  • 11. Data: 2015-06-23 23:15:17
    Temat: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 20:58, PiteR pisze:
    > Jaka jest moc tych pomp? Nie może być podtrzymywana tylko jedna?
    > Na dwóch obiegach są zainstalowane?

    Mają po około 50W na najwyższym biegu. Muszą być dwie, ponieważ jedna
    wymusza obieg w płaszczu kominka a druga jest za wymiennikiem ciepła
    który dostarcza energię z kominka do instalacji w której jest piec
    gazowy i wszystkie grzejniki

    > Jak będzie to 100Ah do 12Ah to czy jest sens zostawiać żelowy?
    Masz rację.

    > To nie ładuj ich z UPS tylko daj dużą diodę i zrób oddzielny duży
    > prostownik 14v.
    To znacznie komplikuje sprawę, bo musiałby to być prostownik który nie
    przeładuje akumulatorów i będzie je okresowo samoczynnie doładowywał.

    --
    arek

  • 12. Data: 2015-06-23 23:30:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taka jak przy tanio i dobrze.

  • 13. Data: 2015-06-23 23:43:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-23 o 19:25, arek pisze:
> [...]
    > pracy dwóch pomp obiegowych w układzie centralnego ogrzewania. Problemem
    > jest to, że pojemność akumulatorów jest zbyt niska do uzyskania długiego
    > czasu podtrzymania. Zastanawiam się czy można "bezkarnie" podłączyć
    > (równolegle do wbudowanych żelowych) zewnętrzne akumulatory samochodowe
    > o dużej pojemności? Przypuszczam, że wybór UPS o znacznie większej mocy
    > będzie korzystny ze względu na ponadnormatywny czas pracy przewidziany
    > przez konstruktorów. Moje obawy dotyczą głównie sprawy ładowania tej
    > rozbudowanej baterii akumulatorów. Proszę o poradę w powyższej sprawie.

    Przykladowo - Fideltronik Ares jest przystosowany do "ciągnięcia" dwóch
    dodatkowych pakietów baterii. Ma dedykowane gniazdo do nich.

    Spokojnie pociągnie w zasadzie dowolnie duże samochodowe - kwestia tylko
    czasu ładowania. Zalecam pracę wyłącznie na samochodowych kwasówkach
    (czyli bez żelowych), aby uniknąć przepływu prądów wyrównawczych.

    Ares ma aproksymowaną sinusoidę, ale "wszystko" na nim chodzi. Jeśli
    sunusoida musi być czysta - zadzwoń do Suchej Beskidzkiej, powiedzą Ci,
    który model tak ma. Ja nie pamiętam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2015-06-24 11:32:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "arek" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > problemu. Obawiam się tego, czy automatyka ładowania UPS nie rozpozna
    > rozbudowanej baterii akumulatorów jako nadmiernego obciążenia lub wręcz
    > zwarcia i wyłączy proces ładowania.

    Dlaczego zwarcia?
    Jeśli ładowany akumulator będzie trzymać przewidziane przy ładowaniu
    napięcie i prąd, to czemu nie ładować? Conajwyżej, może się zaniepokoić, że
    ładowanie trwa trochę przydługo. Mądra ładowarka chyba sobie powinna
    poradzić z tym?

    896510439 896126048

  • 15. Data: 2015-06-24 16:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-23 20:22, Zenek Kapelinder wrote:
    >A jaka jest kara?

    250 zl czy ile tam kosztowal, brak podtrzymania, i ewentualne
    uszkodzenie obwodow ladowania, czy maly wybuch, ale to juz naprawde
    bardzo rzadko ...

    J.

  • 16. Data: 2015-06-24 21:34:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 23:15, arek pisze:

> [...]
    > wymusza obieg w płaszczu kominka a druga jest za wymiennikiem ciepła
    > który dostarcza energię z kominka do instalacji w której jest piec
    Czyli najtańszy 600VA powinien wystarczyć, do tego 1 lub 2 aku zalaeży
    jaki model ups-a.

    > Masz rację.

    > To znacznie komplikuje sprawę, bo musiałby to być prostownik który nie
    > przeładuje akumulatorów i będzie je okresowo samoczynnie doładowywał.

    Nie jest ci potrzebny, podłączasz aku np 35Ah i sopbie z nim bez trudu
    poradzi.
    Ja mam podłączone wszystkie pompy CO 4szt, do tego pompa wody 1KW,
    światło w domu, lodówka, telewizor, rotery, komputery, zegary i podobny
    badziew :)
    Wszystko chodzi bez problemu, prądu w tych ośmiu aku starcza mi na cały
    dzień (12H) bo po tyle miałem wyłączenia jak sieć remontowali albo po
    wichurze wywaliło.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2015-06-24 21:37:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 22:08, neelix pisze:

    > Użytkownik "arek" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Trochę strach. Małym prądem nie naładujesz dużego a jak pociągniesz, o
    > ile się da, duży prąd to coś może nie wytrzymać. Ja bym ładował duży
    > aku zewnętrznym prostownikiem i tylko naładowany podłączał.
    Opowiadasz bajki, ups i tak ma ograniczernie prądu ładowania ale jest na
    tyle duży że naładuje każdy żelowy akumlator (nieuszkodzony), więc go
    nie strasz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2015-06-24 21:52:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > wymusza obieg w płaszczu kominka a druga jest za wymiennikiem ciepła
    > który dostarcza energię z kominka do instalacji w której jest piec
    Masz ode mnie gratis :)
    http://allegro.pl/apc-smart-ups-su620i-gwar-fakt-vat
    -i5458477714.html
    co prawda schodkowy sinus ale pompy pójdą do tego aku np:
    http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v-26ah-26-ah-l
    mra-w-wa-fv-24h-i5480323766.html
    lub
    http://allegro.pl/akumulator-ssb-sbl-26-12i-12v-26ah
    -zyw-12-lat-i5468630492.html
    lub
    http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v-33ah-najtani
    ej-na-allegro-i5381894489.html
    lub podobne, tylko kable musisz sobie zrobić sam bo potrzebne są po 1
    dłuższe po drugie aku są na śrubki, trzeba kupić oczka fi5 i zacisnąć na
    kablu a z drugiej strony albo "płetewa" albo zalutować się do końcówki z
    ups-a i zaizolować, jako ze te małe ups-y nie mają wentylatorka to przy
    dłuzszej pracy by się taki im przydał np komputerowy na 12V.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2015-06-25 00:24:51
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Mają po około 50W na najwyższym biegu. Muszą być dwie, ponieważ jedna
    > wymusza obieg w płaszczu kominka ...

    //
    a przynajmiej obieg otwarty z naczyniem przelewowym...?

  • 20. Data: 2015-06-25 13:03:40
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Opowiadasz bajki, ups i tak ma ograniczernie prądu ładowania ale jest na
    > tyle duży że naładuje każdy żelowy akumlator (nieuszkodzony), więc go nie
    > strasz.

    Bo jak nie ma schematu i nie widać co jest w środku to zawsze należy być
    ostrożnym a nie szarżować z zapewnieniami na czyjś koszt. Jest jakaś różnica
    między 7Ah a 47Ah. Ile będzie ładował się prądem 1-2A? 20-40h? Może to bez
    znaczenia ale długo.

    neelix