  • 21. Data: 2018-04-09 21:13:53
    Temat: Re: Tablet PC i bootowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/9/2018 8:45 PM, Sebastian Biały wrote:
    > d) próba zalogowania się jako "Live user" kończy się uszkodzeniem trybu
    > graficznego, całośc przestaje działać, myszka zostawia smuge na ekranie,
    > czytnik miga w niskończoność, klawiatura przestaje działać.
    > No ale zawsze to jeden krok dalej tylko czemu znowu w krzaki :D

    No więc nie dałem za wygraną i tak:

    Jak tylko pojawi się ekran "pulpitu" *NIE* wolno klinkąc myszką, to
    powoduje że coś wylatuje z hukiem. Zamiast tego wciskam Ctrl+f2 i mam
    konsole. I co wazne widzę mmcblk i da się je zamontować wiec wlasnie
    leci backup. Po kliknięciu myszką tej konsoli już nie można wywołać (!).

    Touch screen nie działa.

    Hardware skromnie i co wazne masy rzeczy brakuje (np gdzie sa kamery?).
    na usb jest w zasadzie tylko to co podpinam przez hub:

    Kiano SlimTab 8 MS:

    00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Atom Processor Z36xxx/Z37xxx
    Series SoC Transaction Register (rev 0f)
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Atom Processor
    Z36xxx/Z37xxx Series Graphics & Display (rev 0f)
    00:14.0 USB controller: Intel Corporation Atom Processor Z36xxx/Z37xxx,
    Celeron N2000 Series USB xHCI (rev 0f)
    00:1a.0 Encryption controller: Intel Corporation Atom Processor
    Z36xxx/Z37xxx Series Trusted Execution Engine (rev 0f)
    00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation Atom Processor Z36xxx/Z37xxx
    Series Power Control Unit (rev 0f)

    Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0003 Linux Foundation 3.0 root hub
    Bus 001 Device 005: ID 8564:4000 Transcend Information, Inc. RDF8
    Bus 001 Device 004: ID 046d:c03e Logitech, Inc. Premium Optical Wheel
    Mouse (M-BT58)
    Bus 001 Device 003: ID 1241:1203 Belkin
    Bus 001 Device 002: ID 1a40:0101 Terminus Technology Inc. Hub
    Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

    Architecture: x86_64
    CPU op-mode(s): 32-bit, 64-bit
    Byte Order: Little Endian
    CPU(s): 4
    On-line CPU(s) list: 0-3
    Thread(s) per core: 1
    Core(s) per socket: 4
    Socket(s): 1
    NUMA node(s): 1
    Vendor ID: GenuineIntel
    CPU family: 6
    Model: 55
    Model name: Intel(R) Atom(TM) CPU Z3735F @ 1.33GHz
    Stepping: 8
    CPU MHz: 1332.800
    CPU max MHz: 1832.6000
    CPU min MHz: 499.8000
    BogoMIPS: 2665.60
    Virtualization: VT-x
    L1d cache: 24K
    L1i cache: 32K
    L2 cache: 1024K
    NUMA node0 CPU(s): 0-3
    Flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr
    pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe
    syscall nx rdtscp lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl
    xtopology tsc_reliable nonstop_tsc cpuid aperfmperf tsc_known_freq pni
    pclmulqdq dtes64 monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1
    sse4_2 movbe popcnt tsc_deadline_timer aes rdrand lahf_lm 3dnowprefetch
    epb tpr_shadow vnmi flexpriority ept vpid tsc_adjust smep erms dtherm
    ida arat

    Wygląda na to że brakuje jakiegos istotnego elementu hardware do którego
    podpięte sa pozostałe urządzenia.

  • 22. Data: 2018-04-09 21:57:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/9/2018 9:13 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Wygląda na to że brakuje jakiegos istotnego elementu hardware do którego
    > podpięte sa pozostałe urządzenia.

    Dwa wyloty podczas bootowania mogą rzucić na to światło:

    https://drive.google.com/open?id=1WjK2d3osHQSTOpY-E8
    R8XUHEofTvoKsZ

  • 23. Data: 2018-04-10 02:50:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-09, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ani jedna nie wstala do jakiegokolwiek trybu graficznego :D

    A jakbyś zainstalował gołego Debiana lub inną, ale czysto tesktową
    dystrybucję i najpierw zadbał, aby miała dobrze, tzn. odpowiedni swap a
    dopiero potem wprowadzał kolejne elementy?

    Tu widzę:
    https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/Asus/T100
    TA

    ktoś zaszedł całkiem daleko ale ma tam 2GB pamięci, a w Twoim jest tylko
    1GB. Nie wiem ile to robi, ale MZ jak zrobisz krok po kroku to będziesz
    miał większa kontrolę. Np. same X'y bez żadnego dm'a.

    Te co instalowałem na Bay/Cherry Trail'ach miały wszystkie 2G.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2018-04-10 22:01:38
    Temat: Re: Kiano SlimTab 8 MS Win 10 - Było: Tablet PC i bootowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/7/2018 9:08 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Nabyłem droga kupna z drugiej reki Kiano SlimTab 8 MS. Zawiera toto
    > normalnego Windowsa, w mojej wersji 8.1.

    Po zbackupowaniu NAND odpaliłem instalator Win10.

    Efekt: wolnego miejsca 3.5GB, po kompresji systemowym narzedziem 5GB. To
    całkiem przyzwoicie, da się to jeszcze poobcinać.

    Instalator Win10 bootuje sie bez problemu z USB ale po instalacji nie
    działa połowa urzadzeń w tym wbudowany port SD i dotyk.

    Intel dostarcza jednak paczke sterowników do Z3700 i dziala wszystko [1]
    poza dotykiem (dotyk zachowuje się nerwowo, niby działa ale jest
    nieużywalny). Dotyk wymaga innego sterownika niz tez intela. Mam, gdyby
    ktoś potrzebował.

    Ogólnie instalacja z Win10 jest bez większych problemów, może poza
    haslem instalatora że procesor nie jest 64 bity (!). Klucz licencyjny
    jest w ACPI więc nie pyta.

    Działa calkiem do rzeczy choć tryb tabletowy jest niesłychanie
    upierdliwy, ale to już nie wina tego peceta.

    [1] A przynajmniej nie znalazlem niczego co nie działa.

  • 25. Data: 2018-04-10 22:03:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/10/2018 2:50 AM, Marcin Debowski wrote:
    > A jakbyś zainstalował gołego Debiana lub inną, ale czysto tesktową
    > dystrybucję i najpierw zadbał, aby miała dobrze, tzn. odpowiedni swap a
    > dopiero potem wprowadzał kolejne elementy?

    Ale wszyscy pisza że 1GB jest ok :D

> [...]
    > miał większa kontrolę. Np. same X'y bez żadnego dm'a.
    > Te co instalowałem na Bay/Cherry Trail'ach miały wszystkie 2G.

    Linux był mi potrzebny głównie do zrobienia backupu nand. Jak by ruszył
    to mialbym jeszcze jedno zastosowanie, ale ilośc kłopotów z tym jest tak
    ogromna że poczekam na nowsze jądra. Cały czas cos poprawiają z tym
    atomem, choćby w tym miesiącu były poprawki.

  • 26. Data: 2018-04-11 10:41:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-04-10 22:01, Sebastian Biały wrote:

    > Działa calkiem do rzeczy choć tryb tabletowy jest niesłychanie
    > upierdliwy, ale to już nie wina tego peceta.

    Mam tableta ktory mial 8.1 i co by nie powiedziec o W10 (przyprawiajacym
    o mdlosci) to po upgrade do dziesiatki, zaczal byc uzywalny jako tablet
    wlasnie dzieki trybowi tabletowemu. Na 8.1 to bylo totalne
    nieporozumienie, dal sie jedynie uzywac z klawiatura BT i myszka w OTG ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 27. Data: 2018-04-13 14:10:12
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 09 Apr 2018 21:57:32
    From: Sebastian Biały

    > Dwa wyloty podczas bootowania mogą rzucić na to światło:

    > https://drive.google.com/open?id=1WjK2d3osHQSTOpY-E8
    R8XUHEofTvoKsZ

    Faktycznie, wygląda na błąd w sterowniku pinctrl-intel. Może warto
    zgłosić na https://bugzilla.kernel.org/ ?

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPMFusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 28. Data: 2018-04-13 20:35:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/13/2018 2:10 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    R8XUHEofTvoKsZ
    > Faktycznie, wygląda na błąd w sterowniku pinctrl-intel. Może warto
    > zgłosić na https://bugzilla.kernel.org/ ?

    Widziałem już gdzies taki zgłoszony, ponadto w kółko coś poprawiają,
    musiałbym przebudować jakis nowszy kernel.

    Ale tak sobie myślę: w Windowsie jak pokaże sie połaczenia w device
    managerze to widać że wiele urzadzeń (kamery, akcelerometr, touch itd)
    sa podpiete przez szynę I2C. A ta szyna nie zawiera żadnego protokołu
    detekcji urzadzeń. Nic. To trywialny dwudrutowy mechanizm który zakłada
    że ktoś wie co jest po drugiej stronie. Efektem czego nie da się zrobić
    autodetekcji w łatwy sposób. Troche to tłumaczy kiepski wynik lcpci i lsusb.

  • 29. Data: 2018-07-22 21:58:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2018 10:51 AM, Sebastian Biały wrote:
    > Wiem że powinienem pytać o konkretny model

    Mały update. Kiano slimtab 8 MS bootuje bez najmniejszych problemów
    lubuntu 18.04 z karty SD. Mam normalny tryb graficzny i dostep do
    mmcblk1 wic mam wszystko co potrzebuję. Najwidoczniej te Atomy mają
    wsparcie w nowych jądrach.

  • 30. Data: 2018-07-24 13:17:37
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    Problemem moze byc SecureBoot ktorego sie nie da wyłączyć. I wtedy
    musisz miec obraz z WIMBoot bo nawet partycji nie ruszysz :)
    Krzysiek aka Tasiorsa