  • 11. Data: 2017-07-21 13:23:30
    Temat: Re: Twizy again
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad zes wzial 40% sprawnosci silnika spalinowego?

  • 12. Data: 2017-07-21 20:03:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Jul 2017 03:46:18 -0700 (PDT), s...@g...com

    > O ile takie eko zmniejszy ilosc zanieczyszczenia.
    > Bo jest tu pewien haczyk.

    Haczyk jest standardowy -- Ty o globciu, ja o ludziach. Ludziach którzy
    siętrują wzajemnie, a potem z wzajemnych, społecznych pieniędzy się leczą.
    Nie ze swoich pieniędzy, tylko z pieniędzy innych.

    > czesciowo, bo drewno trzeba przewieźć. Jak mam je przy domu to
    > wykorzystam 30% jego energii. Jak musze zawieźć je do niemiec a potem
    > jeszzce drutem przesłać do domku helmuta to może sie okazac ze energii
    > będzie mniej a helmut mieszkajacy pod elektrownia i tak bedzie struty.

    Po pierwsze to powietrze pod elektrownią nie jest bardziej strute niż w
    innych miejscach. Popatrz jakie elektrownie mają wielkie kominy. Po drugie
    właśnie chodzi o to, że zanieczyszczenie będzie rozproszone i ogólnie
    mniejszy będzie mieć wpływ na zdrowie ludzi. Niska emisja, bez filtracji
    redukcji spalin, to najgorsze co może być dla ludzi.

    > Mysle ze propagandyzujesz :)

    I że niby jaki mam w tym "propagandyzowaniu" cel? Ja do żadnej partii, w
    szczególności do partii zielonych, nie należę. Ale trochę o ochronie ludzi
    w przyrodzie wiem. Nie tylko przez szkołę, ale także przez "doktoryzowanie"
    się na temat wpływu spalin z niskiej emisji na ludzi. Mało rzeczy mnie
    bardziej nie mierzi niż kopcący komin w domu czy rura wydechowa w
    samochodzie.

    > Dla mnie ten temat jest identyczny z tym ze dzis korzystamy z energii
    > jądrowej i produkujemy smieci które nastepne gatunki ludzi będą musiały
    > sie zajmować. Nie nasze dzieci, czy wnuki. Nie kolejne cywilizacje
    > ludzkie. Tymi śmieciami będą musiały sie zająć istoty które z nas
    > wyewoluują.

    Aha, czyli Ty się martwisz o to co będzie za -set lat, ale doczesnością nie
    masz czasu się zająć, wolisz by ludzie umierali i to jeszcze za grube
    pieniądze... Tymczasem te pieniadze które idą na leczenie można wykorzystać
    do tego, aby uchronić ludzi przed tym leczeniem. Dlatego wiele państw woli
    zapobiegać niż leczyć, poprzez wszelakie dotacje do, bardziej przyjaznych
    dla ludzi, rozwiązań. Tu nei ma zbytniej filozofii, jest zwykły rachunek
    oszczędności.

    > W tym ujęciu węgiel czy stare podeszwy sa duzo bardziej czyste bo
    > spalimy, rozproszymy po kraju, strujemy sie troche i pozyjemy 5 lat
    > krócej ale po 20 latach po tym syfie nie bedzie śladu.

    Gdyby wszyscy nadal palili węgiel i podeszwy, przy notorycznie wzrastającym
    poziomie i zagęszczeniu ludności, to te "5 lat krócej" to taki raczej
    śmieszny żart. Poza tym śmieci i węgiel można spalić w każdej chwili, jeśli
    zajdzie potrzeba.

    > A co do palenia polskim drewnem u niemca to jestem sceptyczny bo sądzę
    > że w ostatecznym rozliczeniu sie to nie opłaca ani nie jest zdrowe.

    Jest zdecydowanie bardziej zdrowe dla ludzi. I pewnie tańsze na dłuższą
    metę tańsze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2017-07-21 20:11:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Jul 2017 11:47:37 +0200, J.F.

    > A to wcale niekoniecznie, jesli sie prad uzywa do ogrzewania, a
    > elektrownia ma 30% sprawnosci.
    > Chyba, ze sie ma pompe ciepla.

    Tylko jeśli patrzysz przez pryzmat sprawności -- a nie o to chodzi.
    Masz spojrzeć przez pryzmat zdrowia ludzi. Sprawdź emisję elektrowni przy
    tej sprawności vs emisję przez samochody spalinowe czy jeszcze gorzej,
    śmierdziuchy domowe.

    > Albo np uzywany do jazdy, gdzie silnik spalinowy ma 40%, ale sredniej
    > 20%, elektrownia zas ma 30%, sredniej powiedzmy ze 28%, siec 90%,
    > akumulator 90%, silnik elektryczny 90%, falownik 90%, hamowanie
    > regeneracyjne 70% ...

    Nadal nei na temat, bo ja pisząc korzystne nie odnosiłęm się do sprawności,
    tylko do wpływu tego spalania na LUDZI. Ludzi, którzy się trują, i których
    się potem leczy z pieniędzy społecznych. W świetle tego lepiej dać dotacje
    na czyste źródła, niż ludzi leczyć i dotować koncerny farmaceutyczne i
    jeszcze pompować kasę w koncerny paliwowe.

    > To daj znac swoim poslom, ze oczekujesz jakiejs ulgi podatkowej na
    > zakup nowego, ekologicznego pojazdu :-)
    > Bo bez ulgi to wachaj smrod dalej :-)

    Nie mam niestety swoich posłów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2017-07-21 20:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 21 Jul 2017 11:47:37 +0200, J.F.

    >Tylko jeśli patrzysz przez pryzmat sprawności -- a nie o to chodzi.

    Ze sprawnoscia sie wiaze ilosc zuzytego wegla, a wiec i ilosc
    zanieczyszczen.

> [...]
    >przy
    >tej sprawności vs emisję przez samochody spalinowe czy jeszcze

    No coz, dawniej elektrownia byla zdrowa, bo miala wysoki komin. Pyl
    spadal np na Niemcow, a na nas niemiecki :-P
    Potem dodali jakies filtry ... wiec popiol na halde ... a halde wiatr
    rozwiewa ?

    Ale silniki spalinowe tez coraz czystsze.

> [...]
    >tylko do wpływu tego spalania na LUDZI. Ludzi, którzy się trują, i
    >których
    >się potem leczy z pieniędzy społecznych.

    Jakos zyjemy, a przezylismy i benzyniaki plujace olowiem, i diesle
    plujace sadza ...

    >W świetle tego lepiej dać dotacje
    >na czyste źródła, niż ludzi leczyć i dotować koncerny farmaceutyczne
    >jeszcze pompować kasę w koncerny paliwowe.

    No, cos by moze w tym bylo - tylko czy elektrownia weglowa to czyste
    zrodlo ?

    A w fabryce lopat do wiatrakow jak smierdzi ... zywica syntetyczna :-)

    >Nie mam niestety swoich posłów.

    Daj znac wszystkim z twojego okregu :-)

    P.S. ekologia po amerykansku - podatek na rowery
    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/stan-oregon-wprowadza-podatek-od-rower%c3%b3
    w-otworzy%c5%82-puszk%c4%99-pandory/ar-AAovKne

    J.

  • 15. Data: 2017-07-21 21:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >https://www.otomoto.pl/oferta/renault-twizy-urban45
    -100-elektryczny-homologacja-l6e-od-14-lat-24foto-ID
    6yVFML.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_
    exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

    >Tak sobie czytam:
    >"Akumulator trakcyjny z umową najmu - miesięczny abonament to tylko
    >249 zł brutto na miesiąc."

    >Jak to się może komus opłacic?
    >Jeżdzidło do jazdy po mieście ewidentnie i 250zł abo za aku+
    >oczywiście jeszcze dodatkowo prąd

    >Za 250zł to mała miejską osobówką można po mieście blisko tysiąc km
    >wyjeździć

    Ale swoje ta miejska osobowka tez kosztuje. Jak ktos ma przebieg ponad
    30km codziennie, to taki elektryk moze sie oplacac.
    Z opcja wrzucenia w koszty.

    No i w takim wroclawiu posiadacze hybryd zwolnieni z oplat
    parkingowych.
    A to juz wiecej warte niz 250zl/mc.

    >Dla drugiego auta w rodzinie 250zł to na 3 miechy jeżdzenia na
    >benzynę jest prawie a to twizy 250zł miesięcznie tylko za dzierżawę
    >aku.
    >Pranie pieniędzy czy "robienie kosztów";)
    >Kto i po co to kupuje?

    ciekawe co to za aku, ze az tyle kosztuje ... i na jakich warunkach
    ten leasing.

    J.

  • 16. Data: 2017-07-22 01:43:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-07-21 o 20:31, J.F. pisze:
> [...]
    > spadal np na Niemcow, a na nas niemiecki :-P
    > Potem dodali jakies filtry ... wiec popiol na halde ... a halde wiatr

    Nie rozwiewa.
    http://www.rp.pl/Energianews/309239838-EKSPERCI-BRAN
    ZY---OPINIE-Popioly--drugi-produkt-elektrowni.html

    > Ale silniki spalinowe tez coraz czystsze.

    Tylko dlaczego taki szok oddechowy i w samopoczuciu po powrocie z urlopu
    w górach do miasta? Dlaczego przez 11,5 miesiąca w roku Kowalski oddycha
    spalinami, a tylko przez 2 tygodnie normalnym powietrzem?

  • 17. Data: 2017-07-22 01:50:03
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 20:03:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > siętrują wzajemnie, a potem z wzajemnych, społecznych pieniędzy się leczą.
    > Nie ze swoich pieniędzy, tylko z pieniędzy innych.

    Ja nie o globciu.
    Ja o temacie skomplikowanym bo to o czym ty piszesz to trywialne.
    Palą aby było tanio.
    Nie żeby lubili tak. Nie żeby ktos sie czuł swojsko bo w piwnicy do pieca pcha
    plastik bo mu tak milej.

    Jak palą smieciami to dlatego ze taniej. Ale w praktyce to pyły nie są ze smieci a z
    węgla. I palenia od spodu.

    A to jest spowodowane cena kotłów z podajnikami albo tym ze mają źle dobrane
    sterowniki.

    Fajnie bylo by jakby tak nie było ale nie jest. To mozna naprawic. Starczy obnizyć
    akcyze na prąd i gaz. Wykombinować tańszy gaz od norwegów czy gruzinów czy
    amerykanów.
    I zapewnic ludzi że nie będzie podwyzki tych cen.

    Kiedys euforycznie ludzie kupowali kotły gazowe. Ale sporo było nieufnych w zamiary
    rządu. I ci nieufni zatryumfowali. Bo gaz podrożał.
    Nie ma co sie zżymać na te jednostki. Tak rzeźbia jak mogą.

    Paluchem trzeba pokazać na kolejno: SLD, AWS, PIS, PO i teraz znowu pis.

    Pozdrawiam bo tez mi miło w czystym siedzieć ale znam realia i w zime nie biegam bo
    zdrowia to mi nie daje...

  • 18. Data: 2017-07-22 01:54:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-07-21 o 09:59, Kris pisze:

> [...]
    a to twizy 250zł miesięcznie tylko za dzierżawę aku.
    > Pranie pieniędzy czy "robienie kosztów";)

    Auto elektryczne jest zwolnione z opłaty za parkowanie w strefie. Na
    samym parkowaniu można zaoszczędzić więcej niż te 250 zł, jeśli ktoś
    operuje przez miesiąc 20 dni w strefie. Do tego dochodzi bezcenny czas
    zaoszczędzony na szukaniu kawałka trawnika, na który można wjechać, żeby
    zaoszczędzić na parkowaniu w strefie. Opłaty za parkowanie mają być
    niedługo znacznie podniesione, a strefy powiększane.

  • 19. Data: 2017-07-22 01:54:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-07-21 o 11:47, J.F. pisze:

    > To daj znac swoim poslom, ze oczekujesz jakiejs ulgi podatkowej na zakup
    > nowego, ekologicznego pojazdu :-)
    > Bo bez ulgi to wachaj smrod dalej :-)

    Wystarczy nałożyć stopniowo podwyższany podatek od zatruwania
    środowiska. To już się stopniowo dzieje i trend do nakładania coraz
    bardziej wymyślnych i dopracowanych opłat za trucie będzie kontynuowany.
    W RFN w dużych miastach trzeba wykupić nalepkę.
    W Londynie jest congestion charge.
    Pojawiają się też zakazy wjazdu dieslem i tego też będzie coraz więcej.

  • 20. Data: 2017-07-22 04:06:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawda z czystym powietrzem w gorach jak taka ze sie slepy iskal. Niedawno w
    dzienniku mowili ze gosc wygral w sadzie zwrot oplaty klimatycznej jaka musial
    zaplacic za pobyt w gorach w kurorcie bo powietrze nie nadawalo sie do oddychania.
    Wisi mi i powiewa jakie jest powietrze w innych miastach. W lodzi jest dobre i bardzo
    dobre.