  • 11. Data: 2010-02-01 11:24:09
    Temat: [NTG][OT]Re: UKE zepsuło mi pocztę głosową
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > I naprawde zyczysz sobie nieskrepowanego kapitalizmu w telefoni, pradzie,
    > wodociagach i kanalizacji ?

    wyobraz sobie, ze nie tylko
    zycze sobie tego w kazdej dziedzinie zycia poza sprawami zagranicznymi,
    obronnoscia i bezpieczenstwem wewnetrznym

  • 12. Data: 2010-02-01 12:20:51
    Temat: Re: [NTG][OT]Re: UKE zepsuło mi pocztę głosowš
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał
    > wyobraz sobie, ze nie tylko
    > zycze sobie tego w kazdej dziedzinie zycia poza sprawami
    > zagranicznymi, obronnoscia i bezpieczenstwem wewnetrznym

    Doswiadczenie uczy ze jedna firma przejmie druga, czy inny holding
    zrobia, i podniosa ceny.

    W szczegolnosci w wlasnie w w/w uslugach latwiej, bo konkurencji
    mozesz po prostu do wlasnej sieci nie dopuscic.

    J.

  • 13. Data: 2010-02-01 12:32:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał
    >
    > Doswiadczenie uczy ze jedna firma przejmie druga, czy inny holding
    > zrobia, i podniosa ceny.

    Doświadczenie uczy, że w dłuższym okresie jest to niemożliwe. Bardzo
    wiele firm chciałoby być monopolistami, ale to nie takie łatwe.

    Dla przykładu - US Steel - dawny quasi-monopolista (kiedyś 67%
    rynku), którego nie rozbiło państwo, a poradził z nim sobie wolny rynek

    "J. P. Morgan and Elbert H. Gary founded U.S. Steel in 1901
    (incorporated on February 25) by combining the steel operations owned by
    Andrew Carnegie with Gary's Federal Steel Company and several smaller
    companies for $492 million. It was capitalized at $1.4 billion, making
    it the world's first billion-dollar corporation. At one time, U.S. Steel
    was the largest steel producer and largest corporation in the world. In
    1907 it bought one of its largest competitors Tennessee Coal, Iron and
    Railroad Company which was headquartered in Birmingham, Alabama. This
    led to the company being listed on the Dow Jones Industrial Average,
    doing so by taking the place of Tennessee Coal, Iron and Railroad
    Company. The federal government attempted to use federal antitrust laws
    to break up U.S. Steel in 1911, but that effort ultimately failed. Time
    and competitors have, however, accomplished nearly the same thing. In
    its first full year of operation, U. S. Steel made 67 percent of all the
    steel produced in the United States. It now produces less than 10 percent."

    > W szczegolnosci w wlasnie w w/w uslugach latwiej, bo konkurencji mozesz
    > po prostu do wlasnej sieci nie dopuscic.

    Złe przykłady, opanowane są bowiem przez państwo. Nic dziwnego, ze
    jest monopol, skoro chłop na swoim polu nie może sobie postawić
    wiatraka, aby mu prąd produkował, nie mówiąc już o sprzedaży tego prądu
    sąsiadom.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-02-01 12:37:21
    Temat: Re: [NTG][OT]Re: UKE zepsuło mi pocztę głosową
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Złe przykłady, opanowane są bowiem przez państwo. Nic dziwnego, ze jest
    > monopol, skoro chłop na swoim polu nie może sobie postawić wiatraka, aby
    > mu prąd produkował, nie mówiąc już o sprzedaży tego prądu sąsiadom.

    to tylko jedna sprawa
    ilosc koncesji jest przerazajaca, przy czym nie mam na mysli handlu bronia
    lub produkcji alkoholu

  • 15. Data: 2010-02-01 12:59:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-01 13:37, brum wrote:

    > ilosc koncesji jest przerazajaca, przy czym nie mam na mysli handlu bronia
    > lub produkcji alkoholu

    Ktoś pamięta pierwszą w naszych powojennych dziejach ustawę o wolności
    gospodarczej?

  • 16. Data: 2010-02-01 13:38:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > Doświadczenie uczy, że w dłuższym okresie jest to niemożliwe.
    > Bardzo wiele firm chciałoby być monopolistami, ale to nie takie
    > łatwe.

    Tylko ze to doswiadczenie z dzialajacym prawem antymonopolowym.
    I jak widac moze trwac 100 lat - dziadek placil, ojciec placil, ty
    placisz, ale moze wnuki nie beda :-)

> [...]
    > 1907 it bought one of its largest competitors Tennessee Coal,
    > Iron and Railroad Company which was headquartered in Birmingham,
    [...]
    > It now produces less than 10 percent."

    Trzeba bylo kupic wiecej kolei i zablokowac konkurencji transport
    :-)

    > Złe przykłady, opanowane są bowiem przez państwo. Nic dziwnego,
    > ze jest monopol, skoro chłop na swoim polu nie może sobie
    > postawić wiatraka, aby mu prąd produkował, nie mówiąc już o
    > sprzedaży tego prądu sąsiadom.

    Alez moze. Papierow jest duzo, ale mu pozwola, przynajmniej
    obecnie.
    Tylko ze:
    -za drogo kosztuje zeby chlop postawil,
    -dwom sasiadom sprzeda, ale wiekszej ilosci to musi siec wybudowac,
    bo monopolista niego nie kupi,
    -wiatrak to taka technologia ze prad raz jest, a innym razem nie
    ma, wiec do normalnej sieci trzeba byc podlaczonym.
    -sasiadom moze monopolista oplate podniesc, nie chca placic za prad
    to zaplaca wiecej za utrzymanie linii,
    -a koniec koncow wtraci sie panstwo i zabroni, jak juz obywatele
    beda mieli dosc tych wylaczen pradu z powodu braku wiatru :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-02-01 14:35:13
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Ktoś pamięta pierwszą w naszych powojennych dziejach ustawę o wolności
    > gospodarczej?

    jesli masz na mysli ustawe wilczka, to mam wrazenie, ze wowczas byl wiekszy
    liberalizm niz teraz

  • 18. Data: 2010-02-01 15:58:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > jesli masz na mysli ustawe wilczka, to mam wrazenie, ze wowczas
    > byl wiekszy liberalizm niz teraz

    Wrazenie zasadniczo jest prawdziwe, tylko sprawdz jeszcze w ktorym
    roku zmodyfikowano ustawy podatkowe.
    Bo wtedy byl obrotowy siegajacy 80% - w socjalizmie nie mozna
    pozwolic na rozwoj kapitalistow :-)

    No i oczywiscie nalezaloby sprawdzic czym spowodowane byly kolejne
    koncesje, bo byly ku temu rozne przeslanki, mniej lub bardziej
    prawdziwe i uczciwe.

    J.

  • 19. Data: 2010-02-01 18:32:13
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > No i oczywiscie nalezaloby sprawdzic czym spowodowane byly kolejne
    > koncesje, bo byly ku temu rozne przeslanki, mniej lub bardziej prawdziwe i
    > uczciwe.

    pieprzenie kotka
    zamiast cokolwiek sprawdzac wystarczy je skasowac

  • 20. Data: 2010-02-01 20:39:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 19:32:13 +0100, brum wrote:

    >pieprzenie kotka
    >zamiast cokolwiek sprawdzac wystarczy je skasowac

    A potem bedziesz narzekal np ze benzyna kiepska, albo ze nigdzie kupic
    nie mozna, bo panstwo stracilo mozliwosc wymuszenia utrzymywania
    zapasow ...

    J.