  • 21. Data: 2017-07-26 16:11:28
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 01:10:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > No coz, patrze sie na te wiatraki stojace w kraju, stojace ... nie
    > wiem czy magazyn sprawe rozwiaze...

    Ja wiem że nie wiesz.

    > W zasadzie jestem za, ale czy nas stac na utrzymanie choc 2
    > lotniskowcow, zeby moc demokracje wprowadzac ? :-)

    Jakie lotniskowce, jaka demokracja? Zasnąłeś na słońcu?

  • 22. Data: 2017-07-26 16:23:07
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-26 o 12:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No ale widzisz dane - 1 L cieklego metanu o temperaturze -162C, po
    > podgrzaniu do -82C zajmie 3L .
    > I w naczyniu 2 L sie nie zmiesci.

    Zgadza się, ciecz się rozszerza pod wpływem ogrzewania i nic
    tajemniczego w tym nie ma.
    To jest zresztą główny powód dlaczego w zbiorniku jest konieczna
    poduszka gazowa.

    > Linia najblizsza jest dla wypelnienia rzedu 1/4 - i wtedy juz moze byc
    > jak piszesz.
    >
    > Nawiasem mowiac, kiedys to liczylem dla CO2, i mi wyszlo, ze wystarczy
    > ok 20% wolnego zostawic.
    > Istotne bylo to, ze ciecz odparowywala, wiec bylo jej coraz mniej
    > masowo, nawet jesli gestosc spadala, to objetosc niekoniecznie.
    > Ale musze odszukac te obliczenia, bo cos mi sie tu nie zgadza, skoro i
    > plynne CO2 tak puchnie.

    Do CO2 stosuje się obiegi nadkrytyczne ; a to inna para kaloszy :)

    > Zdaje sobie z tego sprawe
    > Dlatego chcialem lepsze dane, dzieki za wykres, ale nie moglem sie tam
    > doszukac czego chcialem.

    Wartości dla linii cieczy x=0 możemy brać z tej tablicy
    http://www.me.metu.edu.tr/courses/me351/Methane%20ta
    bles%20for%20Q1-a.pdf
    Wartości dla linii pary x=1 też są w tablicy.

    Dla 190K para nasycona ma Vfg=0,003 m3/kg
    Taką samą objętość właściwą ma ciecz w temperaturze 162K.
    Więc jedną krótką zieloną linię v= 0,003 na wykresie możemy narysować.

    WM

  • 23. Data: 2017-07-26 16:51:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja wiem że nie wiesz.

    No wiesz, mijam czasem kilka wiatrakow i one jakos tak chyba zawsze
    stoja, albo jedne stoja a sasiednie sie kreca, to sie zastanawiam ile
    one pradu produkuja.
    Tak siegam pamiecia czy widzialem kiedys zwawo krecace sie ...

    Tymczasem liczby rosna - ponoc juz 7% produkcji z wiatrakow mamy.
    No i nie wiem co o tym sadzic - naprawde tyle, czy nie widzialem tych
    nad Baltykiem ...

    >Jakie lotniskowce, jaka demokracja? Zasnąłeś na słońcu?

    A jak chcesz pilnowac interesu kartelu - myslisz, ze sam bedzie zysk
    przynosil ? :-)

    J.