  • 21. Data: 2018-06-14 16:42:02
    Temat: Re: TV messenger
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tam jest kilka wejsc HDMI, SCART, no i caly komputer na pokladzie, z
    > ktorego bym najchetniej skorzystal.

    Spróbuj podać 12V między pin 8 i masę (pin 14) na SCART-cie. Jak przełączy
    w tryb AV, to jesteś w domu :) 5...8V wymusza tryb 16:9, 9.5...12V tryb
    4:3.

    Jak odłączysz napięcie to powinno wrócić do tego, co było wyświetlane
    wcześniej.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 22. Data: 2018-06-14 16:46:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Byloby najlepiej ... ale domieszac sie do sygnalu aktualnej stacji nie
    > wydaje mi sie mozliwe.
    > A i za starego systemu bylo to IMO prawie niemozliwe.

    Nie jestem pewien, czy jak przełączysz SCART w tryb AV (wspomniane 12V
    między pin 8 i 14), to czy na wyjściu nie dostaniesz sygnału video.
    Spróbuj, zepnij pin 19 z 20 (video) a 3 z 6 (audio, do testu mono,
    stereo po spięciu 1 i 2).

    > byc moze jest jakas automatyka przelaczania na HDMI/SCART.

    Jest to wspomniane 12V na SCART :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 23. Data: 2018-06-14 16:49:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > A tu masz generator napisów za 50 zł.
    > https://www.olx.pl/oferta/panasonic-vw-vt1e-generato
    r-napisow-CID99-IDrPrVR.html#43f22e9ebb

    Zastanawiam się, na ile trudno byłoby zrobić generator napisów na AVR.
    Niby wystarczy wykrywać impulsy synchronizacji i nanosić sygnał na ten,
    który już jest, z odpowiednim przesunięciem.

    W starszych TV i magnetowidach były scalaki do OSD, które to robiły. Mam w
    gratach płytkę od starego magnetowidu, mogę zerknąć co tam jest i jak się
    przyda, to najwyżej podesłać J.F. :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 24. Data: 2018-06-14 20:37:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

> [...]

    >ten,
    >który już jest, z odpowiednim przesunięciem.

    Czas. Szybkie te AVR, ale czasu malo.
    Ale jednak szybkie sa
    http://benryves.com/products/avrtvgame

    J.

  • 25. Data: 2018-06-14 22:07:07
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 13:37:19 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup

    r-napisow-CID99-IDrPrVR.html#43f22e9ebb

    > Czas. Szybkie te AVR, ale czasu malo.
    > Ale jednak szybkie sa
    > http://benryves.com/products/avrtvgame

    A nie prosciej zrobic prosty uklad ktory bedzie reagowac na wyslany email na konto
    poprzez mruganie zarowka led?

    Calosc do zmontowania w jeden wieczor, zaprogramowanie w drugi.

    Bo z tego co rozumiem to ta osoba czytac komorke potrafi tylko czasem jej nie
    sprawdza i po prostu tv oglada.

    Na upartego nawet mozna kupic smart gniazdko i sobie machac tym gniazdkiem z podpieta
    lampka tak aby ta osoba widziala ze ktos jej uwagi potrzebuje.

  • 26. Data: 2018-06-17 20:43:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 09:23, HF5BS pisze:

    > A i owszem :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=RK2Y_jD0jow

    He he he..... Typowy przykład pokolenia Balcerowicza, które naogląda się
    filmów Barei i wyciąga wnioski. Filmy te miały śmieszyć, dlatego były
    bardzo mocno przejaskrawione. Prawda jest jednak taka, że za komuny
    transport publiczny był naprawdę dobrze zorganizowany. Tramwaje,
    autobusy miejskie, PKS, przewozy pracownicze. Wszystko było tak
    zorganizowane, że nie było problemu dostać się z jednego końca miasta na
    drugi czy też na jego obrzeża. Kursowały też tramwaje i autobusy nocne.
    Za komuny naprawdę samochód nie był potrzebny większości społeczeństwa.

    Obecnie wiele linii obsługujących miasto zostało zlikwidowane. Wiele
    autobusów miejskich już nie jeździ jak za komuny wożąc ludzi na obrzeża
    miast. Przewozy pracownicze też już nie funkcjonują. Wszystko przez to,
    że obecnie o liniach i kursach decyduje ekonomia i jak jakaś linia nie
    przynosi zamierzonych zysków to się ją likwiduje.

    Kiedyś do mojej wioski, która graniczy z miastem jeździłem autobusem
    miejskim lub PKS-em, które kursowały co pół godziny. Obecnie chcą
    zlikwidować nawet PKS. Komunikacja miejska już nie jeździ od 10 czy 15 lat.

  • 27. Data: 2018-06-17 22:50:43
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-06-17 20:43, Uzytkownik wrote:

    > He he he..... Typowy przykład pokolenia Balcerowicza, które naogląda się
    > filmów Barei i wyciąga wnioski.

    ROTFL

    Nie pier..l !

    Włodek :-/

  • 28. Data: 2018-06-18 03:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2018 20:43:09 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > drugi czy też na jego obrzeża. Kursowały też tramwaje i autobusy nocne.
    > Za komuny naprawdę samochód nie był potrzebny większości społeczeństwa.

    Za komuny samochod nie byl dla wiekszosci spoleczenstwa, wiec musieli
    sobie radzic bez :-)

    > Obecnie wiele linii obsługujących miasto zostało zlikwidowane.

    U mnie jakby przybylo.

    Tramwaje i autobusy miejskie - byly. Jezdzily moze ciut gorzej niz
    dzis - ale ogolnie jezdzily. Jezdzily do ~22, potem nocne.
    Dzis we Wroclawiu jezdza do ~24. tramwaje nocne zlikwidowalismy, bo za
    bardzo halasuja.
    Dzis problemem jest parking - wiec komunikacja wielkomiejska nadal
    jezdzi.

    Poza miastem byl juz problem. Dostac sie z Wroclawia do Belchatowa to
    byl problem. PKS kursowal, ale zapchany, albo zatrzymywal sie 500m za
    przystankiem - bo zapchany. PKP w Belchatowie nie ma, bo pociagi jakos
    kursowaly - z naciskiem na jakos. Te pare godzin spoznienia, ten tlok
    - kilkanascie godzin na stojaco to zadna przyjemnosc.
    Wiec ten Bareja to znow nie tak bardzo przesadzony.

    Dzis jeszcze gorzej :-)

    Przewozy pracownicze - owszem, swietne, ale 2-3 razy dziennie, jak
    zaklad potrzebuje. I tam gdzie potrzebuje.

    > Wiele
    > autobusów miejskich już nie jeździ jak za komuny wożąc ludzi na obrzeża
    > miast. Przewozy pracownicze też już nie funkcjonują.

    LG pod Wroclawiem pracownikow wozil. Z Walbrzycha i dalej.
    Teraz wozi Amazon.

    > Wszystko przez to,
    > że obecnie o liniach i kursach decyduje ekonomia i jak jakaś linia nie
    > przynosi zamierzonych zysków to się ją likwiduje.

    No i takie male klotnie - miasto chce, zeby wioski doplacily, wioski
    nie chca ..

    J.

  • 29. Data: 2018-06-18 03:27:28
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > He he he..... Typowy przykład pokolenia Balcerowicza, które naogląda się
    > filmów Barei i wyciąga wnioski. Filmy te miały śmieszyć, dlatego były

    Jak ty nic nie rozumiesz z mojego przekazu... ile ty masz lat, kolego z
    Częstochowy (bądź okolic)?
    Za komuny jeździło? Tak. Rozklekotane autobusy (jak elektryczne chińczyki
    łomocące całą konstrukcją na każdym wyboju, jedź tak przez całe miasto),
    wyjące bimby (to akurat nie wada, tylko uroda, uciążliwość), płonące wózki
    silnikowe, maszyny drzwiowe pozacinane, w ikarusach (najczęściej, bo nie
    tylko w nich) często padnięty resor pneumatyczny, jasne, że niecodziennie,
    ale zbyt często IMAO. Co mi po dobrej organizacji, jeśli akurat autobus,
    którym jechałem, właśnie padł był? (o spojrzeniu kierownika nie wspominam, z
    racji awarii "zapóźniłem") A punktualność... zbywana zdawkowym "autobus
    kursuje co 15 minut". To w metrze można napisać "jeździ co 2 minuty" (a
    nawet częściej) i nie trzeba rozkładu, bo primo, nie utrzyma, sekundo, i tak
    jak jedno zwieje, to nie ucichnie echo jego w tunelu, a drugi wjeżdża.
    Pojazdy zbiorkomu psuły się, psują i psuć będą, oraz były psute, są psute i
    będą psute (przez wandali, czy wypadki, na ten przykład). Ale dzisiaj...
    jednak psują się znacznie rzadziej, przez ostatnie dwa lata tylko raz
    trafiłem na uszkodzoną tramwajkę, gdzie heblowała stopką po szynach, musiał
    przyjechać "serwis", odheblować i zatargać na szopę drugim składem.
    Kolejny z "argumentum ad personam", osohozi, kwwa...?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 30. Data: 2018-06-18 08:42:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 03:27, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jak ty nic nie rozumiesz z mojego przekazu... ile ty masz lat

    Wystarczająco, żeby pamiętać tamte czasy, dojazdy do szkoły, dojazdy do
    pracy.

> [...]
    > , wyjące bimby (to akurat nie wada, tylko uroda, uciążliwość), płonące
    > wózki silnikowe, maszyny drzwiowe pozacinane, w ikarusach

    Może i rozklekotane, ale jeździły. Awarie? No cóż to tylko urządzenia,
    które maja prawo się popsuć. Także i dzisiaj się psują. Tak samo za
    komuny jak i teraz w razie awarii podstawiany jest następny autobus. W
    zeszłym roku doszczętnie spłonął autobus hybrydowy. Niestety wcześniej
    zdarzały się też problemy z hybrydami, a konkretniej z awariami baterii.
    Z resztą te hybrydy to jest największe utrapienie dla mieszkańców,
    ponieważ okropnie hałasują. Nie, nie silniki, nie napęd, nie "bimby",
    ale układy chłodzenia baterii umieszczonych na dachach.

    >  często padnięty resor pneumatyczny, jasne, że niecodziennie, ale zbyt
    > często IMAO.

    Wydaje Ci się, że zbyt często, bo wtedy częściej jeździłeś i autobusów
    na drogach było więcej. Teraz dupę wozisz samochodem i nie widzisz
    awarii autobusów. Ja niestety pracuję w centrum i dużo się przemieszczam
    po mieście. Może nie jest to często, ale widuję nowe autobusy, które
    odmówiły posłuszeństwa.

> [...]
    > ostatnie dwa lata tylko raz trafiłem na uszkodzoną tramwajkę, gdzie
    > heblowała stopką po szynach, musiał przyjechać "serwis", odheblować i

    Wbrew pozorom obecnie częściej widuję stojące tramwaje niż za komuny.
    Może nie dlatego, że się psują, ale częściej uczestniczą w wypadkach i
    kolizjach drogowych.

    > Kolejny z "argumentum ad personam", osohozi, kwwa...?

    Juścitam ad personam.

    Po prostu śmieszy mnie narzekanie ludzi jaka to ta komuna była niedobra,
    którzy niewiele wiedzą o komunie. Zwłaszcza kiedy argumentami mają być
    filmy Barei.

    Wszystko za komuny było rozkradane, przepijane, dewastowane i ch....wie
    jeszcze co.... Tylko ja się pytam, gdzie mieszkałoby ponad 50%
    społeczeństwa miejskiego, gdyby komuna nie postawiła bloków? Gdzie ci
    ludzie pracowaliby, gdyby komuna nie wybudowała zakładów przemysłowych?
    Niestety przyszedł Balcerowicz i spółka i wszystko rozpierd.....li.