  • 41. Data: 2018-02-15 21:17:45
    Temat: Re: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-15 o 11:05, SW3 pisze:
    > A gdyby tak każdą składową obniżyć lub podwyższyć o inną (losowo
    > dobraną w jakimś zakresie) wartość, dodatkowo część składowych lekko
    > przyciszyć a część podgłośnić, może część całkiem wyciąć? Taka
    > operacja nie powinna być chyba odwracalna jeśli się nie zna
    > poszczególnych przesunięć (a nie powinno się znać bo powinny być
    > dobierane za każdym razem losowo i nie ujawniane).

    Metodą brute force rozgryźć się to-to da, acz trochę wody w Wiśle
    upłynie. Istotna jest wtedy możliwość porównania z jakąś niezbyt dużą
    bazą danych, zawierającą _wszystkie_ "możliwe" głosy (próbki).

    > ---- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć
    > kosztem innych. /Bastiat

    Są tacy "mądrzy inaczej", którzy uważają, że Państwo (P!) to "dobry
    wujek", który cokolwiek daje (darmo) bezinteresownie. Nie dostrzegają
    tego, że gdy zgodzimy się na kradzież, aby karmić biednych (i
    _głupich_!) to najbardziej na tym skorzystają "cwani i spasani"!

  • 42. Data: 2018-02-15 21:21:20
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-15 o 13:52, Marek pisze:

    > Nie można, zeznawali w innym pomieszczeniu, wprowadzeni incognito. W
    > tym pokoju dziennikarzy nie było.

    Musiałoby to być w całkiem innym gmachu (najlepiej nawet w innym
    mieście), o nieznanej lokalizacji. I jeszcze sporo niesztampowych metod
    pomocniczych. Bo wszelka rutyna pozwoli szybko obejść zabezpieczenia!

  • 43. Data: 2018-02-16 01:38:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 20:44, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > Vocodery w muzyce używane są od lat i ich definicja jest dość
    > precyzyjna. Tunery, harmonizery, procesory wokalne etc. to zdecydowanie
    > nie są wokodery.

    Dzięki za wyjaśnienia.

    Człowiek czasem "od zawsze" używa jakiegoś terminu, po czym okazuje się,
    że jego znaczenie może być inne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2018-02-16 03:48:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2018 14:14:21 +0100, Waldemar napisał(a):

    > Zmieniasz częstotliwość próbkowania.

    Masz na mysli odtwarzanie pliku ?
    Sprobkowany przy nagraniu np 44kHz, odtwarzamy 36kHz ?

    To zmieni ton, ale tez i predkosc nagrania. A tymczasem sa programy,
    ktore zmieniaja tylko tony.

    J.
    P.S. Ta zmiana czestotliwosci probkowania tez nie taka trywialna, jak
    nie mamy dostepu generatora. Np chcelibysmy odtworzyc na tych 36 na
    komputerze, a system potrafi tylko 44 lub 48 :-)
    Mozna po chamsku probki duplikowac, albo ambitniej - resampling filrem
    cyfrowym ...

  • 45. Data: 2018-02-19 11:33:20
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.02.2018 um 03:48 schrieb J.F.:

> [...]
    > komputerze, a system potrafi tylko 44 lub 48 :-)
    > Mozna po chamsku probki duplikowac, albo ambitniej - resampling filrem
    Tak się robi. Resampling, czyli zmiana częstotliwości próbkowania. Jest
    trochę programów tego typu.

    Waldek

  • 46. Data: 2018-02-19 21:13:54
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2018-02-14 o 23:27, Marek pisze:

    > I jak one działają? Wystarczy nagranie przyspieszyć bi mamy z powrotem
    > oryginał?

    One nie działają na zasadzie przyśpieszania opóźnienia. Nie
    doktoryzowałem się w tym temacie, wiem, że są, nawet kity były. W necie
    jakieś projekty można znaleźć w necie, potencjometrów kilka do zmiany
    parametrów etc.

  • 47. Data: 2018-02-20 14:56:54
    Od: Bytomir Kwasigroch <f...@g...com>

    użytkownik JaNus napisał:

    > Ale gdy "jest potrzeba", to zbiera się think tank, grupę łebskich
    > chłopaków, i problem rozkminia się w miesiąc, albo dwadzieścia ;-)

    Podobno u muslimów czy chińczyków, jedno słowo w zależności
    od intonacji ma kilka znaczeń. Czyli lipa. Dumamy, dumamy i w PL
    jeszcze gorzej bo trza uwzględnić kontekst w jakim pada np. może/morze.

    Jak się człek bawi różnistymi translatorami DE/UK/RU widać jakiś postęp
    w ciągu 20 lat, ale szału ni ma.

  • 48. Data: 2018-02-20 16:31:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Feb 2018 05:56:54 -0800 (PST), Bytomir Kwasigroch
    <f...@g...com> wrote:
    > Jak się człek bawi różnistymi translatorami DE/UK/RU wi
    > dać jakiś postęp
    > w ciągu 20 lat, ale szału ni ma.

    Ale konkretnie z jakich jeżyków na jakie testujesz? Na Polski ciągle
    słabo, ale kiedyś testowałem google z ru na eng i wynik końcowy był
    dla mnie zaskoczeniem, praktycznie nie było błędów.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2018-02-21 05:45:01
    Temat: Mam! Było: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-20 o 14:56, Bytomir Kwasigroch pisze:

    > Podobno u muslimów czy chińczyków, jedno słowo w zależności
    > od intonacji ma kilka znaczeń. Czyli lipa. Dumamy, dumamy i w PL
    > jeszcze gorzej bo trza uwzględnić kontekst w jakim pada np. może/morze.

    Tak proste, że aż dziwne, iż dotąd na to nie wpadłem (mam takie
    auto-nie-ironiczne powiedzonko: /czemuż dotąd na to nie wpadłem?/
    Powtarzać je jestem zmuszony co-i-rusz)...

    Otóż dopóki kompy są za słabe, aby zrobić to, co człowiekowi nie sprawia
    *zbyt* dużego ambarasu, to po co się... upierać??! Niech to robi
    człowiek: niech słucha co mówi ten "świadek koronny", i gada do trubki,
    aby na sali sądowej go było słychać, ale nie widać. Na /wsjakij pożarnyj
    słuciaj/ ten jego głos warto dodatkowo zniekształcić cyfrowo, aby
    chronić jego wiedzę o prawdziwym świadku (bo nieco jej będzie miał,
    choćby brzmienie głosu). Taki jakby "tłumacz przysięgły", z polskiego
    na... polski. "Przysięgły", bo nie może być złym fachowcem. Ale to, czy
    czegoś nie przekręca - będzie wszak pilnował sam zeznający świadek.

    i tyle w temacie!

    > Jak się człek bawi różnistymi translatorami DE/UK/RU widać jakiś postęp
    > w ciągu 20 lat, ale szału ni ma.

    No coś Ty, nie za dużo od AI wymagasz? Przecież i żywy człowiek tyle z
    grubsza lat - musi się uczyć swojego *ojczystego* języka, by nim władać
    na przyzwoitym poziomie. No to i dla AI 20 lat może jeszcze ciut za
    mało, wszak ma się nauczyć języka całkowicie dla niej *obcego*!

  • 50. Data: 2018-02-21 13:42:21
    Temat: Re: Mam! Było: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-21 o 05:45, JaNus pisze:

> [...]
    > na przyzwoitym poziomie. No to i dla AI 20 lat może jeszcze ciut za
    > mało, wszak ma się nauczyć języka całkowicie dla niej *obcego*!

    Ciekawie by było "nauczyć" system nietypowych języków, np. typu
    mlaskanego przykład:
    http://wyborcza.pl/piatekekstra/1,129155,16373265,Sp
    ieszmy_sie_sluchac_mlaskow__Najdziwniejszy_jezyk.htm

    Poza tym w niektórych językach bywają rzeczy raczej nie do przeniesienia
    na język angielski czy polski, typu różne czasy, inne pojęcia czy brak
    pojęć abstrakcyjnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam