  • 21. Data: 2009-12-01 18:35:23
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: kanold <a...@K...pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Nie oszukujmy się, większość korzysta z webmaili. A nawet jeśli trojan
    > z kontrolera botnetu dostanie nie tylko spam do wysłania i jego adresatów,
    > ale także namiary na serwer smtp + dane do auth to będzie to dość łatwo
    > namierzyć i wyciąć po stronie serwera.

    taki spam zazwyczaj ma podszyte, losowe from, a ja na 587 wymagam from
    wlasciwego dla uwierzytelnionego konta i po problemie.

    A jak bedzie wysylal z wlasciwym from, to go wytnie co innego.

    No i spamer sie musi natrudzic i i tak mu nic z tego nie przyjdzie.

    I o to wlasnie chodzi, zeby im utrudnic i jak najbardziej zmniejszyc
    oplacalnosc biznesu.

    kanold

    "Jeśli zrobienie czegoś sprawia Ci trudność, sięgnij po większy młotek"

  • 22. Data: 2009-12-01 18:36:25
    Od: mis <m...@u...pl>

    > To czemu TP twierdzi (załączyłem nagranie) że nie można?

    W takich sprawach pytaj ludzi kompetentnych:

    http://www.tp.pl/prt/tpcert/

    a nie "organów propagandowych" :) Możliwość wyłączenia blokady portów
    JEST i DZIAŁA. Sprawa zamknięta !!!

    miś

  • 23. Data: 2009-12-01 18:47:13
    Od: kanold <a...@K...pl>

    crazy bejbi pisze:

> [...]
    > ACLki. Inna sprawa, że w Eximie nie ma wprost w manuala info jak to
    > odpalić ...
    >
    > Podejrzewam, że w wielu systemach hostingowych typu DirectAdmin czy
    > Plesk również nie ma takich opcji. Zatem tylko część serwerów będzie
    > miało poprawnie zaimplementowany port 587. A część zrobi faktycznie
    > dziurę przez przerzucenie przyjmowania zwykłego ruchu smtp na port 587
    > co wykorzystają wirusy :)
    > no chyba, że (oby), wirusy piszą przypadkiem amerykanie, którzy też nie
    > zauważą problemu i oleją temat portu 587 i będą słać dalej na 25 ...

    polecam zatelnetowac na serwery home na 587, ciekawie tam maja, czy to
    tylko ja mam takie szczescie...?

  • 24. Data: 2009-12-01 19:16:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 18:13:59 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > Tylko gdzie?

    sądząc po gramatyce to do Rosji.
    Po polsku mówi się dokąd.
    A jak masz problem z brakiem portu SMTP to poczytaj odpowiednie RFC.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2009-12-01 19:18:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:1259691241.266012@wojteks.tensor.gdynia.pl...

    > Tylko gdzie?

    Tam gdzie nie ma takich dziwakow.

  • 26. Data: 2009-12-01 19:41:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:1259691021.839863@wojteks.tensor.gdynia.pl...
    > Dodatkowo załączam nagranie:
    >
    > http://www.tensor.gdynia.pl/~wojtek/tpsablokuje.wav
    >
    > W/g mnie więcej nic dodać nie trzeba

    Powiedz kolego, naprawde nie masz co ze swoim zyciem zrobic?

  • 27. Data: 2009-12-01 19:46:41
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    yy>> Tylko gdzie?

    > sądząc po gramatyce to do Rosji.
    > Po polsku mówi się dokąd.
    > A jak masz problem z brakiem portu SMTP to poczytaj odpowiednie RFC.

    ja nie mam problemu. problem leży w tym że TPSA blokuje komunikacje.
    To nie jest istotne czy Tobie albo mi to przeszkadza, tylko że się wp.. tam
    gdzie nie powinna i wymusza coś od czego nie jest.

  • 28. Data: 2009-12-01 19:47:34
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > http://www.tp.pl/prt/tpcert/
    >
    > a nie "organów propagandowych" :) Możliwość wyłączenia blokady portów
    > JEST i DZIAŁA. Sprawa zamknięta !!!

    dlaczego więc 2 pod rząd różnych konsultantów mówi to samo? celowe
    działanie?

    dzięki za link. podeśle klientowi neo który ma problem

  • 29. Data: 2009-12-01 19:49:07
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Powiedz kolego, naprawde nie masz co ze swoim zyciem zrobic?

    mam. po co odpowiadasz skoro tak uważasz.

    Natomiast Ty chyba nie, zacznie się od blokowania portu 25, skończy na
    blokowaniu wszystkiego poza 80, a przy 80 tylko wybrane "certyfikowane"
    hosty

  • 30. Data: 2009-12-01 19:56:35
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 01.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > ja nie mam problemu. problem leży w tym że TPSA blokuje komunikacje.
    > To nie jest istotne czy Tobie albo mi to przeszkadza, tylko że się wp.. tam
    > gdzie nie powinna i wymusza coś od czego nie jest.

    Nie prawda. Zmienia politykę "domyślną", ale możesz przecież nie używać
    polityki "domyślnej".

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło