  • 1. Data: 2010-06-27 11:34:30
    Temat: [WRC] gdzie sprawdze wywazenie kola/tarczy hamulcowej?
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Witam,

    czasem cos, szczegolnie przy hamowaniu, samochod wpada mi w delikatne
    drgania. Nie wiem, czy to kolo (tu by sie zdalo sprawdzenie wywazenia
    na samochodzie), czy tez tarcza mi sie zwichrowala. Gdzie to we Wro
    sprawdze i jakby co, to np. przetocze tarcze?

    --
    Olleo

  • 2. Data: 2010-06-27 15:11:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olleo wrote:

    > czasem cos, szczegolnie przy hamowaniu, samochod wpada mi w delikatne
    > drgania. Nie wiem, czy to kolo (tu by sie zdalo sprawdzenie wywazenia na
    > samochodzie), czy tez tarcza mi sie zwichrowala.

    Do listy możliwych przyczyn dopisz jeszcze:

    - Źle wyważone koła
    - Uszkodzone opony
    - Krzywe piasty
    - Krzywe półosie
    - Uszkodzone przeguby
    - Kiepskie klocki (tak, tak)

    I pewnie jeszcze kilka innych. ;)

  • 3. Data: 2010-06-27 20:52:53
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Do listy możliwych przyczyn dopisz jeszcze:
    >
    > - Źle wyważone koła

    To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu

> [...]

    To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu

    > - Krzywe półosie

    To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu

    Sa dobre..

    > - Kiepskie klocki (tak, tak)

    A to jak? Przez caly rok nie bylo problemow i nagle kiepskie klocki?

    > I pewnie jeszcze kilka innych. ;)

    Np. jakies luzy, ktore mam zamiar sprawdzic.
    --
    Olleo

  • 4. Data: 2010-06-27 21:19:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olleo wrote:

    > To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu
    > To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu
    > To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu
    > To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu

    Niekoniecznie, jak hamujesz zmienia się trochę geometria zawieszenia i
    rozkład działających sił i czasami zderza się, ze zaczynają być wtedy
    wyczuwalne drgania spowodowane przez element nie związany bezpośrednio z
    hamulcami. Tym bardziej, że napisałeś "szczególnie przy hamowaniu", a nie
    wyłącznie przy hamowaniu. ;-)

    > A to jak? Przez caly rok nie bylo problemow i nagle kiepskie klocki?

    No to pewnie nie one, chociaż czasem jak je podtopisz to może tak być.
    Ale klocki to raczej rzadka przyczyna.

    > Np. jakies luzy, ktore mam zamiar sprawdzic.

    A gdzie czujesz te drgania? Na kierownicy, pedale hamulca, całym aucie?

  • 5. Data: 2010-06-27 23:38:59
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Niekoniecznie, jak hamujesz zmienia się trochę geometria zawieszenia i
    > rozkład działających sił

    No moze i tak.

    > A gdzie czujesz te drgania? Na kierownicy, pedale hamulca, całym aucie?

    Na kierownicy. Jak sprawdzic piaste i polos poza eliminacja w stylu:

    1. sprawdzenie wywazenia kola
    2. sprawdzenie wywazenia kola na samochodzie
    3. sprawdzenie wywazenia tarczy
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2010-06-28 07:02:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olleo wrote:

    > Na kierownicy.

    Krzywe tarcze zwykle czuć na pedale hamulca... ale w sumie nie zawsze.
    Czasem jest też tak, że tarcza dostaje bicia tylko jak jest rozgrzana i
    wtedy pomiar na zimno nic nie wykaże, a taka tarcza nadaje się do śmieci
    (nie nadaje się oczywiście do przetoczenia).

    > Jak sprawdzic piaste i polos poza eliminacja w stylu:

    Nie wiem, ale mój mechanik wie. ;-)

  • 7. Data: 2010-06-28 16:06:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Jun 2010 02:34:30 -0700 (PDT), w
    <3...@k...go
    oglegroups.com>, Olleo
    <o...@t...pl> napisał(-a):

    > Gdzie to we Wro
    > sprawdze i jakby co, to np. przetocze tarcze?

    Przetaczanie tarcz nie warte zachodu (chyba że masz naprawdę drogie tarcze).
    Naciskasz gaz i jedziesz, dociskasz hamulec by lekko tarło -- jak tarcza
    rozgrzeje się to ładnie sama się zeszlifuje :).

    Tylko nie przesadź, by nie stopić klocków :) (lekkie tarcie wystarcza)
    Potem powoli ostudź.

    Tarcze tak same z siebie nie krzywią się (auto dłużej stało? woda?), więc może
    to też nie być tarcza.

  • 8. Data: 2010-06-29 13:36:32
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Tarcze tak same z siebie nie krzywią się (auto dłużej stało? woda?), więc może
    > to też nie być tarcza.

    Ooo woda, to nie raz. Generalnie stawki, rzeczki, brody i inne zalane
    piaskownie. Ale to sie (chyba) zaczelo ciut wczesniej. No moze przez
    jakas glebsza zablocona kaluze wtedy sie przeprawialem (blota po progi
    samochodu z przeswitem ok. 20cm), ale nie przypominam sobie, zebym
    wtedy mial jakos rozgrzane tarcze hamowaniem.
    --
    Olleo

  • 9. Data: 2010-06-29 22:52:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Olleo pisze:

    > To by zawsze drgalo, a nie tylko przy hamowaniu

    też tak myślałem, panowie w norauto też, i inny mechanik i jeszce jeden.
    mało tego żadnemu z nich nie przyszło na myśl zmierzyć czujnikiem
    zegarowym te zasrane piasty. Okazało sie ze 6setek na piascie daje już
    wiecej na tarczy i w konsekwencji drżenie w czasie hamowania. ( i to nie
    zawsze) wystarczyło te piasty mikroskopijnie "zebrać" (blacha z puszki
    piwa jest grubsza) zeby problem ustał. odpukać ze 3 tyś km mam spokój

    ToMasz