  • 21. Data: 2010-04-05 07:39:29
    Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    marjan pisze:

    > ..czego Ci szczerze życzę

    > To wiem, pamiętam wątek jak kupił Punto do przeszczepu silnika.
    > Myślałem może, że już startuje w jakiś KJSach.

    Bedzie startowal, w zeszlym roku "okolicznosci przyrody" byly wybitnie
    przeciwko mnie :)
    Co do uszczelki: kupujesz nowa, wkladasz w wyciecia w pokrywie rozrzadu
    i dokrecasz "niezamocno". Bedziesz czul kiedu uszczelka sie poddaje w
    swej elastycznosci, a kiedy juz bedzie dosc twardo.
    Ja mielem silnik zawalony oliwa jak smok, a po wymienie rzeczonej i
    umyciu wyglada tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dba9d16d94
    86099c.html
    I nic nie cieknie :)

    A wygladalo tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c86bc824c6
    b65935.html
    Oleju nie bylo za duzo, ale jednak paskudzil, na skrzyni widac tlusta maz.

    MarcinJM

  • 22. Data: 2010-04-05 07:42:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    macko pisze:
    > Mnie jeszcze uczono żeby śruby od pokrywy zaworów dokręcać w odpowiedniej
    > kolejności, którą przewidział producent. Pewnie wszystko opisane jest w
    > książkach typu "sam naprawiam swój złom".

    W odpowiedniej kolejjosci to nie bardzo, ale wazne jest, zeby dokrecac
    rownomiernie, zeby nie bylo sytuacji, ze jedne sa dokrecone na maksa, a
    inne jest wcale. Wkrecac po jednym obrocie, zeby uszcelka rowno osiadla
    i zeby nie wykrzywic pokrywy. Wazne, zeby nie dokrecac zbyt mocno. Nic
    to nie daje, a mozna zwichrowac pokrywe zaworow.

    MarcinJM

  • 23. Data: 2010-04-05 07:49:50
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym
    > odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem
    > ze szczelnością po wymianie.

    wg. prawidel sztuki, wyrownanie powinno nastapic, jesli na plycie
    traserskiej "nieplaskosc" siega jakiejs wartosci (0.1mm? 0.01mm?
    sewisowka podaje te wartosci). Przy padzie uszczelki jednakze sa czesto
    miejsca z nadzerkami, ktore trzeba zeszlifowac. Ze wzglegow praktycznych
    prosciej jest zawsze dac glowice do "splantowania" ;)

    MarcinJM

  • 24. Data: 2010-04-05 11:09:56
    Od: marjan <k...@g...com>

    MarcinJM pisze:

    > Niestety w tych silnikach rzeczona uszczelka pada namietnie. Guma (?)
    > tak twardnieje, ze po prostu peka. Kup jakis firmowy zamiennik, nie
    > kupuj taniego gowna.

    OK, dzięki wielkie, dokładnie o to mi chodziło.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 25. Data: 2010-04-05 13:25:13
    Od: "xs" <x...@g...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar
    > Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
    > Za tydzień Szczecin.

    Ja tez startuje w Szczecinie (w koncu tutaj mieszkam :) ) ale niestety jako
    pilot w Swifcie GTi. Moj rajdowy Colt bedzie mial swapa zaraz po swietach i
    budzet jest mocno napiety, bo jeszcze trzeba opony kupic, a Magnolia to koszt
    okolo 400 zł z paliwem :/ Jak Ciebie rozpoznac na Magno ? Ja bede w czerwonym
    cywilnym Swifcie GTi na blachach ZCH.

  • 26. Data: 2010-04-05 22:10:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    xs pisze:

> [...]
    > budzet jest mocno napiety, bo jeszcze trzeba opony kupic, a Magnolia to koszt

    No dla mnie taki wyjazd to się robi niestety ponad 1000zł plus dwa dni
    urlopu, nie licząc eksploatacji rajdówki.

    Szkoda że to aż dwa dni, bo miało być 20 odcinków - no to jeszcze niech
    będą dwa dni. Ale teraz już zostało 17, historia pokazuje że rzadko
    udaje się rozegrać wszystkie. IMO dałoby się to upchnąć jednego dnia,
    zwłaszcza że rajdowy dzień planują zaczynać o 6 rano.

    Wolałbym zapoznanie w piątek, start nawet niech będzie o 7, pętlę
    Szczecin-Chojna-Szczecin i w jeden dzień by się z tym dało uwinąć.

    > Jak Ciebie rozpoznac na Magno ? Ja bede w czerwonym
    > cywilnym Swifcie GTi na blachach ZCH.

    Ja czerwono-białe Cinquecento z nazwiskiem na tylnych bocznych szybach.