  • 21. Data: 2010-02-05 08:05:42
    Temat: Re: [NTG][OT]Re: UKE zepsuło mi pocztę głosową
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A potem bedziesz narzekal np ze benzyna kiepska,

    Przeciez to bez zwiazku z koncesjonowaniem jest. Kontrole handlowe nie sa
    uwarunkowane koncesjonowaniem w zaden sposób. Koncesjonowanie jest po to by
    doic przedsiebiorców z kasy.

    > albo ze nigdzie kupic
    > nie mozna, bo panstwo stracilo mozliwosc wymuszenia utrzymywania
    > zapasow ...

    Jaki problem by panstwo zlecilo jakiejs firmie utrzymywanie zapasów ???

  • 22. Data: 2010-02-05 09:47:10
    Temat: Re: [NTG][OT]Re: UKE zepsu?o mi poczt? g?osow?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 09:05:42 +0100, op23 wrote:
> [...]
    >uwarunkowane koncesjonowaniem w zaden sposób. Koncesjonowanie jest po to by

    A jednak - bedziesz sprzedawal zle paliwo, to ci odbiora koncesje i
    drugiej nie wydadza. I bedziesz mial klopot. I moze pomyslisz ze ci
    sie nie oplaca ryzykowac.

    >Jaki problem by panstwo zlecilo jakiejs firmie utrzymywanie zapasów ???

    Ale panstwo wybralo inny sposob - kazda firma handlujaca paliwem ma
    utrzymywac zapasy. Co ma sporo zalet.
    Tylko zeby to egzekwowac, to panstwo musi wiedziec ktore firmy ma
    kontrolowac.

    J.

  • 23. Data: 2010-02-05 13:34:26
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A jednak - bedziesz sprzedawal zle paliwo, to ci odbiora koncesje i
    > drugiej nie wydadza. I bedziesz mial klopot. I moze pomyslisz ze ci
    > sie nie oplaca ryzykowac.

    To byłoby bardzo złe bo niekoncesjonowany chleb (i cała masa innych towarów)
    już nie musiałaby mieć odpowiedniej jakości.

    > Ale panstwo wybralo inny sposob - kazda firma handlujaca paliwem ma
    > utrzymywac zapasy.

    No ktośtam wybrał. Dobrze/źle zależy od punktu siedzenia.

    > Co ma sporo zalet.

    Dla kogo ? Stać nas na magazynowanie ?

    > Tylko zeby to egzekwowac, to panstwo musi wiedziec ktore firmy ma
    > kontrolowac.

    Państwo musi tworzyć warunki rozwoju społeczeństwu.

    Jeszcze raz napiszę, koncesje np na sprzedaż alkoholu nie mają żadnego
    związku z zapewnianiem jakości alkoholu. To zwykłe wykorzystywanie sytuacji,
    że ludzie chcą chlać i oprócz podatku, bierze się akcyzę oraz koncesje.

  • 24. Data: 2010-02-05 21:21:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 14:34:26 +0100, op23 wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    >To byłoby bardzo złe bo niekoncesjonowany chleb (i cała masa innych towarów)
    >już nie musiałaby mieć odpowiedniej jakości.

    Widac smak chleba latwiej ocenic niz jakosc benzyny.

    Ale prosze cie bardzo, mozesz pic chinskie mleko z melanina :-)

    >No ktośtam wybrał. Dobrze/źle zależy od punktu siedzenia.

    BYlo na nich nie glosowac, jesli uwazasz ze zle :-)

    >Dla kogo ? Stać nas na magazynowanie ?

    Nie przeplacamy za magazynowanie bo kapitalizm pomysli jak to zrobic
    najtaniej, koszta obciazaja tych co korzystaja, nie ma problemu z
    wymiana zapasow, ilosc sie automatycznie reguluje, jesli przepis mowi
    ze firma ma trzymiesieczny obrot miec w zapasie.

> [...]
    >że ludzie chcą chlać i oprócz podatku, bierze się akcyzę oraz koncesje.

    Ale tez jak pomyslisz ze za sprzedaz wodki nieletnim odbiora ci
    pozwolenie na handlowanie to glowa od razu mowi "dowod prosze".
    A i alkohol ciagle sie zdarza z podejrzanych wytworni.

    J.

  • 25. Data: 2010-02-07 09:02:19
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Widac smak chleba latwiej ocenic niz jakosc benzyny.

    Jest oczywiste, że "smak łatwiej ocenić niż jakość" tylko to nijak ma się do
    koncesji. Mało które towary wymagające czegoś więcej niż smaku są
    koncesjonowane.

    > Ale prosze cie bardzo, mozesz pic chinskie mleko z melanina :-)

    > BYlo na nich nie glosowac, jesli uwazasz ze zle :-)

    Kto mówi, że głosowałem ? Nieważne. Ważne, że zawsze komuś jest na rękę a
    komuś nie jest. To nie jest tylko dobre albo tylko złe.

> [...]
    > wymiana zapasow, ilosc sie automatycznie reguluje, jesli przepis mowi
    > ze firma ma trzymiesieczny obrot miec w zapasie.

    Musieliby klienci końcowi magazynować sobie by było tak dobrze jak piszesz.

    > Ale tez jak pomyslisz ze za sprzedaz wodki nieletnim odbiora ci
    > pozwolenie na handlowanie to glowa od razu mowi "dowod prosze".
    > A i alkohol ciagle sie zdarza z podejrzanych wytworni.

    Ale koncesja nie wyklucza brania alkoholku z podejrzanych. Gwarantuje tylko,
    że będziesz musiał zapłacić za nią. Także w tym towarze, bo przecież z
    powietrza nie przyleci.

  • 26. Data: 2010-02-08 08:56:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 10:02:19 +0100, op23 wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Musieliby klienci końcowi magazynować sobie by było tak dobrze jak piszesz.

    mozna, ale ich nie upilnujesz [choc w zasadzie .. po co pilnowac ?] a
    przede wszystkim wzrosnie zagrozenie pozarowe.

    >Ale koncesja nie wyklucza brania alkoholku z podejrzanych. Gwarantuje tylko,
    >że będziesz musiał zapłacić za nią.

    Ale odkryja, koncesje odbiora, i drugiej nie dostaniesz.
    I bedziesz zyl z samego chlebka :-)

    J.