  • 1. Data: 2010-06-27 11:29:39
    Temat: auto zatrzymane na granicy ( kradzione), ktos mial taki przypadek?
    Od: "Mako" <e...@d...pl>

    Witam,
    znajomy wybral sie na wakacje, na granicy UE sprawdzili auto, okazalo sie ze
    jest kradzione... auto zatrzymane, chlopak wrocil do polski.
    Co dalej - przerabial ktos taki przypadek? samochod kupiony w polskim
    komisie, juz czytalem, ze ponoc nie odpowiadaja za takie rzeczy, ale z
    drugiej strony znalezlem , ze jednak nie do konca i jakas tam
    odpowiedzialnosc jest.... chlopak ma auto okolo roku.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-27 11:50:19
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Poinformować prokuraturę polską że dany komis zajmuje się paserstwem
    (kolega dostał jakiś kwitek jak mu auto rekwirowali) a dodatkowo pozwać
    go o zwrot pieniędzy (tyle co na fakturze) gdyż sprzedał mu auto którego
    nie miał prawa sprzedać (gdyż jest kradzione). Dla tego też zaniżane
    kwot na fakturze to broń obosieczna. Caveat emptor!

    pozdrawiam

    BagMan

  • 3. Data: 2010-06-27 11:54:52
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Po chwilowym zastanowieniu to niech najpierw założy sprawę cywilną o
    zwrot kasy (wada prawna towaru) A POTEM donos o paserstwo, bo jak mu
    prokuratura zajmie wszystkie auta na placu w celu sprawdzenia czy reszta
    nie jest kradziona to nie będzie miał czego sprzedać żeby naszemu
    bohaterowi kasę oddać :)

    pozdrawiam
    BagMan

  • 4. Data: 2010-06-27 20:57:11
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Mako pisze:
> [...]
    > drugiej strony znalezlem , ze jednak nie do konca i jakas tam
    > odpowiedzialnosc jest.... chlopak ma auto okolo roku.

    witaj
    tak z ciekawości zapytaj znajomego jak wyglądały papiery, czy to z numer
    VIN było kombinowane? Auto sprowadzone czy już zarejestrowane w PL. Być
    może uda się na przyszłość uniknąć takiej wpadki.
    pozdrawiam
    marcin

  • 5. Data: 2010-06-27 21:43:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010 11:54:52 +0200, BagMan wrote:
> [...]
    >prokuratura zajmie wszystkie auta na placu w celu sprawdzenia czy reszta
    >nie jest kradziona to nie będzie miał czego sprzedać żeby naszemu

    A jednak nie odwrotnie ?
    Przylaczyc roszczenie cywilne do sprawy karnej i bedzie bez wysilku.

    No chyba ze najpierw postraszyc ze sie zawiadomi policje i wyrwac
    kase, a potem i tak zawiadomic.

    A tak w ogole - sprawdzic dokladnie zarzuty, bo jesli auto
    zarejestrowano to papiery chyba byly w porzadku ?
    Obcy policjanci cos pomylili, czy odkryli przebite numery ?
    Wtedy kto pierwszy na policji ten lepszy :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-06-28 00:31:32
    Od: "Mako" <e...@d...pl>

> [...]
    > VIN było kombinowane? Auto sprowadzone czy już zarejestrowane w PL. Być
    > może uda się na przyszłość uniknąć takiej wpadki.

    Papiery wyglądały tak, że kupił auto w polskim komisie, dostał f-re, dowód
    opłacenia akcyzy itp. dostał dane poprzedniego właściciela/ki.
    Komplet dokumentów - auto zarejestrowane w pl itp... ponoć celnicy znaleźli,
    że numery były bite i tyle, ale dokładnie nie wiem, czy to inne auto z tymi
    numerami, czy to które było skradzione, tylko np. ktoś nie do końca dobrze
    zmienił numery i dało się sprawdzić stare( ponoć jakąś naklejkę znaleźli,
    ale nic więcej nie wiem. Auto rozebrali na części i zatrzymali.
    Aktualnie wszyscy się zastanawiają jak ugryźć temat, stąd pytanie... wiadomo
    na policję, ale to nie jest najważniejsze - kwestia odzyskania pieniędzy o
    ile to możliwe, bo na auto już raczej nikt nie liczy.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-06-28 01:02:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2010 00:31:32 +0200, Mako wrote:
> [...]
    >na policję, ale to nie jest najważniejsze - kwestia odzyskania pieniędzy o
    >ile to możliwe, bo na auto już raczej nikt nie liczy.

    Niech on biegnie na policje, bo na pieniadze to juz chyba nie ma co
    liczyc - mogl przebic komis, mogl przebic on, mogl poprzedni
    wlasciciel. Innymi slowy - nic nie udowodni :-)

    No chyba ze daty beda za nim, a przeciw komisowi.

    J.

  • 8. Data: 2010-06-28 01:02:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 00:31:32 +0200, Mako napisał(a):

    > Aktualnie wszyscy się zastanawiają jak ugryźć temat, stąd pytanie... wiadomo
    > na policję, ale to nie jest najważniejsze - kwestia odzyskania pieniędzy o
    > ile to możliwe, bo na auto już raczej nikt nie liczy.

    Prawnicy umarli?

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2010-06-28 11:02:30
    Od: "Michał" <g...@p...pl>

    > Prawnicy umarli?

    PEwnie nie, ale od tego sa newsy, zeby miec jakies rozeznanie w temacie,
    stad pewnie pytanie.
    pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2010-06-28 18:13:52
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    To że auto kradzione to nie twój problem tylko komisu.
    Ty musisz założyć sprawę w sądzie wobec komisu o sprzedaż auta z wadą
    prawną (tzn sprzedali tobie przedmiot do którego nie mieli żadnych praw)
    Komis jest tobie winien pieniądze, dla tego mówię żeby najpierw odebrać
    kasę komisowi A POTEM zgłosić sprawę do prokuratury (coby mu reszty aut
    nie zatrzymali, żeby miał z czego tobie oddać)

    pozdrawiam

    BagMan