  • 201. Data: 2009-12-02 13:20:01
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > powinieneś zajrzeć do oferowanych "pakietów bezpieczeństwa"

    ja nie powinienem bo nie używam. Natomiast proszę bardzo niech nawet mają
    pakiet "tylko port 80"

    TYLKO TO MA BYĆ W UMOWIE, a nie zmienianie zasad w trakcie trwania umowy.

  • 202. Data: 2009-12-02 13:20:35
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Dawno, dawno temu w opowiadaniu Przewodasa przeczytałem jak to pewien
    > dziennikarz wystepowal do Odpowiedniego Urzedu, w ktorym uzyskal
    > pozwolenie na 2-godzinne (bodajże) skorzystanie z Internetu ;P

    Autor wyprzedza swoje czasy :)

  • 203. Data: 2009-12-02 13:25:49
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie masz zielonego pojęcia o skali problemu i potrzebie czasu reakcji.

    Mam. Mam pojęcie o tym i to doskonałe.
    A przede wszystkim o tym jak TP i większość firm próbuje rozwiązywać
    problemy od "dupy strony", a stado klakierów jak Ty uważa że są mądrzy.

    Wynika to tylko z jednego - z głupoty.

    > Postmasterom jest potrzebne aby ISP blokowali użytkownika jak najszybciej
    > (rzędu minut).

    przecież sami mogą go zablokować i zgłosić sprawę do operatora.

    > To policz sobie ilu pracowników trzeba by zatrudnić aby
    > obsłużyć 150 tysięcy spamujących klientów - dam ci fory - z czasem reakcji 1
    > dnia roboczego.

    Bardzo niewiele bo jak rzeczywiście zaczną KARAĆ spamerów to raptem ludzie
    zaczną interesować się tym co jest na ich komputerze i reagować.

    Wiem po swojej sieci. Na 300 osób musiałem łącznie 7 razy przez ostatni rok
    reagować. Jak ktoś twierdził że ma to w d. albo że "on nie ma" to najpierw
    tłumaczyłem grzecznie a jak nie pomogło to dziękujemy.
    Byłem do tyłu o jednego klienta, który zresztą do mnie wrócił po krótkim
    czasie.
    I teraz jak mówie że ktoś robi jaja z swojego komputera to słuchają.
    Bo nie wymyślam sobie bajeczek tylko podaje fakty.

    > Zapobiegają rozsyłaniu spamu przez nieświadomych użytkowników.

    Jasne. Zabierzmy też wszystkim noże bo niechcący ktoś się zrani.

    Masz mentalność niewolnika. Jak niestety większość społeczeństwa.

  • 204. Data: 2009-12-02 13:27:02
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ale w czym konkretniej dalej problem? Bo widze tylko bezpodstawne
    > lamenty, z naciaganym do bolu dramatyzowaniem o jakims ograniczaniu
    > wolnosci itd. Cos sie stalo?

    Stało się to że operator a ściślej faktyczny organ władzy państwowej mówi
    obywatelom jak mają coś robić. w tym przypadku jakie pakiety wolno wysyłać
    przez sieć internet a jakie nie.

    Dacie palec, stracicie ręke. a potem głowe. wasza sprawa

  • 205. Data: 2009-12-02 13:28:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    Jest to usługa transmisji pakietów IP z i do innych użytkowników sieci
    internet.

    Definicja jest bardzo prosta. Wszystkie inne elementy to usługi dodatkowe,
    wszelkie ingerencje w te pakiety IP (blokowanie, przetwarzanie) to jest
    ZMIENIONA/OGRANICZONA usługa przyłączenia do sieci internet.

  • 206. Data: 2009-12-02 13:29:28
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Proszę bardzo: od wczoraj tysiące użytkowników neostrady nie może
    > (nieświadomie) popełnić wykroczenia gdy ich zombie usiłuje wysłać spam do
    > moich serwerów SMTP. Mówię tutaj o liczbie ~75 000, z czego moje małe
    > serwery obserwują wierzchołek góry lodowej - 8000 miesięcznie.

    mam pytanie co to nie współgra z paragrafem 16.3 umowy TP?

    Bo o tym mówimy

  • 207. Data: 2009-12-02 13:31:19
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    yy>>>

    > wobec tego inne serwery nie mają obowiązku obsługiwania tego co
    > przychodzi z neo

    oczywiście. każdy jak chce przecież może banować sobie kogo chce. To też
    zasada działania sieci internet.

    Każdy końcowy komputer sieci internet i jego właściciel może sobie blokować
    co chce.

    OPERATOR ma zapewnić im łączność i w nią nie ingerować, chyba że na prośbe
    abonenta bo np. czegoś sam nie umie zablokować, a operator ma taką DODATKOWĄ
    usługę w ofercie.

  • 208. Data: 2009-12-02 13:31:57
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie to jest tu istotne.

    jest. pieprzysz i pieprzysz nie mając pojęcia o temacie.

  • 209. Data: 2009-12-02 13:32:47
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > O, koledze nerwy puszczają? Ja tylko pytam o podstawę, z której
    > wysnuwasz takie kategoryczne wnioski.
    > No to jak, podasz wreszcie na jakiej podstawie rzekomo nagrywanie rozmów
    > jest domyślnie zabronione? I jakie są od tego wyjątki?
    > Czy jednak wreszcie zamilkniesz?

    Nie zamilknie bo jest palantem.

    A ja jeszcze raz powtórze - nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cie
    do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem :)

  • 210. Data: 2009-12-02 13:40:41
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > ja nie powinienem bo nie używam. Natomiast proszę bardzo niech nawet mają
    > pakiet "tylko port 80"
    >
    > TYLKO TO MA BYĆ W UMOWIE, a nie zmienianie zasad w trakcie trwania umowy.

    Po co nam tu dupę zawracasz? Podpisywały gały co brały. Idź do operatora i
    podpisuj sobie dowolną umowę zawierającą dowolne klauzule. To jest
    wewnętrzna sprawa między obiema stronami umowy co tam w środku jest.

    Lemat