  • 11. Data: 2016-07-27 20:15:26
    Temat: Re: Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.07.2016 o 23:48, Adam Wysocki pisze:

    > Odpowiem sam sobie. Przepiąłem rezystory z 5V na 3V3, nie pomogło (ten
    > sam objaw). Nie podłączałem jeszcze na obie linię ale wątpię żeby to coś
    > dało, pewnie tam jest stabilizowane tylko jedno napięcie...

    po kija te rezystory? Ja takimi zasilaczami zasilam taśmy led, kamery,
    rejestrator i żadnego sztucznego obciążenia nie daje. Już się zrywałem
    żeby lecieć wyłączyć rejestrator i zasilacz atx, żeby mu się coś nie
    stało, ale tak myślę, że jak przez 4 lata ciągłej pracy nic mu się nie
    stało, to poczekam jeszcze parę lat.

    ToMasz

  • 12. Data: 2016-07-27 20:48:20
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-27 o 12:16, J.F. pisze:

    > A duzo tych serwerow ?
    >
    > Bo tak prawde mowiac, to komputery wylaczalem wielokrotnie i one rzadko
    > sie od tego psuja.
    > Owszem, potrafie sobie wyobrazic, ze jak jakis serwer dwa lata pracuje,
    > to potem np mu wiatrak nie startuje i awaria gotowa ...

    Duża, duża. Jednostek co najmniej 100, dokładnie nie wiem, bo ja mam tam
    tylko kilka maszyn pod opieką. Poza tym jest to przekrój historii
    informatyki - oprócz jednostek dedykowanych na serwery są też np.
    przerobione desktopy Pentium III na i440BX, ale te akurat nie moje.

    Jest tak, że komputer może pracować kilka lat bez przerwy, a padnie mu
    na chwilę zasilanie, to po powrocie może już nie wstać i to właśnie
    niekoniecznie stary sprzęt. Np. w serwerach HP przetwornice buck
    procesorów nie są na płycie głównej, tylko na wpinanej w dedykowane
    gniazdo karcie. Już dwa razy widziałem admina zmieniającego właśnie te
    karty właśnie po zaniku zasilania.

  • 13. Data: 2016-07-28 15:12:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >coś nie stało, ale tak myślę, że jak przez 4 lata ciągłej pracy nic
    >mu się nie stało, to poczekam jeszcze parę lat.

    No wiesz, jesli przetwornica jest jedna, produkuje duzo mocy, aby
    zapotrzebowanie na 12V zaspokoic, to sie nie ma co dziwic, ze na
    wyjsciu "5V" zrobi sie np 5.8V. A przy 5.5 czy tam 5.3V
    zabezpieczenie sie wlacza i przetwornica sie wylacza :-)

    Jak to w praktyce wyglada, to nie wiem, bo tych zasilaczy to sporo
    roznych typow ... ale czy roznych schematow ?

    Mnie np wk*, ze podlaczam zarowke halogenowa 12V i zasilacz sie
    wylacza.
    A to glupie samochodowe 55W.
    I nie wiem - nie lubil naglych zmian pradu, czy zarowka na zimno go
    przeciazala.

    J.