    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Upływ w zatkanym PNP vs PMOS
    Date: Wed, 21 Mar 2018 12:02:23 +0000 (UTC)

    Cześć,

    Buduję urządzenie, które będzie zasilane bateryjnie, i chcę zrezygnować z
    wyłącznika. Procesor (zasilany na stałe, i na stałe uśpiony, wybudzany
    przyciskami, pobór wg datasheeta poniżej 200 nA) będzie podawał napięcie
    na resztę układu przez tranzystor.

    Przeglądam datasheeta BC807, ale nigdzie nie widzę prądu upływu złącza CE,
    gdy tranzystor jest zatkany. To jest gdzieś podawane? Standardowe? Da się
    oszacować bez mierzenia choćby rząd wielkości? Może lepiej użyć pmosa? Czy
    może info jest w datasheecie, tylko ja jestem ślepy?

    Jestem w stanie uzyskać w ten sposób ułamki mikroampera?

    Normalnie puściłbym zasilanie reszty przez przyciski, ale prąd jest trochę
    za duży (tact swiche mają do 50 mA, tu będzie ok. 300 mA).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]