  • 11. Data: 2010-06-27 16:15:42
    Temat: Re: Utrata prawa jazdy na zawsze
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 15:51, MadMan pisze:

    > Masz chyba małe problemy z myśleniem. Po roku od przyznania punkty karne
    > ulegają skasowaniu.
    > Chyba że chciałeś napisać "25 punktów".

    Przez kolejne 5 lat punkty już się nie zerują co roku, ale dopiero po 5
    latach.

  • 12. Data: 2010-06-27 16:17:33
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 15:53, DoQ pisze:

    > No widzisz, bo tam kierowanie pojazdem w momencie kiedy obowiazuje cie
    > orzeczenie zakazu staje sie przestępstwem. Dlatego omijales Niemcy
    > szerokim łukiem. U nas w Gestapo wykpisz się kilkusetzłotową grzywną i
    > będziesz jeździł dalej. Powinienes jeszcze dodac, ze w tym liberalnym
    > raju zwanym Niemcy otrzymanie zakazu prowadzenia nie jest wielką sztuką.
    Masz racje. Ale jak wprowadzą te zmiany z tymi 25 punktami i 5 lat, to
    już wykpienie się grzywną nie będzie miało znaczenia. I Niemcy mają tą
    infrastrukturę drogowa dobrą, a nie to co u nas.

  • 13. Data: 2010-06-27 17:17:52
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 16:15:42 +0200, megrims napisał(a):

    > Przez kolejne 5 lat punkty już się nie zerują co roku, ale dopiero po 5
    > latach.

    Czy to jest jedna z proponowanych zmian?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 14. Data: 2010-06-27 17:24:04
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 17:17, MadMan pisze:

    > Czy to jest jedna z proponowanych zmian?

    "Na ostatnim szkoleniu w WORD (tym takim na -6 punktów) w WORD
    w Poznaniu pan policjant z prewencji mówił, ze planują zrobić
    coś takiego, że po przekroczeniu 25 punktów kierujący zostaje
    skierowany na obowiązkowe i bezpłatne szkolenie do WORD.
    I po takim szkoleniu punkty się zerują. Ale jeśli w ciągu
    następnych 5 lat przekroczy 25 punktów, to zatrzymują uprawnienia
    dożywotnio. Jeśli ktoś robi więcej niż 50000 km rocznie to IMO
    bardzo trudno jest nie złapać tych 5 punktów w ciągu roku. "

    Tak zrozumiałem wywód pana policjanta z prewencji.
    Już nie będzie dobrowolnych szkoleń w WORD aby odjąć sobie
    6 punktów nie częściej niż raz na pół roku itp.
    Tak myślę, ze w ciągu 6 lat bardzo dużo ludzi straci PJ.
    Chyba, ze ktoś się zorientuje, że przesadzili.

  • 15. Data: 2010-06-27 17:31:09
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 17:24:04 +0200, megrims napisał(a):

    > Tak myślę, ze w ciągu 6 lat bardzo dużo ludzi straci PJ.
    > Chyba, ze ktoś się zorientuje, że przesadzili.

    Albo ludzie się zorientują że przesadzają. Na drodze.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2010-06-27 18:06:18
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 17:31, MadMan pisze:

    > Albo ludzie się zorientują że przesadzają. Na drodze.

    Zgodnie z przepisami z WRC do DC jedzie się 13 godzin.
    I to informacja, którą podają policjanci z prewencji.
    Rozumiem, że Ty właśnie tyle czasu jeździsz? No jakoś
    nie do końca w to wierzę.

    Ile osób tak jeździ? Bądźmy realistami. Dawno dawno
    temu (15 lat) dawało się przejechać z POZ do DC (od
    tabliczki do tabliczki) w czasie poniżej 3 godzin.
    A2 z Konina do Strykowa nie było. Ruch był mniejszy,
    fotoradarów praktycznie nie było i policji mniej.

    Dzisiaj? Może już stary się zrobiłem, ale zajmuje
    mi to teraz nie mniej niż 4 godziny. Mimo, że z POZ
    do Strykowa jest A2. IMO dożywotnie zabieranie
    uprawnień za 25 pkt przez rok i 25 pkt przez 5 lat
    pod rząd uważam, za przesadę. A upomnienia od
    Policji to od 10 lat nie dostałem. Oni nie znają
    takiego słowa jak upomnienie. Takie też są wytyczne
    KG, bo tu chodzi o kasę, a nie o bezpieczeństwo.

  • 17. Data: 2010-06-27 18:24:52
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    A upomnienia od
    > Policji to od 10 lat nie dostałem. Oni nie znają
    > takiego słowa jak upomnienie. Takie też są wytyczne
    > KG, bo tu chodzi o kasę, a nie o bezpieczeństwo.
    Bardzo dawno temu milicja zrobiła akcję. Transmitowała ją telewizja. Łapali na
    drodze przekraczających prędkość. Tłumaczyli że nie wolno. Prosili żeby nie
    jechali za szybko. Dawali upomnienia i puszczali wolno. Kilka kilometrów dalej
    był następny patrol. Też łapali tych co przekraczali prędkość. W zasadzie to
    byli tylko ci co dostali upomnienia. Zamiast kolejnej szansy były bardzo wysokie
    mandaty. Niedawno dostałem upomnienie od policjanta. Stanąłem jak fizda.
    Powiedział ze mam zaparkować jak człowiek i żebym czuł się jak bym dostał
    upomnienie. Upomnienia są za bardzo drobne przewinienia. Za 80 na 50 ich nie
    będzie, za wyprzedzanie na podwójnej ciągłej też ich nie będzie. Jestem za tym
    żeby walili głupkom kary z górnej półki.

  • 18. Data: 2010-06-27 18:39:49
    Od: DoQ <p...@g...com>

    megrims pisze:

    > Masz racje. Ale jak wprowadzą te zmiany z tymi 25 punktami i 5 lat, to
    > już wykpienie się grzywną nie będzie miało znaczenia. I Niemcy mają tą
    > infrastrukturę drogowa dobrą, a nie to co u nas.

    No widzisz, my tej infrastruktury nie mamy - niejako pomogli nam Niemcy
    "przekopujac nam działkę". Jednakze to ze jej nie mamy, nie znaczy ze
    mozna przeleciec z predkoscia dozwolona na niemieckiej autostradzie
    przez wioske gdzie masz 3x pasy, 4 skrzyzowania a poboczem ida dzieciaki
    ze szkoly.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 19. Data: 2010-06-27 19:14:01
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)
    Jestem za tym
    > żeby walili głupkom kary z górnej półki.
    tak jest.
    jestem za.

  • 20. Data: 2010-06-27 19:55:07
    Od: megrims <m...@i...pl>

    On 2010-06-27 14:52, to wrote:

    > Ale durne, typowe zagranie pod (niezbyt myślącą) publikę.

    Pod tym, to akurat mogę się podpisać.

    Ile wypadków powodują dzieciaki wracając z imprezy,
    a ile alkoholicy, których trzeba leczyć, i którym jest
    wszystko jedno czy jadą trzeźwi czy nawaleni.