  • 31. Data: 2018-02-15 11:28:28
    Temat: Re: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Feb 2018 11:17:18 +0100, Waldemar
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > Można użyć vocodera z solidną kompresją. Zachowuje pierwotne cechy
    > głosu
    > rozmówcy, ale niekoniecznie jest to potem rozpoznawalne. Możesz się
    > tym

    Przypominam, że nie chodzi o to, czy można (to wiemy) ale jak
    zrobiono w tym konkretnym przypadku (na podstawie nagrań, które są
    dostępne), chodzi przecież o bezpieczeństwo agentów.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2018-02-15 11:47:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.02.2018 o 11:28, Marek pisze:

    > Przypominam, że nie chodzi o to, czy można (to wiemy) ale jak zrobiono w
    > tym konkretnym przypadku (na podstawie nagrań, które są dostępne),
    > chodzi przecież o bezpieczeństwo agentów.

    Jakie bezpieczeństwo, skoro wystarczy akredytacja prasowa, żeby wejść do
    sejmu i oglądać tych agentów na żywo.

  • 33. Data: 2018-02-15 13:07:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-02-14 o 22:25, Adam pisze:

    >Hm, przecież można spowalniać tylko wtedy, gdy padają słowa, czy
    >zdania.
    >A potem, gdy jest pauza, to jej skracanie pozwoli utrzymać tempo
    >zbliżone do naturalnego?

    Mozna by.
    Ale te "proste systemy" tego nie robia, tempo utrzymują.

    Ktos tu opisywal rozwiazanie z czasow analogowych - wirujaca glowica
    jak w magnetowidzie, predkosc wobec tasmy inna, a pewne fragmenty -
    powtorzone, albo pominiete.

    J.

  • 34. Data: 2018-02-15 13:52:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Feb 2018 11:47:29 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Jakie bezpieczeństwo, skoro wystarczy akredytacja prasowa, żeby
    > wejść do
    > sejmu i oglądać tych agentów na żywo.

    Nie można, zeznawali w innym pomieszczeniu, wprowadzeni incognito. W
    tym pokoju dziennikarzy nie było.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2018-02-15 14:14:21
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.02.2018 um 13:07 schrieb J.F.:
> [...]
    >
    > Ktos tu opisywal rozwiazanie z czasow analogowych - wirujaca glowica jak
    > w magnetowidzie, predkosc wobec tasmy inna, a pewne fragmenty -

    Zmieniasz częstotliwość próbkowania.

    Waldek

  • 36. Data: 2018-02-15 15:26:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 00:37, JaNus pisze:

    > Ło żesz dyrba! Nie wiedziałem...
    > Uwaga: chyba nie "na jednej sylabie", lecz na "tej samej wysokości"
    > (nucie).

    Ło żesz qrde - ale się pierdyknąłem.
    Oczywiście - chodziło mi "na jednej nucie" - czyli tej samej wysokości tonu.

    Taka ciekawostka:
    wokoder też może być użyty do celów (ponoć) artystycznych. Przykład:
    Cher - Believe, efekt mocno przerysowany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2018-02-15 18:59:56
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 15 Feb 2018 15:26:57 +0100, Adam pisze:
    > Ło żesz qrde - ale się pierdyknąłem.
    > Oczywiście - chodziło mi "na jednej nucie" - czyli tej samej wysokości tonu.

    I przede wszystkim nie robi się tego wokoderem, tylko efektem typu
    auto-tune (lub innym narzędziem do korekcji wysokości dźwięku, jak np.
    Melodyne).

    > Taka ciekawostka:
    > wokoder też może być użyty do celów (ponoć) artystycznych. Przykład:
    > Cher - Believe, efekt mocno przerysowany.

    Też Auto-Tune + ewentualnie jakiś efekt. Gdyby to był tylko wokoder,
    brzmiałoby to inaczej (byłoby to właśnie bardziej przerysowane).

    k.

  • 38. Data: 2018-02-15 20:01:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 18:59, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    >
    > Też Auto-Tune + ewentualnie jakiś efekt. Gdyby to był tylko wokoder,
    > brzmiałoby to inaczej (byłoby to właśnie bardziej przerysowane).

    Ok, może masz rację.

    Jak pracowałem jako elektro-akustyk, to wokoderami nazywało się
    urządzenia kształtujące/przerabiające dźwięk w różny sposób. Ale raczej
    tylko urządzenia wpływające na barwę bądź wysokość dźwięku. Nie
    zastanawiałem się nad tą nazwą. Oczywiście oprócz tego były kamery
    pogłosowe, echa, korektory parametryczne lub nawet tercjowe, itp, itd.

    Natomiast auto-tune jest dużo nowsze, to program lub sprzętowy procesor
    dźwięku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2018-02-15 20:44:57
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 15 Feb 2018 20:01:21 +0100, Adam pisze:
    > Ok, może masz rację.

    Cóż, używałem, więc wiem, że nie jest trudno nawet przypadkiem auto-tunem
    zrobić właśnie taki efekt. Co ciekawe producent tego albumu na początku
    ściemniał, że efekt powstał przy pomocy Digitech Talkera. Na fali
    popularności płyty kupiono masę Talkerów, po czym szybko okazało się, że
    nie tędy droga i trzeba użyć produktu Antaresa. :)

> [...]
    > urządzenia kształtujące/przerabiające dźwięk w różny sposób. Ale raczej
    > tylko urządzenia wpływające na barwę bądź wysokość dźwięku. Nie

    Vocodery w muzyce używane są od lat i ich definicja jest dość
    precyzyjna. Tunery, harmonizery, procesory wokalne etc. to zdecydowanie
    nie są wokodery.

    > Natomiast auto-tune jest dużo nowsze, to program lub sprzętowy procesor
    > dźwięku.

    Zgadza się.

    k.

  • 40. Data: 2018-02-15 21:06:47
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-15 o 08:59, Marcin Debowski pisze:
    > Współczesna technologia nie daje wystarczających gwarancji, że
    > automatyczne tłumaczenie głosu na tekst będzie wierne.

    Ale gdy "jest potrzeba", to zbiera się think tank, grupę łebskich
    chłopaków, i problem rozkminia się w miesiąc, albo dwadzieścia ;-)