  • 31. Data: 2017-05-31 20:59:22
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-31 o 20:36, Lisciasty pisze:

    > Łożyska nie, ale jak będziesz chciał wyssać energię (lub włożyć)
    > to wirujący wsad musi oddziaływać na obudowę. Spróbuj odpalić
    > duży silnik elektryczny bez przykręcenia go do czegoś solidnego :>
    >
    > A jakby były 2 przeciwsobne, to pewnie mogłoby to działać.

    To stara dobrze znana technika napędu pojazdów miejskich.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus

    WM

  • 32. Data: 2017-06-01 11:13:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-05-31 o 19:35, Lisciasty pisze:
> [...]

    Tylko ze pojazdow jezdzacych na aku olowiowe, to sa meleksy i widlaki.
    Porownuj z litowym.

    >A te łożyska magnetyczne mogą przenosić jakieś momenty?
    >I dwa żyroskopy przeciwsobne już nie są żyroskopem.

    dwa nie sa, ale kazdy z odobna jest.
    Ciakawe czy te lozyska wytrzymaja ostry skret pojazdu.

    J.

  • 33. Data: 2017-06-01 11:16:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    W dniu środa, 31 maja 2017 13:06:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Pożyjom uwidim, póki co jestem umiarkowanym pesymistą w tej
    >kwestii...

    Pozyjom uwidim, ale chilowo wychodzi na to, ze unia dokreca srube.
    Ale moze jeszcze pare islamskich zamachow bedzie i nam odpuszcza
    przynajmniej jeden powod, a moze nawet wyjdziemy na Zbawcow Europy :-)

    J.

  • 34. Data: 2017-06-01 11:18:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 30 maja 2017 17:09:38 UTC+2 użytkownik
    4...@g...com napisał:

    >Nic się nie musi kręcić. Turasy mają wielkie tunele w górach i
    >puszczają
    >sobie nimi wodę jak potrzebują energii. Jak ktoś nie ma gór to ma
    >problem,

    A my mamy niewiele.

    >ale wystarczy wybudować parędziesiąt gazówek i po kłopocie,
    >oczywiście
    >kilka węglówek lub czegoś dużego musi stać, ale na pewno nie tyle,
    >ile mamy
    >teraz i w planach :>

    Tylko nasi gornicy kopia wegiel, a nie gaz ..

    J.

  • 35. Data: 2017-06-01 11:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 31 maja 2017 11:41:25 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    napisał:

    >Całkiem zgrabne a i cena nie jest jakaś kosmiczna, jak ktoś ma
    >potrzeby
    >trochę mniej typowe od zwykłego zjadacza domu. A na upartego można by
    >toto
    >wsadzić do jakiegoś pojazdu elektrycznego, 15kWh to już pozwala
    >przejechać
    >ze 100km w ciągu godziny, z tego co mi się wydaje.

    A jak z czasem przechowywania ?
    15kWh przy mocy 3kW sugeruje, ze co najmniej 5h sie kreci, a 80%
    sprawnosci mowi, ze dobrze sie kreci ... ale po 8h pracy wroce do
    domu, czy parking musi byc z gniazdkiem ?

    L.

  • 36. Data: 2017-06-01 11:27:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 18:13:44 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Porownuj z litowym.

    > dwa nie sa, ale kazdy z odobna jest.
    > Ciakawe czy te lozyska wytrzymaja ostry skret pojazdu.

    Tanie modele stacjonarne mają łożyska na stałych magnesach. Podóki tym nie ruszasz,
    to sobie wisi w próżni i wiruje. Ale takie łożysko nie ma żadnego tłumienia drgań.
    Jak dygniesz, to zacznie świrować i może wszystko się rozpęknąć w diabły. Dlatego
    droższe modele mają łożyska elektromagnetyczne z czujnikami, z regulowanym prądem w
    każdej osi itd. Tym możesz szarpać, nic nie drga.

  • 37. Data: 2017-06-01 11:32:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 18:20:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > sprawnosci mowi, ze dobrze sie kreci ... ale po 8h pracy wroce do
    > domu, czy parking musi byc z gniazdkiem ?

    To się kręci w próżniowej bańce, na poduszce magnetycznej, bez żadnego kontaktu z
    niczym. Dopiero jak włączysz prąd wzbudzenia w stojanie, to odbierasz moc. Dlaczego
    nie miałoby bez strat kręcić się osiem godzin?

  • 38. Data: 2017-06-01 13:16:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >stojanie, to odbierasz moc.
    >Dlaczego nie miałoby bez strat kręcić się osiem godzin?

    Niby dlaczego nie, ale ciekaw jestem praktyki.
    No i to aktywne zawieszenie magnetyczne tez troche pradu bierze.

    A 8 godzin to bylo na pierwszy strzal - zdazalo mi sie nie ruszac
    samochodu przez noc, weekend czy tydzien.
    Parking z gniazdkiem ?

    J.

  • 39. Data: 2017-06-01 13:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Tanie modele stacjonarne mają łożyska na stałych magnesach.
    >Podóki tym nie ruszasz, to sobie wisi w próżni i wiruje.

    To jest zawieszenie z gruntu niestabilne.
    Jeden Levitron potrafil stabilnie, dopoki sie krecil ... no, tu wirnik
    sie wlasnie kreci.

    prad zuzywa, a i sila ograniczona ...

    J.

  • 40. Data: 2017-06-01 14:26:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 20:19:14 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > To jest zawieszenie z gruntu niestabilne.

    To nie jest prawda.

    > Jeden Levitron potrafil stabilnie, dopoki sie krecil ... no, tu wirnik
    > sie wlasnie kreci.

    Nie nie jeden.

    > prad zuzywa, a i sila ograniczona ...

    Pchałem palcem dziesięciotonowy wał na takim łożysku i go ruszyłem. Potem trudniej
    zatrzymać, bo już myślisz że stoi, a on cały czas się pomału obraca.