  • 11. Data: 2014-04-19 20:24:14
    Temat: Re: Tania i dostępna w Polsce przejściówk a USB do RS232-TTL 5V/3.3V
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:
> [...]
    /Cables/DS_TTL-232R_CABLES.pdf

    > Nie no, jest bardzo dokładny, o ile popatrzysz na pdf układu. 16 to
    > wyjście stabilizatora 3.3V, a zworką przełączasz czy wyjście po stronie
    > "TTL" ma być na 5 (zasilanie z USB) czy z 3.3V (wyjście z 16 scalaczka).
    > No to w takim razie chyba nawet mam taką płyteczkę (wyprowadzenia po
    > stronie "TTL": GND, TxD, TxD, 3V3). Sądziłem, że te 3V3 to trzeba podać z
    > zewnątrz, a tu wygląda, że nie i te 3V3 jest jakimś "drobnym" wyjściem.
    > Na samej płytce jest zworka 5V/3.3V. Tyle, że to tylko takie sobie
    > dywagacje bez pokrycia, bo samego schematu nie pamiętam, dawno temu się
> [...]

    Chyba nie zrozumielismy sie, schemat jest jednoznaczny, tak samo jak
    jednoznaczny jest opis produktu w rozdziale "4.3.2 TTL-232R-3V3 Electrical
    Parameters" gdzie wyraznie pisza na stronie 11 ze wyjscie jest 5V nawet dla
    wersji 3v3...

    > Tu masz przykładowe moduły:
    > http://allegro.pl/konwerter-usb-rs232-ftdi-ft232rl-k
    abelek-nowy-i4097792106.html
    > http://allegro.pl/konwerter-usb-rs-232-uart-z-zabezp
    -500ma-ft232rl-i4132947950.html
    > Więcej znajdziesz "w okolicy".
    > Przy tym drugim masz naprawdę dokładne informacje co i jak.

    Dzieki, popatrze sobie jak wroce z rowera :-)

  • 12. Data: 2014-04-19 20:28:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mario <m...@...pl> wrote:

    > Ja sobie kupiłem tanie (po 2$) chińskie konwertery USB/RS485 - do celów
    > serwisowych. 2 dni mi zajęło zanim znalazłem do nich sterownik (HL341).
    > Działa toto ale na krótkim kablu. Na dłuższy trzeba by chyba popodciągać linie
    danych.

    No właśnie takich problemow chcialbym uniknąc :-)

    > Konwertery z USB a UART 3,3 V i 5 V ma TME. Produkcji FTDI - około 50 -
    > 60 zł netto. Nie wiem czy to dla ciebie tanio, ale są na FTDI :)

    To jest cena imperialistyczna ;-)
    Po tyle samo są dostępne w USA ($20).
    Miałem nadzieję, że znacie tańsze źródło.

  • 13. Data: 2014-04-19 20:29:03
    Od: Pszemol <P...@P...com>

  • 14. Data: 2014-04-19 20:37:57
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    > kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)
    Kupuję na allegro przejściówki co sie UNITEK nazywają chodzą OK.
    Kosztują dwadzieścia kilka zł.

    jp

  • 15. Data: 2014-04-19 21:52:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message

    > Kupuję na allegro przejściówki co sie UNITEK nazywają chodzą OK.
    > Kosztują dwadzieścia kilka zł.

    Dzięki, ale czy jesteś pewny że mówisz o konwerterze USB
    do RS232-TTL czy mówisz o pecetowej wersji z wtyczką DB9?
    Mi chodzi o standard napięć 3.3V lub 5V, nie typowe RS232.
    Coś co się podłącza do płytek demo bezpośrednio do CPU.

    Czy Ty może myślisz o czymś takim:
    http://allegro.pl/unitek-y-105-adapter-usb-rs232-kab
    el-140cm-i4132299633.html
    Jak by co, to ja nie tego szukam... :-)

  • 16. Data: 2014-04-19 22:08:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-19 21:52, Pszemol pisze:
> [...]
    > do RS232-TTL czy mówisz o pecetowej wersji z wtyczką DB9?
    > Mi chodzi o standard napięć 3.3V lub 5V, nie typowe RS232.

    To nie pisz o konwerterze USB/RS-232 tylko o USB/UART bo wprowadzasz
    chaos pojęciowy.

    MD

  • 17. Data: 2014-04-19 22:14:38
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > Mi chodzi o standard napięć 3.3V lub 5V, nie typowe RS232.
    > Coś co się podłącza do płytek demo bezpośrednio do CPU.
    Faktycznie, nie zrozumiałem.

    jp

  • 18. Data: 2014-04-19 22:17:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > To nie pisz o konwerterze USB/RS-232 tylko o USB/UART
    > bo wprowadzasz chaos pojęciowy.

    Dobrze tato, już nie bij, proszę! :-)

  • 19. Data: 2014-04-19 22:41:01
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 19.04.2014 18:21, Pszemol pisze:
> [...]
    > jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    > kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)

    Najtańsze będą kable usb do starych nokii: DKU-5, CA-42. Jedyna ich
    wada, to brak kabla 5V z USB. Czasem można jeszcze je znaleźć na allegro
    za parę złotych.

    http://allegro.pl/kabel-usb-nokia-ca-42-3100-6100-66
    10-5140-pl-2023-i4110609005.html

    http://jethomson.wordpress.com/2010/02/21/diy-usb-to
    -serial-cable-for-3usd/

  • 20. Data: 2014-04-19 22:44:15
    Od: Nifhelm <pytaj@grupie>

    Witam.
    Może to Ci będzie pasować. Nie znam, nie testowałem, ale ma toto 5V i
    3,3V, oparte jest na FT232RL no i fortuny nie wydasz:

    http://botland.com.pl/konwertery/1611-konwerter-usb-
    uart-ft232-33-5v.html

    Pozdrawiam.
    Nifhelm