  • 41. Data: 2017-06-01 16:03:43
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 14:26, Konrad Anikiel pisze:

    > Pchałem palcem dziesięciotonowy wał na takim łożysku i go ruszyłem. Potem trudniej
    zatrzymać, bo już myślisz że stoi, a on cały czas się pomału obraca.

    Jakie prędkości obrotowe mają te wirniki?
    Swego czasu zapowiadano kierunek: wysokie obroty, mała masa.
    Z tego co podają dla włoskich żyrobusów obroty są niskie 3000rpm.

    WM

  • 42. Data: 2017-06-01 16:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 20:19:14 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >To nie jest prawda.

    Chetnie zobacze przyklad.
    Teoria mowi, ze nie da sie w 3 osiach, praktyka jak na razie to
    potwierdza.

    >Pchałem palcem dziesięciotonowy wał na takim łożysku i go ruszyłem.
    >Potem trudniej zatrzymać, bo już myślisz że stoi, a on cały czas się
    >pomału obraca.

    Sila poprzeczna.
    Rozkrec wirnik do predkosci roboczej, a potem zrob zakret samochodem.
    Albo z kraweznika zjedz - w zaleznosci od osi wirowania, wytrzyma to
    magnetyczne lozysko nagla zmiane polozenia osi ?

    J.

  • 43. Data: 2017-06-01 17:05:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Jakie prędkości obrotowe mają te wirniki?
    >Swego czasu zapowiadano kierunek: wysokie obroty, mała masa.
    >Z tego co podają dla włoskich żyrobusów obroty są niskie 3000rpm.

    Przy wiekszej wielkosci zaczyna przeszkadzac sila odsrodkowa.

    30000 rpm na promieniu 1m to 10 tys g.
    Dobry material wytrzyma i wiecej.

    J.

  • 44. Data: 2017-06-01 20:25:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 16:57, J.F. pisze:

> [...]
    > Albo z kraweznika zjedz - w zaleznosci od osi wirowania, wytrzyma to
    > magnetyczne lozysko nagla zmiane polozenia osi ?

    Łożyska nie są konieczne.
    To może działać jak bączek wewnątrz sfery.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscopic_exercise_to
    ol

    PowerBall daje się rozkrecic do 22000rpm
    https://youtu.be/QnbQC6rIBog

    WM

  • 45. Data: 2017-06-01 21:10:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 20:25, WM pisze:

    > Łożyska nie są konieczne.
    > To może działać jak bączek wewnątrz sfery.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscopic_exercise_to
    ol

    Jak bez łożysk? Może łozyska tam nie ma, ale jest panewka. :-)

    > PowerBall daje się rozkrecic do 22000rpm
    > https://youtu.be/QnbQC6rIBog
    I to lewą ręką. :-)

    Robert

  • 46. Data: 2017-06-01 21:13:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jun 2017 20:25:52 +0200, WM napisał(a):

    > Łożyska nie są konieczne.
    > To może działać jak bączek wewnątrz sfery.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscopic_exercise_to
    ol

    Dlatego sie nazywa przyrzad do cwiczen, ze wirnik duzy opor stawia
    rece :-)

    J.

  • 47. Data: 2017-06-02 03:43:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 00:05:40 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przy wiekszej wielkosci zaczyna przeszkadzac sila odsrodkowa.
    >
    > 30000 rpm na promieniu 1m to 10 tys g.
    > Dobry material wytrzyma i wiecej.

    Materiał nie wytrzymuje metrów na sekundę kwadrat, tylko niutony na metr kwadrat.

    W laboratoriach analitycznych możesz spotkać wirówki które kręcą próbki do miliona g.
    Muszą chyba być zrobione z kryptonitu :-)

  • 48. Data: 2017-06-02 03:51:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 23:57:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Chetnie zobacze przyklad.

    A jak nie zobaczysz to nie uwierzysz?

    > Teoria mowi, ze nie da sie w 3 osiach, praktyka jak na razie to
    > potwierdza.

    Albo zła teoria, albo ktoś czegoś nie zrozumiał.
    Zresztą, skoro mowa o momentach: dlaczego w trzech a nie w sześciu?

    > Sila poprzeczna.

    Nie. Styczna.

    > Rozkrec wirnik do predkosci roboczej, a potem zrob zakret samochodem.
    > Albo z kraweznika zjedz - w zaleznosci od osi wirowania, wytrzyma to
    > magnetyczne lozysko nagla zmiane polozenia osi ?

    To o którym piszę to było do turbiny w elektrowni stojącej na ziemi, ale te łożyska
    mają bardzo małą szczelinę, mniej niż milimetr. Myślę że niewielkim prądem można w
    nich wygenerować ogromną siłę która trzyma wszystko w kupie. Masz chęć to szukaj po
    internetach.

  • 49. Data: 2017-06-02 09:28:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jun 2017 18:51:01 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > A jak nie zobaczysz to nie uwierzysz?

    Jeden dobry przyklad bardzo szybko obala teorie.
    Tylko trzeba go zobaczyc, a wczesniej zrobic.
    Potrafisz zrobic ?

    > Albo zła teoria, albo ktoś czegoś nie zrozumiał.
    > Zresztą, skoro mowa o momentach: dlaczego w trzech a nie w sześciu?

    Moze byc i w 6. Zreszta bardzo czesto musi, bo inaczej sie magnes
    obroci, odpychanie zamieni w przyciaganie, i stabilnosc zostanie
    szybko osiagnieta - niestety, nie taka, o jaka chodzi :-)

    Pardon, wirnik, to chcemy tylko w 5.

    > Nie. Styczna.

    Styczna z palca, a z lozysk chcemy poprzeczna.

> [...]
    > Myślę że niewielkim prądem można w nich wygenerować ogromną siłę
    > która trzyma wszystko w kupie. Masz chęć to szukaj po internetach.

    Tylko ze zakret tez generuje ogromna sile.

    J.

  • 50. Data: 2017-06-02 09:32:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jun 2017 18:43:57 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    .pl...

    > Materiał nie wytrzymuje metrów na sekundę kwadrat, tylko niutony na metr kwadrat.

    Material ma tez swoja mase, gestosc i wytrzymalosc.

    Oczywiscie od reszty wymiarow tez zalezy.

    > W laboratoriach analitycznych możesz spotkać wirówki które kręcą próbki do miliona
    g. Muszą chyba być zrobione z kryptonitu :-)

    Male sa, a male malo energii gromadza :-)

    My chcemy duzo, a wtedy rozerwanie grozi :-)

    J.