  • 21. Data: 2014-04-19 22:46:19
    Temat: Re: Tania i dostępna w Polsce przejściówk a USB do RS232-TTL 5V/3.3V
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2014-04-19 20:24, Pszemol pisze:

    > Chyba nie zrozumielismy sie, schemat jest jednoznaczny, tak samo jak
    > jednoznaczny jest opis produktu w rozdziale "4.3.2 TTL-232R-3V3 Electrical
    > Parameters" gdzie wyraznie pisza na stronie 11 ze wyjscie jest 5V nawet dla
    > wersji 3v3...

    A faktycznie, ma to zresztą jakiś sens, bo wyjście wewnętrznego
    stabilizatora jest dość słabe, a 5V leci z USB. To to ten drugi przykład
    co podesłałem ma wyjście odpowiednio do ustawionego zworką.
    Z tym, że niczego nie sugeruję, to jedna z pierwszych płytek, która
    wpadła mi w oko (żeby miał USB-B) - nic więcej nie wiem, ani się tym nie
    bawiłem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 22. Data: 2014-04-19 22:50:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Parameters" gdzie wyraznie pisza na stronie 11 ze wyjscie jest 5V nawet

    Tu jest jeszcze jedno potwierdzenie, że na wylocie jest 5V nawet dla wersji
    3V3:
    http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?pro
    ductID=53&op=catalogue-product_info-null&prodCategor
    yID=105

    Zresztą jak się lepiej przyjrzymy na schemat, to linia podłączona do pinu 16
    jest nazwana VCC-3V3 a na rozpisce kabli wyraźnie piszą VCC, czyli 5V z USB.

    abelek-nowy-i4097792106.html
    -500ma-ft232rl-i4132947950.html

    Tak, ten drugi jest bardzo fajny...
    Chyba jak na razie "zwycięzca konkursu" :-)
    Dziękuję bardzo - cena obu jest bardzo dobra, nieimperialistyczna ;-)

  • 23. Data: 2014-04-19 23:00:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Apr 2014 11:21:31 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Czego używacie aby podłączyć do komputera przez USB
    > różne płytki demo lub swoje produkcje z portem szeregowym?

    Ja używam przejściówek do starych ericssonów, przejściówki oparte na
    pl1203, można kupić za kilka zl.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2014-04-20 01:08:05
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-19 22:17, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dobrze tato, już nie bij, proszę! :-)

    To nie była reprymenda :) RS-232 to właśnie ten poziom napięć który ci
    nie odpowiada. Pytasz nie o to czego pragniesz, więc możesz dostawać
    błędne odpowiedzi :)

    MD

  • 25. Data: 2014-04-20 01:15:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To nie była reprymenda :)
    > RS-232 to właśnie ten poziom napięć który ci nie odpowiada.
    > Pytasz nie o to czego pragniesz, więc możesz dostawać błędne odpowiedzi :)

    Nie przesadzajmy... wyłącz w swym kompilatorze basica dyrektywę
    "STRICT" bo popadniesz w paranoję ;-) Chyba każdy tu wie co znaczy
    określenie RS232-TTL, nie pozostawia to żadnych wątpliwości o co
    pytam... Fakt, nie jest to określenie super-prawidłowe, ale nawet
    kostka FTDI ma 232 w nazwie a przecież ze standardem RS232 nie
    ma według Ciebie nic wspólnego! Ciekawe jakie skojarzenia chcieli
    wywołać u swoich przyszłych użytkowników? A może to czysty przypadek? :-)

    Ja sobie myślę, że ten "końcówek" TTL w temacie mojego postu
    mógł być za daleko od początku i kolega Jacek pewnie nie doczytał
    do końca, albo mu czytnik skrócił temat i wykropkował końcówkę bo
    chyba też wie doskonale co to jest RS232-TTL, jak wszyscy pozostali.

    I niech mi tu zaraz ktoś napisze, że TTL-3V3 to nie jest standard TTL
    bo "prawdziwy" TTL to tylko 5V i w ogóle wszystkie te scalaki
    o których mówimy to nie TTL tylko CMOS są i będziemy w kółko
    się tylko poprawiać :-)))

  • 26. Data: 2014-04-20 01:25:45
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > I którą Ty byś kupił?
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/modul-usb-uart-rs2
    32-ttl-na-ft232-3-3-5v-i3937620198.html#
    Kupiłem - plug & play
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 27. Data: 2014-04-20 02:16:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-20 01:15, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie przesadzajmy... wyłącz w swym kompilatorze basica dyrektywę
    > "STRICT" bo popadniesz w paranoję ;-) Chyba każdy tu wie co znaczy
    > określenie RS232-TTL,

    Pytasz o RS232 (+_10V) precyzujesz że to TTL (0-5V) a chodzi ci o 3,3 V :)
    W TME jak będziesz szukał po RS-232 to niestety odfiltrujesz wszystkie
    UART 3,3 V.

    No faktycznie ktoś napisał :)

    > i w ogóle wszystkie te scalaki
    > o których mówimy to nie TTL tylko CMOS są i będziemy w kółko
    > się tylko poprawiać :-)))

    Ja tam jestem w nastroju świątecznym i nie szukam zaczepki :) Z dobrego
    serca zwróciłem ci uwagę, że takim zapytaniem narażasz się na duża ilość
    błędnych wyników.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2014-04-20 03:04:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mario <m...@...pl> wrote:
    > Ja tam jestem w nastroju świątecznym i nie szukam zaczepki :) Z dobrego
    > serca zwróciłem ci uwagę, że takim zapytaniem narażasz się na duża ilość błędnych
    wyników.

    Ja też w dobrym i śmieje sie emotikonami od poczatku samego od ucha do
    ucha.

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za bardzo dobre nakierowania na fajne i
    niedrogie przejściówki!

  • 29. Data: 2014-04-20 03:04:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:
    > http://archiwum.allegro.pl/oferta/modul-usb-uart-rs2
    32-ttl-na-ft232-3-3-5v-i3937620198.html#
    > Kupiłem - plug & play

    Dzięki, tez fajna.
    Ale kolega obok zapodał linka do podobnej z modulowo.pl i nawet jest troche
    tańsza ;-)

  • 30. Data: 2014-04-20 04:25:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    32-ttl-na-ft232-3-3-5v-i3937620198.html#

    > Dzięki, tez fajna.
    > Ale kolega obok zapodał linka do podobnej z modulowo.pl i nawet jest
    > troche
    > tańsza ;-)

    Podsumowując wątek, wydaje mi się że warto wspomnieć polskie
    firmy które oferują (w dobrej cenie) takie płytki będące tematem wątka:

    Najtańszy produkt z firmy modulowo.pl za 25,50 zł + 6zł wysyłka:
    http://sklep.modulowo.pl/pl/p/MOD-05.Z-Konwerter-USB
    RS-232-z-zabezpieczeniem-500mA%2C-FT232RL-zmontowany
    /121

    Trochę droższy (właściwie dużo droższy biorąc pod uwagę różnicę 37%)
    moduł firmy MS-Elektronik.pl za 34,99zł + 8,50zł wysyłka:
    http://msx-elektronika.pl/pl/modul-usb-uart-rs232-tt
    l-na-ft232-335v/

    Jest to moim zdaniem bardzo dobra alternatywa dla produktu firmy FTDI za
    60zł.
    Co mi się w tych modułach podoba w porównaniu do tej wtyczki z FTDI to
    że mają LEDy sygnalizujące wysyłanie i odbieranie (z obrazka wygląda mi
    że te LEDy nie są wlutowane w płytkę w przypadku modułu z "modulowo.pl)
    oraz że przy zakupie wersji z gniazdem USB-B można mieć tą płytkę jak
    i swoją uruchomieniową daleko od komputera gdzieś na innym biurku...