  • 11. Data: 2017-12-06 21:39:03
    Temat: Re: Tesla - 120 tys. km i 24 x serwis.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1hhd5ku8px68s$....@m...org...
    Wed, 6 Dec 2017 18:51:29 +0100, J.F.
    >Z tą różnicą, że stacje masz co chwilę,
    >a nie jak ładowarki w naszym ciemnogrodzie.

    Ale ja z tych stacji co chwila nie chcialem korzystac, tylko z tej
    100km dalej :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-12-06 21:51:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-06 o 21:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > Wed, 6 Dec 2017 18:51:29 +0100, J.F.
    >
    > Ale ja z tych stacji co chwila nie chcialem korzystac, tylko z tej 100km
    > dalej :-)

    Już niedługo będziemy mieli ładowarkę w każdej lampie. :-)
    http://niezalezna.pl/209988-ladowarki-do-samochodow-
    w-latarniach-ulicznych-juz-niebawem-w-polsce

    Lampa ma być tylko źródłem 230/380 V, czy tam coś jeszcze ma być?
    Magazyn energii? Czy taka instalacja lampowa wpompuje te 50 kW w 15 min?

    Robert

  • 13. Data: 2017-12-06 23:35:00
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 6 Dec 2017 21:51:07 +0100, Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    wrote:

    >Już niedługo będziemy mieli ładowarkę w każdej lampie. :-)
    >http://niezalezna.pl/209988-ladowarki-do-samochodow
    -w-latarniach-ulicznych-juz-niebawem-w-polsce

    Taa...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 14. Data: 2017-12-06 23:59:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze do lampy o mocy 500W ciagna kabel na 100kW? Dziennikarzyny sadza ze jak
    gdzies jest prad to jest go do oporu. Do latarni dochodzi stosunkowo gruby kabel. Ale
    nie z czapy jest jego grubosc tylko policzona do do mocy lampy w latarni z
    uwzglednieniem wszystkich latarni jakie sa podlaczone do tego kabla. Poza tym z moich
    skromnych obserwacji wychodzi ze prad do kabla zasilacego latarnie jest gdzies
    centralnie heblem zalaczany. Znaczy sie w dzien nie ma w nim pradu.

  • 15. Data: 2017-12-07 00:51:06
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    nie z czapy jest jego grubosc tylko policzona do do mocy lampy w latarni z
    uwzglednieniem wszystkich latarni jakie sa podlaczone do tego kabla.

    oczywiście, dodatkowo kable aluminiowe, bo tańsze...

    Poza tym z moich skromnych obserwacji wychodzi ze prad do kabla
    zasilacego latarnie jest gdzies centralnie heblem zalaczany. Znaczy sie
    w dzien nie ma w nim pradu.

    1) hebel to nie problem (jak rozumiem będą to jakieś oszczędniejsze
    lampy ledowe, pewnie z czujnikiem zmierzchu)
    2) napisali "To rozwiązanie pozwala na zastosowanie ładowarki w
    miejscach, gdzie kiedyś już była latarnia* albo jest potrzeba zbudowania
    takiej latarni i można te dwie funkcje ze sobą połączyć**"
    *-czyli gdzie nie ma ale jest kabel
    **-czyli tam gdzie nie można (czyli w większości istniejących instalacji
    ;) tam nie będzie :)

    Łukasz

  • 16. Data: 2017-12-07 03:53:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jakos nie kojarze zadnego miejsca w ktorym stala latarnia i ja zlikwidowali a nie
    wymienili na nowa czy inny model. Napisal ktos artykul dla gimbazy. Ludzie uwierza we
    wszystko. Przelaczalem teraz kanaly w tv i na dwoch programach wrozki.

  • 17. Data: 2017-12-07 05:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > artykul dla gimbazy. Ludzie uwierza we wszystko. Przelaczalem teraz
    > kanaly w tv i na dwoch programach wrozki.

    niezalezna.pl - niezalezna od rozumu... I wszystko jasne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 18. Data: 2017-12-07 07:52:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    >

    > Lampa ma być tylko źródłem 230/380 V, czy tam coś jeszcze ma być?
    > Magazyn energii? Czy taka instalacja lampowa wpompuje te 50 kW w 15 min?

    Już widzę chętnych, jak inwestują 40 tys. zł w ładowarkę... No kiedy im
    się zwróci?
    No i zwykle w miastach przy latarniach w centrum są zakazy postoju.
    T.

  • 19. Data: 2017-12-07 07:53:34
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    oups.com...
> [...]
    >ze prad do kabla zasilacego latarnie jest gdzies centralnie heblem
    >zalaczany. Znaczy sie w dzien nie ma w nim >pradu.

    Pierwszy lepszy projekt budowlany zagospodarowania terenu jaki wlasnie
    otwarlem... docelowy kabel do zasilania pojedynczej latarni to YKY 3x2.5 i
    3x4. Na pewno za slabo zeby naladowac akumulator w 0,5 godziny. Ale w pol
    dnia czemu nie ;)

    --
    Pzdr

  • 20. Data: 2017-12-07 07:58:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-07 o 05:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > niezalezna.pl - niezalezna od rozumu... I wszystko jasne.

    Tu masz źródło tej informacji:
    https://innowacje.newseria.pl/news/w-ciagu-2-lat-w-p
    olsce,p1572644750

    Niezależna to skopiowała bez podania źródła. Kopiować można, ale źródło
    zawsze się podaje, przynajmniej w normalnych czasopismach.
    A wracając do meritum - czy to źródło też jest niezależne od rozumu? Pan
    dr inż. z Politechniki? :-)
    T.