  • 41. Data: 2018-08-18 17:03:40
    Temat: Re: UPS, i martwy COM-1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Aug 2018 15:57:46 +0200, BaSk napisał(a):
    > Ale majstrując w ustawieniach jakoś sprowokowałem soft od Fideltronika
    > do reakcji, która mocno mnie do niego zniechęciła. Otóż zamknął on cały
    > system.

    Od tego ten system jest :-)

    > Prze-lukałem, i nie ma tam opcji, aby system został uśpiony, czy
    > zahibernowany, co u diaska?! Czy to takie trudne? Oczywiście zamknięcie
    > systemu jest wyraźnie lepsze, od błyskawicznego odcięcia zasilania,
    > chroni systemowe dane i otwarte pliki Oe-Su, ale hibernacja zabezpieczy
    > też uruchomione programy, to chyba oczywiste (choć stareńki soft i
    > za-hibernowanie przed katastrofą, utratą części danych - nie chroni).

    a) hibernacja ... a jaki masz komputer? Ja sie juz gubie w odgadywaniu
    co MS mial na mysli, ale jesli ten stan wymaga pewnego poboru mocy, a
    nie wiadomo jak dlugo UPS bedzie ja dostarczal, to chyba lepiej
    wylaczyc.

    b) nie zawsze ta hibernacja dobrze dziala, moze lepiej zamknac.

    c) a ten software to z ktorego roku ? Moze jeszcze nie zna pojecia
    "hibernacja".

    > Wygląda na to, że czeka mnie poszukiwanie jakiegoś dodatkowego programu,
    > a może konieczne będzie, zawsze już - hibernowanie ręczne, gdy tylko UPS
    > zaśpiewa? A co, gdy wyjdę na chwilę z domu, przyjdzie na taką
    > ewentualność hibernować zawczasu...

    A czemu nie ?
    Albo programy zmien, niech wiedza, ze w razie zamykania systemu trzeba
    zapisac tymczasowe wersje do plikow bez pytania

    > Inny soft wskazał
    > W dniu 2018-08-11 o 00:47, J.F.:
    > Zaglądam, a tam:

    Dlatego podsunalem

    > 19 = Fideltronic Ares Series
    > [CP=DTR] [OL=CTS] [LB=-DCD] [SD=RTS]
    >
    > Hm, moja angielszczyzna wielce toporna, samą stronę jeszcze usłużnie
    > przetłumaczy wujek Google, ale z programem pewnie się mocno spocę...

    https://alioth-lists.debian.net/pipermail/nut-upsuse
    r/2009-May/005056.html
    https://www.reddit.com/r/homelab/comments/81y9du/bes
    t_nut_network_ups_tools_clients_for_windows/

    Albo poszukac dalej
    http://support.moonpoint.com/os/windows/win7/UPS/

    ... skad winda wie, ze jest na bateriach ...

    J.

  • 42. Data: 2018-08-21 16:56:00
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 18.08.2018 o 15:57, BaSk pisze:

> [...]
    > a może konieczne będzie, zawsze już - hibernowanie ręczne, gdy tylko UPS
    > zaśpiewa? A co, gdy wyjdę na chwilę z domu, przyjdzie na taką

    Nie wiem jak pod windą, ale pod linuxem chyba dawało w jakimś stopniu
    sparametryzować reakcję na poszczególne sygnały z UPS-a.
    G.B.

  • 43. Data: 2018-08-21 17:00:35
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 21.08.2018 o 16:56, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:

    > Nie wiem jak pod windą, ale pod linuxem chyba dawało w jakimś stopniu
    > sparametryzować reakcję na poszczególne sygnały z UPS-a.
    > G.B.
    Jeszcze jedna sprawa!

    W Biosie będziesz musiał wymusić wstanie systemu po powrocie zasilania.
    Nie wszystkie biosy są w stanie prawidłowo wybudzić system ze stanu
    hibernacji.
    G.B.

  • 44. Data: 2018-08-23 15:09:49
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-11 o 00:47, J.F. pisze:

    > Tester odpalasz, jak poprzednie zainstalowane ? To port zajety.

    Przyszedł kabel, sprawdziłem omomierzem, kontakty są na odpowiednich
    pinach, tak jak to W dniu 2018-08-16 o 13:25, Grzegorz
    Brzęczyszczykiewicz pisze:
    > Tu masz pinologię zrysowaną { opis }

    Odpalam teraz tester, i on widzi UPS-a, odczytuje jego stan,
    sygnalizuje, gdy odetnę prąd, cacy. Ale UPS-monitory (dwa, "serwer" i
    klient) z zasilaczem żadnego połączenia nie widzą, sygnalizują, że nie
    ma! Dodam, że ich wersja pochodzi z 7 XII 2011, nowszych już nie ma. Na
    dostarczonej z kablami płycie wersja z roku ~ 2003

    Port wolny.

    > Prawy klik i wlasciwosci.

    Próbowałem najróżniejszych zmian, nie pomaga. Przy każdym restarcie
    systemu dopomina się on o moją zgodę na uruchomienie tych programów.

    > zobacz https://networkupstools.org/index.html
    >
    > https://networkupstools.org/docs/man/genericups.html genericups
    > upstype=19 genericups upstype=6
    >
    > Ale kabelek trzeba odpowiedni, a nie taki 1 do 1

    Używałeś tego softu, masz w tym zakresie szerszą wiedzę?
    Bo ja nawet nie jestem w stanie wyczaić, jakie pliki mam pobrać, i
    zainstalować.
    Podpowiesz?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 45. Data: 2018-08-23 15:37:40
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 23.08.2018 o 15:09, BaSk pisze:

> [...]
    >>
    > Próbowałem najróżniejszych zmian, nie pomaga. Przy każdym restarcie
    > systemu dopomina się on o moją zgodę na uruchomienie tych programów.

    stwórz sobie plik tekstowy z rozszerzeniem *.cmd i w nim uruchamiaj te
    programy za pomocą komendy runas z przełącznikiem /savecred to spowoduje
    zapamiętanie uprawnień i nie pytanie o nie za każdym razem. Tylko musisz
    znaleźć w jaki sposób są te programy odpalane (prawdopodobnie w
    rejestrze w gałęzi run) i zmienić na swoje stworzone.

  • 46. Data: 2018-08-23 15:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 15:09:49 +0200, BaSk napisał(a):

> [...]

    > sygnalizuje, gdy odetnę prąd, cacy. Ale UPS-monitory (dwa, "serwer" i
    > klient) z zasilaczem żadnego połączenia nie widzą, sygnalizują, że nie

    A Tester cos mowi, ze UPS jest ?

    W tym UPS nie ma imo nic, co by moglo sprawdzic "obecnosc" UPS.
    Ot, sygnalizuje stan na pewnych liniach RS-232.
    No chyba, ze przez reakcje na zmiane innych lini.

    A jesli nie ma takiej mozliwosci ... to moze ten komunikat co innego
    mowi. Albo jest od innej wersji UPS. Albo wymaga podania nr portu.

    Z ciekawosci mozesz sprawdzic, czy na wtyczce od strony komputera piny
    2 i 3 wygladaja na zwarte - to by mozna uzyc do sprawdzenia, a wymaga
    tylko jednej zworki w UPS.

    > Dodam, że ich wersja pochodzi z 7 XII 2011, nowszych już nie ma. Na
    > dostarczonej z kablami płycie wersja z roku ~ 2003

    Ta z 2011 powinna jeszcze chodzic, ta z 2003 ... nie upieralbym sie.

    > Port wolny.

    A jak odpalisz "serwer" a potem Tester ?
    Czy Serwer sie konczy i nie zajmuje ?

    > Próbowałem najróżniejszych zmian, nie pomaga. Przy każdym restarcie
    > systemu dopomina się on o moją zgodę na uruchomienie tych programów.

    Gdzies tam jest "uruchom jako administrator".

    > Używałeś tego softu, masz w tym zakresie szerszą wiedzę?

    Uzywalem winnut, ale UPS mial USB.

    Tak czy inaczej - link byl raczej do tego, zeby pokazac na jakiej
    linii jest co.

    J.

  • 47. Data: 2018-08-23 23:22:33
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Zerknąłem tu:
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.elek
    tronika/IfQ5sqJADtE
    i wyczytałem:
    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 15:37:41 UTC+2 użytkownik BQB napisał:

> [...]
    > Tylko musisz znaleźć w jaki sposób są te programy odpalane
    > (prawdopodobnie w rejestrze w gałęzi run) i zmienić na swoje

    Teraz to tu wpisuję dla swojej pamięci...
    ------
    i pytam o składnię, bo mi coś nie chodzi. Ma być:
    runas /savecred nazwa-programu.exe
    czy odwrotnie:
    runas nazwa-programu.exe /savecred

    Od razu zaznaczę: wypróbowałem obie, i żadna efektu nie dała.
    Mógłbyś tak, jak chłop krowie na miedzy?

  • 48. Data: 2018-08-24 10:37:30
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 23.08.2018 o 23:22, BaSk pisze:
> [...]
    > runas nazwa-programu.exe /savecred
    >
    > Od razu zaznaczę: wypróbowałem obie, i żadna efektu nie dała.
    > Mógłbyś tak, jak chłop krowie na miedzy?

    runas /?
    i masz wszystko opisane - co gdzie i jak, a jak chcesz uruchomić z
    innymi uprawnieniami, no to jeszcze user trzeba dodać - w helpie jest to
    opisane

  • 49. Data: 2018-08-24 15:14:35
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-24 o 10:37, BQB pisze:
    > coś nie chodzi. Ma być: runas /savecred nazwa-programu.exe

    {a potem w tym pliku wsadowym daję "pause", żeby podejrzeć "co się
    dzieje"}

    > runas /? i masz wszystko opisane - co gdzie i jak, a jak chcesz
    > uruchomić z innymi uprawnieniami, no to jeszcze user trzeba dodać -
    > w helpie jest to opisane

    Gdy uruchamiam tak, jak w 2 linii, to jedynym zauważalnym efektem było
    wyświetlenie... helpa. Czyli opisu ustawień. Próbuję coś-tam pozmieniać,
    ale bezskutecznie. Jakich jeszcze "wytrychów" / przełączników mam użyć?

  • 50. Data: 2018-08-24 15:41:29
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 24.08.2018 o 15:14, BaSk pisze:

> [...]
    > wyświetlenie... helpa. Czyli opisu ustawień. Próbuję coś-tam pozmieniać,
    > ale bezskutecznie. Jakich jeszcze "wytrychów" / przełączników mam użyć?

    runas /savecred /user:
    tu nazwa użytkownika wpisana razem z domeną windows. Jak komputer nie
    jest podłączony do żadnej, to jest to nazwa komputera, którą w windows
    10 home znajdziesz w Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu
    sterowania\System. I wpisujesz tak jak w helpie jest podane: USER@DOMAIN
    or DOMAIN\USER (osobiście preferuję drugą wersję)
    A na końcu nazwa pliku który uruchamiasz wraz ze ścieżką dostępu, chyba,
    że katalog w którym jest program jest w path w systemie wpisany (pełna
    ścieżka nie przeszkadza) jak w nazwach plików lub katalogów masz spację,
    to całą ścieżkę musisz wpisać w "" np.
    "C:\Program Files\Common Files\microsoft
    shared\WF\amd64\WorkflowDebugHost.exe"

    wyskoczy Ci pytanie o hasło - wpiszesz i uruchomi się dany program.
    ZTCP to hasło musi być jakieś - nie może być puste. Jak nie masz hasła,
    to zrób sobie użytkownika z uprawnieniami administratora z hasłem i za
    pomocą niego uruchamiaj.