  • 11. Data: 2009-12-01 18:10:41
    Temat: Re: TPSA w?adc? internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    giqus <g...@o...eu> wrote:
    > U?ytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:1259687526.426976@wojteks.tensor.gdynia.pl...
    > [...]
    >>

    > Mam nadziej? ?e Ty ju? zrezygnowa?e?, ciszej b?dzie.

    ustaw sobie filtr jak Ci przeszkadzam.

  • 12. Data: 2009-12-01 18:12:45
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Port 25 nie sluzy do przesylania poczty z MUA do MTA do tego sluzy
    > wlasnie port 587 oraz 465.
    >
    > Port 25 powinien byc uzywany do wymiany ruchu miedzy serwerowego i musi
    > to w koncu zaczac byc rozroznianie.

    To do czego kto używa portu 25 to sprawa każdego. Są standardy lub i nie.

    > tak jak wielu innych operatorow, bo zawirusowanych windowsow nie ubywa.
    > A sami uzytkownicy maja gleboko to ze maja zawirusowane komputery.
    >
    > Administrujesz serwerami poczty? Zapytaj admina dowolnego serwera ile
    > rejectow ma z samego neoplus miesiecznie i co w tym czasie moglby robic
    > serwer.

    Sam prowadzę i nie mam problemu wykorzystywania mojego serwera do spamu.
    Troche trzeba pomyśleć.

    Niezależnie jednak - jest to nie na temat. TP oferuje dostęp do internetu a
    nie dostęp ograniczony do internetu i ta blokada jest zerwaniem warunków
    umowy.

    > a no ogromny problem, bo 587 WYMAGA autoryzacji, czyli trojan odbije sie
    > bez sprawdzania IP w rblach, najtanszym kosztem jaki jest.
    >
    > Oczywiscie powstana kiedys trojany ktore sobie haslo wezma i beda sie
    > autoryzowac, ale to nie jest problem i dlugo nie bedzie.

    Jakiś miesiąc.

    > Jak dla mnie jest to pierwszy dobry krok ze strony TPSA odnosnie Neostrady.

    Więc widze jesteś zwolennikiem totalitaryzmu. Dalsza dyskusja jest bez
    sensu.

  • 13. Data: 2009-12-01 18:13:29
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie będą. 587 to nie jest zwykłe smtp, bez autha nic nie działasz, nawet nie
    dostarczysz
    > maili do lokalnych userów.
    Trojany mogą tak samo. W końcu mają wszystkie dostępne dane. Nawet więcej -
    mogą skorzystać z gotowej procedury wysyłania poczty, już ustawionej przez
    użytkownika

  • 14. Data: 2009-12-01 18:13:59
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Japierdole, czas emigrowac...

    Tylko gdzie?

  • 15. Data: 2009-12-01 18:15:17
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Poza tym dziś Polska utraciła niepodległość stająć się częścią
    > super-państwa federacyjnego, a komuś jakiś port na sieci przeszkadza...

    Jedno i drugie nie przeszkadza większości ludzi. Niektórym jednak tak.
    Poza tym - TP daje ludziom możliwość zerwania umowy co może byćp przydatne
    dla każdego, nawet jeśli ta sprawa z portem 25 go nie obchodzi.

  • 16. Data: 2009-12-01 18:15:47
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Można :) Dodaj przed swoim loginem neostrady "bez_ochrony-" i wszystkie
    > blokady portów zostaną wyłączone. Sprawdziłem przed chwilą ze swojej
    > neostrady, poczta na port 25 poleciała i dotarła na konto odbiorcy bez
    > problemu.

    To czemu TP twierdzi (załączyłem nagranie) że nie można?

  • 17. Data: 2009-12-01 18:19:34
    Od: Piotr Meyer <a...@s...pl>

    On 2009-12-01, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > Problem jest taki, że amerykanie nie widzą problemu i moje tickety
    > dotyczące uruchomienia portu 587 jako submission skwitowali - że jak
    > chcę takie "niestandardowe" ustawienie, to sobie mogę sam wyrzeźbić
    > ACLki. Inna sprawa, że w Eximie nie ma wprost w manuala info jak to
    > odpalić ...

    Rozdział: 39.8, "Finding an ACL to use":

    [...]
    In the default configuration file there are some example settings for
    providing an RFC 4409 message submission service on port 587 and
    a non-standard "smtps" service on port 465. You can use a string
    expansion like this to choose an ACL for MUAs on these ports which is
    more appropriate for this purpose than the default ACL on port 25.
    [...]

    I tak, zgadzam się, użytkownicy z klikalnymi instalacjami moga tutaj
    być problemem.

    --
    Piotr 'aniou' Meyer

  • 18. Data: 2009-12-01 18:19:50
    Od: kanold <a...@K...pl>

    Wojciech Puchar pisze:

    > To do czego kto używa portu 25 to sprawa każdego. Są standardy lub i nie.

    no wlasnie widac do czego uzywali uzytkownicy neostrady - efekt jest jak
    widzisz.

    A standardy sa i czas nawyzszy je poznac.

    > Sam prowadzę i nie mam problemu wykorzystywania mojego serwera do spamu.
    > Troche trzeba pomyśleć.

    ale to nie jest problem wykorzystawania twojego serwera i nie ma tu o
    czym myslec. Chodzi o setki tysiecy polaczen ktore trzeba obsluzyc.

> [...]
    > nie dostęp ograniczony do internetu i ta blokada jest zerwaniem warunków

    no to czekamy :)

    > Więc widze jesteś zwolennikiem totalitaryzmu. Dalsza dyskusja jest bez
    > sensu.

    jestem zwolennikiem zdrowego rozsadku.

    Zgadzam sie, EOT

    kanold

    "Jeśli zrobienie czegoś sprawia Ci trudność, sięgnij po większy młotek"

  • 19. Data: 2009-12-01 18:29:05
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > Trojany mogą tak samo. W końcu mają wszystkie dostępne dane. Nawet więcej -
    > mogą skorzystać z gotowej procedury wysyłania poczty, już ustawionej przez
    > użytkownika

    Nie oszukujmy się, większość korzysta z webmaili. A nawet jeśli trojan
    z kontrolera botnetu dostanie nie tylko spam do wysłania i jego adresatów,
    ale także namiary na serwer smtp + dane do auth to będzie to dość łatwo
    namierzyć i wyciąć po stronie serwera.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 20. Data: 2009-12-01 18:32:14
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > i tutaj jest pies pogrzebany (trochę). Mam usługi hostingowe oparte na
    > cPanelu. Kilka serwerów. Można tam odpalić exima na porcie 587 ale nie
    > jest to to co powinno być czyli smtp-submission ale kopia zwykłego smtp,
    > który może przyjmować pocztę bez autoryzacji.

    Ale to już nie mój problem. Do mnie spamer poprzez neostradowe zombie
    maila nie wyśle. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki