  • 11. Data: 2009-05-05 21:47:26
    Temat: Re: Upgrade bios bez flopa
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MadMan <m...@n...wp.pl> napisał(a):

    > Tak, uaktualnić spod Windows, jak biały człowiek.

    A jak biały człowiek robi update firmeware dysku HDD Seagate albo karty
    grafiki. Mniejsza o HDD ale np. o kartę grafiki ATI. Ja uaktualniałem bios w
    Saphire 4870 i pod win nie było mozliwości.

  • 12. Data: 2009-05-06 10:43:59
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 5 May 2009 21:47:26 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

    > A jak biały człowiek robi update firmeware dysku HDD Seagate albo karty
    > grafiki. Mniejsza o HDD ale np. o kartę grafiki ATI. Ja uaktualniałem bios w
    > Saphire 4870 i pod win nie było mozliwości.

    No widzisz, nVidie updatuje się NiBiTorem spod Windows :)

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2009-05-06 16:49:11
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 5 May 2009 23:26:57 +0200, "maX" <a...@i...pl> wrote:

    >Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo
    >kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.

    Tak, ale wtedy jakoś mi to "umknęło" ;-)

    >Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co
    >wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

    A gdzie ja napisałem, że nie potrzebowałem!? Miałem tam całkiem sporo
    różnych ciekawych rzeczy, DOS-owe drivery do AWE32, egapl i keybpl
    zamiast "oryginałów", pamięć ems... Nie pamiętam już co jeszcze, to
    prehistoria, ale trochę tam tego było i wszystkiego potzebowałem...

    >Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.

    To oczywiste, ale może ten program fleszujący działał by z linii
    komend XP, chociaż chyba małe szanse na to...

    --
    A.

  • 14. Data: 2009-05-07 16:47:11
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Gil <g...@g...SKASUJ-TO.pl> zwrócił błąd:

    > A jak biały człowiek robi update firmeware dysku HDD Seagate albo karty
    > grafiki. Mniejsza o HDD ale np. o kartę grafiki ATI. Ja uaktualniałem bios w
    > Saphire 4870 i pod win nie było mozliwości.

    Karty graficzne nvidia da się spod windowsa uaktualnić. Można stosować
    wersję NVFlash GUI, która się trochę myląco nazywa bo używa się jej z
    linii poleceń. Być może do ati też jest taki program, karta nie jest tak
    krytyczna dla systemu jak HDD.

    Barracudy można uaktualnić z bootującego się CD albo flaszki, przy
    ściąganiu trzeba wybrać jaką wersję chcesz mieć. Nie wiem czy da się z
    windows (podobno tak, mam wątpliwości) ale nie próbowałbym tego z
    rozsądku i nie jestem pewien czy zadziała poprawnie nawet jeśli nie
    wykaże błędów.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 15. Data: 2009-05-11 18:49:11
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba MadMan napisała na pl.comp.pecet:

    > Tak, uaktualnić spod Windows, jak biały człowiek.

    Wybacz, ale z pod tego "systemu" który w każdej chwili może wywalić
    BSOD-a bez powodu to ja bym niczego nie aktualizował.

    Płyty główne mają możliwość awaryjnego przywrócenia BIOS-u z płyty CD ze
    sterownikami. Wystarczy coś tam wcisnąć przy starcie. Można wgrać
    nowszy plik na płytę i już.

    Marcin Kocur

  • 16. Data: 2009-05-11 18:49:45
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba MadMan napisała na pl.comp.pecet:

    > Tak, uaktualnić spod Windows, jak biały człowiek.

    Wybacz, ale spod tego "systemu" który w każdej chwili może wywalić

  • 17. Data: 2009-05-11 19:11:09
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 20:49:45 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

    > Wybacz, ale spod tego "systemu" który w każdej chwili może wywalić
    > BSOD-a bez powodu to ja bym niczego nie aktualizował.

    O jakim systemie piszesz? Bo na pewno nie o Windows.
    Windows na moim laptopie BSODa ostatnio zaliczył podczas gry w coś
    napisanego niezbyt dobrze mam wrażenie. Padł sterownik grafiki. Było to
    jakieś 3 miesiące temu zdaje się. Ten błąd w żadnym wypadku nie był bez
    powodu.
    Średni uptime mojego Windowsa to jakieś 10-15 dni, po tym czasie
    restartuję bo Windows Update się tego domaga. Obecnie jest to 12 dni.

  • 18. Data: 2009-05-11 19:27:40
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

> [...]

    > napisanego niezbyt dobrze mam wrażenie. Padł sterownik grafiki. Było
    > to jakieś 3 miesiące temu zdaje się. Ten błąd w żadnym wypadku nie był

    Mhhm. Mój Linux ostatnio zawiesił się... hmm... wiem! po podłączeniu
    aparatu na USB. Było to 2,5 roku temu i po twardym resecie okazało się,
    że płyta główna jest do wymiany. Pierwszy zwis też pamiętam, bo wtedy
    padł mi RAM 128MB DDRI (oj, dawno to musiało być). Po resecie
    oczywiście pipczenie z głośniczka.

    A na Windows kiedyś udało mi się spowodować BSOD-a przez kliknięcie w
    pozycję menu, której teoretycznie nie powinno być w tym miejscu, bo
    powinna się była zwinąć (trenowałem to chyba pół godziny z myszą, ale
    wreszcie się udało ;) ).

    W ogóle ostatnio postawiłem XP SP1 ostatnio specjalnie tylko dla 1 gry
    (nic więcej tam nie było) i musiałem go przywracać średnio co 2 mc z
    obrazu, bo się nie chciał uruchomić. Wiem, pecha mam.

    Także z flashowaniem *czegokolwiek* z poziomu Windows dziękuję, postoję.

    Marcin Kocur

  • 19. Data: 2009-05-11 19:39:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w wiadomości

    > W ogóle ostatnio postawiłem XP SP1 ostatnio specjalnie tylko dla 1 gry
    > (nic więcej tam nie było) i musiałem go przywracać średnio co 2 mc z
    > obrazu, bo się nie chciał uruchomić. Wiem, pecha mam.

    Ile miesiecy (a może lat) grałeś w tę jedną grę skoro co 2 miesiące
    przywracałeś system ???

    --
    marfi

  • 20. Data: 2009-05-11 23:14:25
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba marfi napisała na pl.comp.pecet:

    > Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w
    > wiadomości news:gu9u7c$18vg$1@news2.ipartners.pl...

    > Ile miesiecy (a może lat) grałeś w tę jedną grę skoro co 2 miesiące
    > przywracałeś system ???

    No już trochę. Pewnie ponad rok będzie. Ale to nie taka gierka do
    przejścia, tylko wormsy ;]

    Na necie są fajne osoby, właściwie bez nich nie ma zabawy.

    Marcin Kocur