  • 491. Data: 2009-12-08 23:24:03
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

    > To podziękuj i się zamknij.

    Filtruj i sam się zamknij. Sam to wszystkim polecałeś, więc do lepszego
    źródła niż Ty sam Cię odsyłać nie zamierzam.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 492. Data: 2009-12-08 23:25:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ja tam nie widzę ograniczenia 64k stanów per-klient nawet jeśli wszyscy są
    > translowani na jedno IP, no ale.

    > Stareńki, policz sobie złożoność pamięciową dla tablicy NAT dla 10k
    > równocześnie działających userów z 64k stanów każdy. Dla uproszczenia

    Czytaj co piszę. 64k stanów na jedno zewnętrzne IP. Przecież dawanie 64k
    portów na IP wewnątrz oznaczałoby przydzielenie całego zewnętrznego na
    jednego maskaradowego wtedy po co maskarada.

    Możesz założyć tak 50-60 IP wewnętrznych na jedno zewnętrzne, wystarczające
    w praktyce.

    mamy max 1000 stanów na IP wewnętrzne razem 10 milionów. w czym problem?

  • 493. Data: 2009-12-08 23:26:52
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > Jakie koszty? Pierwsze słysze aby istniała jakaś stawka typu np 1 IP=1 euro
    > czy coś w tym stylu.

    Proszenie się o te IP w RIPE to też zerowy koszt, prawda?

    Chyba w tej stodole z 300 userami, gdzie idzie to załatwić 16 ipkami.

    Dotrze do Twojej durnej pały, że świat się nie kończy na 300 userach
    i pececie z MediaMarkt, który robi routing, dhcp, proxy i tego identa,
    którego poza Twoją wiochą i tymi krawężnikami, którzy wiedzieli co to
    znaczy nikt nie używa?

    pozdr,
    fEnIo

  • 494. Data: 2009-12-08 23:27:21
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:

    > Ej, ale już ustaliliśmy, że wszystkie usługi da się odpalić na jednym PC
    > (względnie zwirtualizowanym) i jednym routerze skleconym również z PC.
    > Wszystko to w 3 minuty. Gość nie rozumie ewidentnie skali problemu/ów, a
    > wszystko ocenia wedle własnego doświadczenia wyniesionego ze swojego
    > podwórkowego LANu.

    To już mówiłeś. powtarzasz się. A może po prostu NIE chcesz realnej dyskusji
    i chcesz ją powstrzymać prawda? Twoja duma jest urażona, bo ktoś twierdzi,
    że potrafi lepiej? Skoro gadam bez sensu na cholere się w ogóle odzywasz?
    olej

  • 495. Data: 2009-12-08 23:32:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Dec 2009 23:25:40 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:
    > w czym problem?

    w twoje głowie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 496. Data: 2009-12-08 23:38:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Dec 2009 23:16:38 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:
    > Co nie zmienia faktu, że tak jest. Ludzie mają laptopa, kabel w tym
    > samym pokoju ale muszą mieć WiFi. By było wolniej i niebezpieczniej.

    naprawdę masz lapka wpiętego po kabelku?

  • 497. Data: 2009-12-08 23:40:08
    Od: Colin <m...@g...com>

    Wojciech Puchar wrote:
    > Czytaj co piszę. 64k stanów na jedno zewnętrzne IP. Przecież dawanie 64k
    > portów na IP wewnątrz oznaczałoby przydzielenie całego zewnętrznego na
    > jednego maskaradowego wtedy po co maskarada.

    Możesz np. otworzyć połączenia
    10.0.0.5:12345 -> 4.0.0.1:80
    10.0.0.5:12345 -> 4.0.0.2:80
    10.0.0.8:12345 -> 4.0.0.3:80
    10.0.0.10:12345 -> 4.0.0.1:80
    więc za NAT-em może być więcej niż 64k połączeń, limit dotyczy tylko
    połączeń do tego samego IP:portu.

    Po translacji przez większość NAT-ów będzie to
    200.10.10.1:12345 -> 4.0.0.1:80
    200.10.10.1:12345 -> 4.0.0.2:80
    200.10.10.1:12345 -> 4.0.0.3:80
    200.10.10.1:3201 -> 4.0.0.1:80 (port źródłowy jakiś losowy, bo nie można
    użyć podanego przez klienta 12345).

  • 498. Data: 2009-12-08 23:45:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > No właśnie skype tak robi więc działa :) o tym mówie.

    Traktuje to jako zart.

    > Dlaczego? Chyba naciągasz troche. Po tygodniu każdy dostał spowrotem, po 1
    > dniu ten co zgłosił.
    >
    > Czyli 1 osoba potrzebuje, 7 ma bo chce.

    Sprzedajesz usluge, a nastepnie, bez jakiejkolwiek przyczyny, nie
    swiadczysz jej, i usprawiedliwieniem ma byc to, ze to tylko 1 dzien,
    albo tydzien?

    Tyle ze akurat ja mysle ze tylko na szybko to wymysliles, i ze zadnego
    eksperymentu nie bylo - normalni ludzie nie przeprowadzaja podobnych
    eksperymentow.

    > Jakieś 40 osób u których widziałem neostrade. Wystarczająca próbka.

    Dobrze ze dodales. To tak jak z Jedi? Odpowiedni ruch reka plus "iles
    tam republic credits will do" (czy jak to tam bylo, dosc dawno
    ogladalem).

    Nawet nie pytam ile z tych 40 osob ma modem USB a ile router wifi.
    Zastanow sie chociaz jaka jest _rozdzielczosc_ takiej probki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 499. Data: 2009-12-08 23:51:42
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Tue, 8 Dec 2009, Pawel Malachowski wrote:

    > Ja tam nie widzę ograniczenia 64k stanów per-klient nawet jeśli wszyscy są
    > translowani na jedno IP, no ale.

    To wyobraź sobie, że w jednym czasie sporo z tych klientów wchodzi na
    któryś ze znanych portali - masz nagle kilka do kilkudziesięciu połączeń z
    jednego ip (nat) do drugiego, też pojedynczego ip na jeden port (80) - w
    tym wypadku jak najbardziej obowiązuje niestety limit 64k portów...
    Wiem, bo sam się nadziałem. Ale obejść to jest łatwo natując na pulę
    adresów ip.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 500. Data: 2009-12-08 23:53:40
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Por. post Colina <hfmo4u$e54$1@inews.gazeta.pl>

    > Możesz założyć tak 50-60 IP wewnętrznych na jedno zewnętrzne, wystarczające
    > w praktyce.
    >
    > mamy max 1000 stanów na IP wewnętrzne razem 10 milionów. w czym problem?

    Nie rozumiem, dlaczego tylko 1k stanów per IP prywatne? Userzy z P2P
    spokojnie robią więcej jak się rozpędzą.

    --
    Paweł Małachowski