  • 21. Data: 2009-09-18 09:16:35
    Temat: Re: Szukam aparatu do zdjec w miejscach ocienionych (np. las)
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Chris pisze:

    > Robiles kiedyś makro wiewiórki czy innego
    > ptaszka z odległości 10-15 cm ? ;-)

    http://tinyurl.com/nsptdp

    ;)

    --
    Ziemo

  • 22. Data: 2009-09-18 09:50:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał
    w wiadomości news:h8te44$rk7$1@news2.ipartners.pl...

    > Po chwili refleksji muszę się zgodzić. Zaś jeśli obiekty sa
    > ruchome,
    > to po ich zdjęcia nalezy udać się do sklepu z albumami
    > przyrodniczymi :)

    Jesli obiekty sa ruchome .. to trzeba kupic lepsza lampe :-)

    J.

  • 23. Data: 2009-09-18 12:50:44
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 17 of Sep 2009 15:17, Pan Piskorz wrote:

    > nie,
    > ale domniemałem, że wówczas też je należy przykręcić do statywu :-)

    Nie. Wystarczy nasypać soli na ogon.

    --
    nb

  • 24. Data: 2009-09-18 17:07:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-17 13:15:25 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Można też poszukać wśród mniej zaawansowanych wersji Canona np.
    > lustrzankopodobna seria PowerShot SX1/SX10 lub następcy SX2/SX20. Jest
    > jeszcze mały kieszonkowy Powershot SX110 z bardzo ciekawym zakresem
    > ogniskowych - 24-240.

    Sprawdź jakiej fizycznie wielkości mają matryce.

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-09-18 17:55:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > Sprawdź jakiej fizycznie wielkości mają matryce.

    Wiem. 1/2.3". Ale chyba szumy mają ok. Widziałem trochę zdjęć testowych
    i wyglądało nienajgorzej. Ale przy tych wymaganiach to chyba faktycznie
    tylko kradziona lustrzanka. I to kradziona przez pytającego i za te
    400zł dokupi 50/1.8 ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-09-19 12:22:53
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    >Robiles kiedyś makro wiewiórki czy innego
    >ptaszka z odległości 10-15 cm ? ;-)

    Mozna robic fotki wiewiorek bez problemu z 10 cm.
    Jedziesz do Nałęczowa.
    Kupujesz na straganie garsc orzechow.
    Idziesz do parku zdrojowego i pokazujesz wiewiorkom ze masz orzechy.
    Wkladsz orzech do kieszeni i ona zaraz sama tam wchodzi.
    Serio, sa tak nauczone przez kuracjuszy ze nie boja sie niczego.
    Wiewiorka w kieszeni - rzecz normalna.

  • 27. Data: 2009-09-21 07:45:17
    Od: Jurekk <j...@O...pl>

    grupy pisze:
    > Witam!
    >
    > Potrzebuje Waszej fachowej pomocy w wyborze aparatu. Może najpierw
    > opowiem o swoim dotychczasowym aparacie.
    > Posiadam Panasonica Lumix LS 60, ma 6 MP, O.I.S, w sumie nie jest zle.
    > Problemem są zdjęcia w ciemniejszym terenie/pomieszczeniu i nie chodzi
    > tu o zdjęcia w mroku.... Przykładowo każde zdjęcie robione np. w lesie,
    > jest poruszone (czasy 1/30 - 1/4 s), nie pomaga zbytnio podwyższenie ISO
    > (skraca się do 1/50 - 1/60 s)

    proponuję zapoznać się z obsługa manualną ustawień, jak ma ten aparat
    taka możliwość
    bo zmiana iso to nie wszystko..

  • 28. Data: 2009-09-21 07:51:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > - matryca: około 8-10 MP nie potrzebuje nie wiadomo jakiej wielkiej
    > - cena: raczej tani około 400 zł (nie jest to parametr decydujący)
    > - stabilizator obrazu
    > - tryb pełnego manuala
    > - ogólnie aparatu który radzi sobie w warunkach panujących w przejrzystym
    > lesie
    > - macro: jak najmniejsze, ok. <10-15 cm
    > -filmy (640x480 z dźwiękiem - miło by było gdyby miał zoom w czasie
    > nagrywania filmu- tak jak BenQ E1220 - aparat sumie ok, tylko nie ma
    > manuala...)
    > - na karty SD (mile widziana współpraca z SDHC)

    dopisz do ceny jeszcze jedno zero to cos znajdziesz

  • 29. Data: 2009-09-21 09:05:02
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    grupy wrote:

> [...]
    > - matryca: około 8-10 MP nie potrzebuje nie wiadomo jakiej wielkiej
    > - cena: raczej tani około 400 zł (nie jest to parametr decydujący)
    Za 400 zł to stabilizacja elektroniczna, czyli podbicie ISO.
    > - tryb pełnego manuala
    > - ogólnie aparatu który radzi sobie w warunkach panujących w
    > przejrzystym lesie
    > - macro: jak najmniejsze, ok. <10-15 cm
    Odległość w makro nie ma znaczenia, ważna jest skala odwzorowania.
> [...]
    > manuala...)
    > - na karty SD (mile widziana współpraca z SDHC)

    Za 400 zł to raczej nie kupisz takich cudów. Ogólnie za 400 zł to są
    aparaciki do pstrykania w pogodny dzień na plaży.

    wer

  • 30. Data: 2009-09-24 23:47:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Sep 2009, grupy wrote:

    > potrzebuję aparatu:
    > - matryca: około 8-10 MP nie potrzebuje nie wiadomo jakiej wielkiej

    Wcale niedawno o matrycach 8 Mpix były flejmy, jakie to one upchane
    są i w ogóle "3 Mpix każdemu wystarczy ;)"

    > - cena: raczej tani około 400 zł (nie jest to parametr decydujący)

    Zera brakło. Raczej. (nie zaprzeczam że trochę przesadzam,
    ale skoro Ty możesz...)

    > - macro: jak najmniejsze, ok. <10-15 cm

    Co to ma być, te centymatry?
    Jak odległość ostrzenia, to dla ciekawości napisz, dlaczego *złe*
    makro (czyli "możliwie najmniejsze") jest Ci potrzebne?

    Jeśli zaś szerokość kadru, to nie jest ona taka "możliwie najmniejsza",
    aparaty zdolne "zejść" do 5 cm szerokości powinny nadal istnieć
    na rynku.

    pzdr, Gotfryd