  • 11. Data: 2010-04-04 21:58:01
    Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:

    > Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną"
    > część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe?
    > Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

    Ze rysunków w książce wygląda, że powinno to być w miarę proste -
    odkręcasz, wymieniasz uszczelkę, zakładasz pokrywę, przykręcasz.

    W moim 1.2 16V z pokrywą wyjmuje się też wałki rozrządu, więc jest
    więcej roboty, ale u Ciebie wałek powinien zostać na miejscu.

    Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i
    dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę
    w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika.

    Jeżeli będziesz miał możliwość wyboru miedzy uszczelką metalową a gumową
    to bierz gumową.
    W jednym samochodzie widziałem tam uszczelkę zrobioną silikonem do
    uszczelniania miski olejowej i też to jakoś działało.

    > P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za
    > bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?

    Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar
    Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
    Za tydzień Szczecin.

  • 12. Data: 2010-04-04 21:59:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dzięki. Chodzi mi o to:
    >
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg
    >
    > Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem
    > czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się
    > pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na
    > jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.

    to najzwyklejsza uszczelka pod pokrywą zaworów. Kupujesz nową, odkręcasz
    pokrywe, wymieniasz i zapominasz.

    ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W
    większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością
    planowania głowicy - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie
    wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) )

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 13. Data: 2010-04-04 22:07:13
    Od: marjan <k...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > W jednym samochodzie widziałem tam uszczelkę zrobioną silikonem do
    > uszczelniania miski olejowej i też to jakoś działało.

    Dzięki.

    > Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar
    > Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
    > Za tydzień Szczecin.

    No to pewnie nie będę miał okazji Ci pokibicować, bo ja to z południa
    jestem. Myślałem, że może w pucharze PZMotu startujesz, to pewnie bym
    Cię kiedyś zobaczył w akcji ;)

    A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM?

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 14. Data: 2010-04-04 22:35:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika.
    > W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej
    > koniecznością planowania głowicy

    Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym
    odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem
    ze szczelnością po wymianie.

    > - tyle, ze w niektorych silnikach samo
    > rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego
    > punto ;) )

    No tam to wszystko jest ładnie na wierzchu i do zrobienia w maksymalnie
    godzinę.

  • 15. Data: 2010-04-04 22:42:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:

    > No to pewnie nie będę miał okazji Ci pokibicować, bo ja to z południa
    > jestem.

    Jest kilka eliminacji również na południu:

    20 marzec - AK Koszalin
    11 kwiecień - Autoklub Szczecin
    01-02 maj - AK Opolski
    29-30 maj - AK Ziemi Kłodzkiej
    12-13 czerwiec - AK Dolny Śląsk (Ziębice)
    14-15 sierpień - OKR Olsztyn
    27-28 sierpień - AK Toruński (Brodnica)
    11-12 wrzesień - AK Tomaszowski
    25-26 wrzesień - AK Włocławek
    16-17 październik - AK Bydgoszcz
    10-11 listopad - AK Podlaski

    > Myślałem, że może w pucharze PZMotu startujesz, to pewnie bym
    > Cię kiedyś zobaczył w akcji ;)

    Jak finanse pozwolą zbudować jakieś fajne auto, to w przyszłym sezonie
    chciałbym pojeździć w RD-3L, a tam już są imprezy łączone z RPP, ale to
    może kiedyś :)

    > A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM?

    Tzn. jeździ w Seicento, ale AFAIK jeszcze nie startuje.

  • 16. Data: 2010-04-04 22:50:15
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    [......]

> [...]

    Mnie jeszcze uczono żeby śruby od pokrywy zaworów dokręcać w odpowiedniej
    kolejności, którą przewidział producent. Pewnie wszystko opisane jest w
    książkach typu "sam naprawiam swój złom".

    P.S.
    ładnie to tak korzystać z serwera agiehowskiego do umieszczania prv zdjęć?
    :)

    pzdr. macko

  • 17. Data: 2010-04-04 23:09:02
    Od: marjan <k...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Jak finanse pozwolą zbudować jakieś fajne auto, to w przyszłym sezonie
    > chciałbym pojeździć w RD-3L, a tam już są imprezy łączone z RPP, ale to
    > może kiedyś :)

    ..czego Ci szczerze życzę

    > Tzn. jeździ w Seicento, ale AFAIK jeszcze nie startuje.

    To wiem, pamiętam wątek jak kupił Punto do przeszczepu silnika.
    Myślałem może, że już startuje w jakiś KJSach.

  • 18. Data: 2010-04-04 23:10:57
    Od: marjan <k...@g...com>

    macko pisze:
    > P.S.
    > ładnie to tak korzystać z serwera agiehowskiego do umieszczania prv zdjęć?
    > :)

    A czemu nie? Konto studenckie jest do naszej dyspozycji, bodajże tylko
    nie można go wykorzystywać komercyjnie. :)

  • 19. Data: 2010-04-04 23:35:33
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-04 19:25, marjan wrote:

> [...]
    > pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz
    > na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.

    uszczelka pokrywy zaworów - tania i sam sobie wymienisz

  • 20. Data: 2010-04-05 07:32:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    marjan pisze:
    > Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną"
    > część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe?
    > Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

    Niestety w tych silnikach rzeczona uszczelka pada namietnie. Guma (?)
    tak twardnieje, ze po prostu peka. Kup jakis firmowy zamiennik, nie
    kupuj taniego gowna.

    MarcinJM