tesco - tez bylo i jest
    zwezenie, ale tez bezproblemowe - dawniej IMO przepustwosc pierwszego
    wiaduktu ograniczala korek, teraz to chyba swiatla z linku.

    Obecnie w ogole nieprzejezdne - cos tam robia.

    > na Pl. Wróblewskiego w obu kierunkach E-W i W-E znikające pasy,

    Owszem, ale:
    -kierunek E - od niedawna, jak im sie zachcialo torowisko/buspas
    wydzielic, i za swiatlami, wiec sie szybko rozladowuje.

    -kierunek W - jeszcze mlodszy, i znow za swiatlami.

    > na Krakowskiej)

    I o tym wlasnie mysle, ze jeszcze jest i warty sprawdzenia wkrotce :-)

    > Rzadko kiedy suwak tam działał, nawet jeśli nie są to klasyczne
    > przypadki.

    na Krakowskiej wiekszosc sie ustawiala na lewym, jadacym pasie,
    ale na tych co ich omijali prawym patrzyli tylko malym wilkiem.

    A na koniec dochodzi druga droga z prawej, i tam zamek pieknie
    funkcjonowal.
    O ile "pod wiaduktami" masz na mysli

    https://goo.gl/maps/4xnKQWaEEfveAEvY6

    No i malo tych miejsc jak na srednie miasto :-)

    Jest jeszcze jedno - zjazd z wiaduktu w Pilczycach
    https://goo.gl/maps/PtzySwinukW9ENp57

    Tu akurat zamek dziala, a nawet dwa/trzy - pasy dobrze namalowane :-)

    J.

  • 86. Data: 2019-12-08 18:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2019 19:30:40 +0100, 'TomN' napisał(a):
    > J.F. w

    > Pomnóż sobie jednego kmiota razy liczbę zwężek razy 24h razy 4 metry

    Taksowkarzem jestes ?
    4 metry razy nawet kilka zwezek na jednej trasie ... tyle co nic/

    > Bez znaczenia -- kmiot nie wpuscił nikogo!!!

    > Czego troliku marny nie rozumiesz? Jechał tak, żeby *nikt* z lewego pasa na
    > prawy nie wjechał przed niego.

    Czyli "szeryf", a nie "kmiot" :-)

    > Tia, a 150m w opisanym przypadku pustego pasa, a na Ax kilometry pustego na
    > lewym to CHUJ.

    > Jestes głupi CIUL ?
    > Czy tylko na takiego sie kreujesz ?

    Sam jestes glupi ciul.
    Przejedzie tych ~30 pojazdow i 150m zniknie.

    Chcialbys kmiotkow ominac ? Bedzie suwak, to sie nie bedzie dalo :-)

    > Wszyscy sie ustawili ?
    > Masz zwidy ?
    > Kto tak napisał troliku marny ?

    Ty. Skoro piszesz o 150m pustego pasa.

    Znaczy sie bylo ~30 kierowcow, ktorzy woleli ustawic sie w kolejce na
    prawym pasie potem jeden szeryf, i za nim ty :-)

    A za toba ? masa wk* kierowcow, czy kolejne 150 pustki i szeryf :-)

    > Wcale mnie to nie dziwi !

    > W lusterkach widziałem przez chwilę, ale się "ściemniły" ?!

    No to przyznaje, ze glupi ciul, skoro mu sie chcialo na te 50m swiecic
    :-)

    J.

  • 87. Data: 2019-12-08 20:20:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 17:28, J.F. pisze:

    > Niekonieczne "leniuchy" to dobre okreslenie.

    To miało być pieszczotliwe, nie pejoratywne.

    > No coz - teraz ma szanse sie wyrownac, jak sie choc czesciowo wyrowna,
    > to zamek zadziala, a potem ... trzeba bedzie uwazac na ciezarowki :-)

    Zamek już od dawna działa.

    > No jak - w pol metra odstepu ?

    Nie - w pół metra to się cztery i pół nie zmieszczą, a jeszcze
    wypadałoby po 20 cm z przodu i z tyłu zostawić:)

    > Bo w DC suwak juz jest ... przynajmniej tak piszesz :-)

    No tak jak piszę. "leniuchy" zostawiają miejsce, "ambitni" nie boją się
    tam wbijać - działa zaskakująco sprawnie.

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2019-12-08 20:22:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 17:33, J.F. pisze:

    > To jedno, a drugie ... moze w DC tyle chamow omijajacych kolejki, ze
    > az sie normalny suwak zrobil :-)

    Tak właśnie było. I dlatego my warsiafiaki jesteśmy drogowe chamy nad
    chamami. I chamstwo wygrało i prawem się stało:P

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2019-12-08 20:34:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 20:20:36 +0100, Shrek napisał(a):

    > To miało być pieszczotliwe, nie pejoratywne.

    No coz - IMO to mieszanka kultury, cwaniactwa i glupoty jednoczesnie.
    Za duzo, aby jednym slowem okreslic :-)
    I czy powinno byc "niepejoratywnie" :-)

    > Zamek już od dawna działa.

    DC to nie caly kraj :-)

    > No tak jak piszę. "leniuchy" zostawiają miejsce, "ambitni" nie boją się
    > tam wbijać - działa zaskakująco sprawnie.

    Jak to suwak. Jak sie chwile wspolnie postalo, to sie potem
    kulturalnie wpuszcza.

    Tylko jak przekonac tych "leniuchow", zeby zejmowali dwa pasy a nie
    jeden :-)

    J.

  • 90. Data: 2019-12-08 20:57:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 18:10, J.F. pisze:

    > Nie znika - prawy prosto, lewy w lewo.
    > https://goo.gl/maps/aVFwvviQ7NhmDqWf6

    To nie to miejsce. Normalnie nie było zwężenia - teraz
    robią remont i zniknęli prawy pas, ale tam jadą wszyscy niepewnie,
    bo co chwilę coś zmieniają i auta jakoś się mieszają.

    > Owszem, ale:
    > -kierunek E - od niedawna, jak im sie zachcialo torowisko/buspas
    > wydzielic, i za swiatlami, wiec sie szybko rozladowuje.
    >
    > -kierunek W - jeszcze mlodszy, i znow za swiatlami.

    Bardziej niż brak suwaka wkurza mnie tam (na obu kierunkach),
    że wjeżdżają z lewego pasa i zaraz za skrzyżowaniem wrzucają
    kierunkowskaz i czekają aż ktoś wpuści a przed nimi z przodu
    prawie 100m wolnego pasa a z tyłu zablokowanych na skrzyżowaniu kilka
    pojazdów.

> [...]
    > ale na tych co ich omijali prawym patrzyli tylko malym wilkiem.

    > A na koniec dochodzi druga droga z prawej, i tam zamek pieknie

    Tak.
    Tam nawet kiedyś stał znak, że suwak pożądany, ale teraz
    wydzielili tam wcześniej buspasy i jakieś "pachołki" w jezdni
    więc jeszcze się nie nauczyli, bo korek blokuje mi ostatnio wjazd
    na widaukt w prawo.