  • 21. Data: 2014-12-11 21:25:52
    Temat: Re: Systemy antykradzieżowe w marketach - jak to działa ??
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    news:0984a5b3-0352-43af-be29-fa3992311de4@googlegrou
    ps.com...
    Na samym wstępie zaznaczam, że nie mam zamiaru podpie..ć ani gumy do żucia,
    ani rolki srajtaśmy, ani jakiegokolwiek badziewia z marketu.

    Jak to do cholery działa?

    Wydaje się to raczej mało prawdopodobne, aby na każdej torebki naklejali
    rezonans. Może jest naklejany na wybranych torebkach i akurat ta nie
    przeszla przez kasę. Na kasie może byc generator dużej mocy, który przepala
    obwody rezonansowe na naklejce, tak, że nie są już wykrywane przez bramki.
    Jak cukier z naklejką nie przeszedł przez kasę, to nie spalili naklejki i
    stąd alarm.

    Ja się zastanawiam nad czymś innym. Jak jest zrobione wykrywanie kubka w KFC
    przy nalewaniu coli. Wielokrotnie widziałem jak dzieciaki próbowały sobie
    nalać coli do jakiejś plastikowej butelki, do kubka lub bezpośrednio do
    buźki i nic. Nie widzialem w kubku żadnej cewki. Może jakieś urządzenie
    wykrywa kubek po kolorze?
    Zbych

  • 22. Data: 2014-12-11 21:54:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotr Wyderski pisze tak:

    > I słusznie, trzeba dzicz cywilizować. Ja niedawno miałem tego typu
    > sytuację w Media Expert

    Ten sklep sie męczy, męczy się jego management i męczy klientów.
    Powinien ulżyć ludziom i czym prędzej zbankrutować.

    Niedawno w Perle Północy otworzył się InterMarche (też się męczy bo
    ceny ma zabawne), który strasznie pilnuje koszyków (być może potem im
    przejdzie).

    Ochroniarz o wygladzie aktywisty z NSDAP zmuszał mnie do wziecia
    koszyka. W Biedronie, Lidlu, Kauflandzie, Tesco, Kerfurze, Realu,
    Praktikerze, OBI, PSB, Stokrotce nie biorę a tam mam wziąć. Taki duży
    ciężki koszyk. Niedoczekanie twoje myślę. Dałem w tył zwrot.

    > Przy wychodzeniu _gdzieś_ zapiszczała bramka, więc ochroniarz
    > powiedział do żony, by się wróciła. To się wróciła, ale sygnału
    > nie było. To poprosił mnie -- a zainteresowane zakupami ludki
    > podziwiają darmowy show.

    W jakim mieście ludzie się jeszcze odrywają od smarkfonów?

    --
    Piter

  • 23. Data: 2014-12-11 21:57:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > Teraz cała grupa pojedzie ;)
    >
    > Ja pojadę bo nie kojarzę czy są tam bramki przy kasach czy "na
    > wyjsciu" i czy faktycznie germański na jeźdżca znakuje nam cukier.

    No i byłem w Kauflandzie. Kolega z pracy jednak wygrał zakład :/
    Faktycznie nie ma tam żadnych bramek chyba ze zamurowane w podłodze.
    Cukier wygląda na niezabezpieczony.

    --
    Piter

  • 24. Data: 2014-12-11 21:58:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kilka lat temu bylem świadkiem dyskusji z człowiekiem, który
    prowadził samobsługowy sklep z art. metalowymi (śruby, gwoździe)
    narzekał, że nie ma dobrego systemu do zabezpieczenia np. gwoździa
    czy nakrętki (żeby nie wyniosili). Podobno ówczesne systemy
    antykradzieżowe nie radziły sobie z metalowymi przedmiotami, nadal
    tak jest?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2014-12-11 22:03:25
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Chyba kazdy producent "bramek" dodaje w komplecie pilot do wywolywania TAK
    falszywych alarmow. Jest pretekst do zbadania delikwenta, nie wszystko ma
    czipy, czasami widza jak ukrywa rfidy w torbie z aluminium (ponoc chroni przed
    wyciem na bramce). Pik na pilocie i trzepiemy...

    Pewnie tak bylo w Twoim przypadku, dziwnie sie zachowywales albo kobieta :D

  • 26. Data: 2014-12-11 23:28:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Na samym wstępie zaznaczam, że nie mam zamiaru podpie..ć ani gumy do
    > żucia, ani rolki srajtaśmy, ani jakiegokolwiek badziewia z marketu.
    > Jak to do cholery działa?

    A dopuściłeś myśl, że nie działa? Dosyć częstą praktyką jest ręczne
    uruchamianie bramek jeśli ktoś się wyda ochronie podejrzany. Nie wiem jak
    było w Twoim przypadku, ale to byłoby najprostsze wyjaśnienie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 27. Data: 2014-12-11 23:42:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    forestdumb wrote:

    > Pik na pilocie i trzepiemy...

    Trzepnąć to on sobie może na zapleczu. Najlepiej głową w ścianę,
    bo w przypadku podejrzenia kradzieży nie ma prawa nawet przeszukać
    -- to wyłączne uprawnienia policji.

    > Pewnie tak bylo w Twoim przypadku, dziwnie sie zachowywales albo kobieta :D

    To nie nasza bramka zapiszczała, wyraźnie słyszałem, więc
    sobie spokojnie szliśmy dalej i musiał się pofatygować.
    Ale przeprosił, więc nie ma sprawy. :-D

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2014-12-12 00:20:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:m6d5qu$l87$1@node1.news.atman.pl...

    > A dopuściłeś myśl, że nie działa? Dosyć częstą praktyką jest ręczne
    > uruchamianie bramek jeśli ktoś się wyda ochronie podejrzany. Nie wiem jak
    > było w Twoim przypadku, ale to byłoby najprostsze wyjaśnienie.

    Taaaa. Bo taki Pan z ochrony, to o niczym innym nie myśli tylko o tym jakby
    tu sobie dołożyć dodatkowej szarpaniny z klientem.
    Piszczy, to musi podjąć próbę interwencji. Może trafić na normalnego
    klienta, który otworzy torbę i pokaże że nic nie wynosi. Może trafić na
    pieniacza, który zrobi awanturę i podniesie wszystkim ciśnienie.
    Jak nic nie piszczy, to ma spokój w pracy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 29. Data: 2014-12-12 01:40:54
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 00:18:03 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > pieniacza, który zrobi awanturę i podniesie wszystkim ciśnienie.
    > Jak nic nie piszczy, to ma spokój w pracy.

    I jest na 137% mocno motywowany stawką netto na poziomie 4zł 50gr na godzinę.

  • 30. Data: 2014-12-12 08:10:49
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 20:46:30 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
    > On 2014-12-11 20:32, s...@g...com wrote:
    > [...]
    > Fakt. Gdy ja kilka lat temu byłem w Stuttgarcie to gadaliśmy po
    > angielsku. :-) No ale ja nie byłem u MB tylko w innej kompanii.
    > Aczkolwiek też bardzo znanej. :-)

    W MB inżynierowie w 99% mają skośne oczy. Są to naprawdę faceci z olbrzymim poziomem
    wiedzy, i są bardzo uprzejmi i kulturalni. A wpiszmy sę w googlarce np. "surface
    acoustic waves in multilayered structures". Guglarka wypluje masę linków. Autorami są
    w 99% faceci z Chin, bądź Hindusi. Hmm.., skąd pochodzi aktualny prezes Microsoftu?
    Niestety taka jest prawda. Poziom wykształcenia w EU jest katastroficznie niski, mamy
    WYŻSZE SZKOŁY HUMANISTYCZNO-TECHNICZNE i tym podobne dziwolągi. Baaa... Akademia
    Tumanistyczno-techniczna !!

    http://info.ath.bielsko.pl/

    W 2012 roku zgłosił się do mnie student owej szkółki. Akurat było to podczas
    mistrzostw EU w gałę kopaną. "Panie Stachu Cheblu, potrzebuję na jutro rano na
    zaliczenie rozwiązania zadań". Chodziło o policzenie paru całek i rozwiązanie
    jakiegoś tam r. różniczkowego. Hmm.. Chłopie, weź z tym przyjdź do mnie pojutrze, bo
    za chwilę jest mecz, browar mi się chłodzi w lodówie itp..

    NIE !! Muszę to mieć gotowe na jutro rano!! No dobra, skoro musisz to mieć na rano,
    zrobię to za ciebie, bulisz z góry.. Zabulił !!

    Do dzisiaj pajac nie pojawił się po odbiór zadania :)))