  • 51. Data: 2016-10-06 13:04:46
    Temat: Re: Transmisja danych - low energy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl.invalid> napisał w wiadomości

    >UPC miało od 2012... do dziś nie zrobili. A ja kojarzę, ze w domciu
    >bez mostkowania, korzystałem juz z IPv6... na SDI?

    SDI to raczej niemozliwe.

    Ale sam Windows przydziela jakies adresy v6 i czasem nawet jakby
    uzywal.

    J.

  • 52. Data: 2016-10-06 14:07:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ale sam Windows przydziela jakies adresy v6 i czasem nawet jakby uzywal.

    Przydziela adres typu link-local.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 53. Data: 2016-10-06 15:00:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 4 Oct 2016 16:48:56 +0100, Cezar <c...@B...pl.invalid>
    wrote:
    > a moj dostawca zaczął przydzielać ipv6/64. Jak tu żyć z
    > 18446744073709551616 adresami?

    Nadal ciut za mało by zaadreaować wszystkie planety we wszechświecie.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2016-10-06 19:03:13
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:nt5era$mn3$1@node2.news.atman.pl...

    > Przydziela adres typu link-local.

    Mnie chodziło o prawdziwy IPv6, taki, z którym wychodzi się w świat. Na
    stówę miałem go bez dodatkowych nakładek w domu, tylko nie pamiętam, co to
    był konkretnie za dostęp. Coś mi majaczy, że IP był stały, stąd snuję
    domysły, czy nie SDI, które miałem do ok. maja 2005 roku, a teraz skrzynka
    mi się w szafie kurzy. Bo w UPC to nie. Myślę, czy nie był to jednak jakiś
    dostęp wdzwaniany...?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 55. Data: 2016-10-06 19:26:53
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 06/10/2016 18:03, HF5BS wrote:

> [...]
    > domysły, czy nie SDI, które miałem do ok. maja 2005 roku, a teraz
    > skrzynka mi się w szafie kurzy. Bo w UPC to nie. Myślę, czy nie był to

    Cos mi sie nie chce w to wierzyc...

  • 56. Data: 2016-10-06 20:39:50
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Cos mi sie nie chce w to wierzyc...

    Na stówę miałem IP6 z domowego kompa. Nie pamiętam tylko, na jakim dostępie.
    Chyba, że strona www.ripe.net (i kilka innych) nieprawdziwie podawały IP, z
    którego przychodzi wywołanie...
    Zaznaczam, niczego nie tunelowałem (choć już w W98 tunel testowałem i
    działało pięknie, ale nie testowałem pod kątem IP6), to było żywe
    połączenie.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 57. Data: 2016-10-06 20:41:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >pamiętam, co to był konkretnie za dostęp. Coś mi majaczy, że IP był
    >stały, stąd snuję domysły, czy nie SDI, które miałem do ok. maja 2005

    Akurat SDI nie podejrzewam o implementacje v6, ale kto wie ...

    J.

  • 58. Data: 2016-10-06 23:32:25
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > SDI to raczej niemozliwe.

    Być może, usiłuję dociec, na jakim dostępie to miałem, raczej na pewno nie w
    UPC (chociaż mam już mętlik we łbie, jeśli, to pierwszy modem, jaki miałem),
    ale, osobiście temi rencamy zestawiłem połączenie ze stronką, co pokazała,
    że mam prawilny adres IPv6, którego jak się nie ma, stronka pokazuje IPv4.

    > Ale sam Windows przydziela jakies adresy v6 i czasem nawet jakby uzywal.

    Lokalnie, to tak, mam włączony protokół i ipconfig zgłasza mi to:
    C:\Documents and Settings\(...)>ipconfig

    Konfiguracja IP systemu Windows

    Karta Ethernet Wi-Fi z laptopa:

    Sufiks DNS konkretnego połączenia :
    Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.11
    Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
    Adres IP. . . . . . . . . . . . . : fe80::221:6aff:fe99:54dc%5
    Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.0.1

    Karta Ethernet Karta sieciowa w laptopie:

    Stan nośnika . . . . . . . . . . : Nośnik odłączony

    Karta tunelowa Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

    Sufiks DNS konkretnego połączenia :
    Adres IP. . . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%4
    Brama domyślna. . . . . . . . . . :

    Karta tunelowa Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

    Sufiks DNS konkretnego połączenia :
    Adres IP. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.0.11%2
    Brama domyślna. . . . . . . . . . :

    C:\Documents and Settings\(...)>exit
    Interfejsy po swojemu ponazywałem...
    Chodzi mi o kartę wifi, jednakże na porcie LAN jest podobna sytuacja z IP6 -
    nie ma go.

    A www.ripe.net mimo to pokazuje:
    Your IP address is: 89.77.162.82
    czyli zewnętrzny adres, jakim mój router sprzęga mnie ze światem.
    W sumie chyba wyłączę IP6, bo po co mi składnik, którego na razie nie
    wykorzystam? Aż muszę zobaczyć, czy Aero2 mi wystawi IP6 "w eter"...
    Brak IP6 w świat, uniemożliwia mi połaczenie się z serwisami dostępnymi
    tylko przez IP6, a nie chcę zakładać dodatkowego tunelu, bo nie dość, że
    zajmuje zasoby, to jeszcze cholera wie, co sterownik tunelu ma w sobie?
    Aż sprawdzę, czy są jacyś operatorzy w okolicy, co mi pokierują szóstkę,
    może uda mi się UPC "zaszantażować" przejściem do konkurencji?
    Nawet, jak dam połaczenie do IP6, to nie połaczy, bo stanie już na pierwszym
    kroku. Ale zapytanie o IP w DNS jak najbardziej, potrafi zwrócić adres w
    szóstce, tylko co z tego, skoro nie ma kierowania. Hmm... może miałem
    szóstkę, jak był pierwszy modem kablowy, bez routera, nawet mi się udawało,
    na USB mieć jeden IP(IP4 rzecz jasna), na porcie LAN drugi - i dwa kompy
    mogłem sprząc ze sobą przez IP właśnie, albo niezależnie "wyjść w eter"
    mając dwa niezależne adresy. Mogłem wtedy mieć szóstkę... ale jak
    wspominałem, nie wiem, nie pamiętam jaki to dostęp był, ale MIAŁEM TEN
    *.*beeep*.*y IPv6!!! Tyle, że krótko to było. ALE BYŁO!!! Nie uwierzę, by
    Święty Mikołaj zgadł moje myśli i sam sprawił, ze ruch IP6 był kierowany do
    celu. To jedyna rzecz, której jestem stuprocentowo pewien.
    Aż wezmę chyba modem telefoniczny, mam w laptopie sprawny i wysterowany,
    przelecę się po dostępach wdzwanianych, z 202122 na czele (zbzykuje 54333
    bps), trudno, dołożę te kilka peelenów do rachunku.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 59. Data: 2016-10-06 23:49:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    HF5BS <h...@j...pl> napisał(a):
    > Na stówę miałem IP6 z domowego kompa.

    No tak, tylko że to był link-local. W LAN zadziała, w Internecie
    nieprzydatny.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 60. Data: 2016-10-07 00:05:29
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Akurat SDI nie podejrzewam o implementacje v6, ale kto wie ...

    No właśnie, dlatego usiłuję sobie przypomnieć jakieś istotne szczegóły, żeby
    ani nikomu nie przypisać nienależnych zasług, ani nie oskarżyć kogoś
    niesłusznie. Jeszcze trochę to pośledzę.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"