  • 1. Data: 2010-06-27 14:24:50
    Temat: Utrata prawa jazdy na zawsze
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    "Kierowca, który pod wpływem alkoholu spowoduje śmiertelny wypadek
    drogowy, otrzyma zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na zawsze. Sąd
    będzie mógł dodatkowo zobowiązać go do zapłaty nawiązki w wysokości do
    100 tys. zł lub świadczenia pieniężnego do 60 tys. zł."

    Brak prawa jazdy pewnie będą mieli w dupie, ale kara finansowa może coś
    zdziała. Pod warunkiem oczywiście, że będzie ściągalna, a nie znowu
    wszyscy złożą się na fundusz.

    -
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/431440,kto_utr
    aci_prawo_jazdy_na_zawsze.html

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2010-06-27 14:36:49
    Temat: Re: Utrata prawa jazdy na zawsze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 14:24:50 +0200, Karol Y napisał(a):

> [...]
    > będzie mógł dodatkowo zobowiązać go do zapłaty nawiązki w wysokości do
    > 100 tys. zł lub świadczenia pieniężnego do 60 tys. zł."

    kolejne działanie zastępcze...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-06-27 14:46:11
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 14:36, Waldek Godel pisze:

    > kolejne działanie zastępcze...

    Rozważmy 4 przypadki:

    Jeżdżenie bez uprawnień (ktoś jeszcze nie zrobił PJ)
    Jeżdżenie bez dokumentu
    Jeżdżenie przez pierwszy miesiąc po utracie (zabrali za punkty)
    Jeżdżenie po tym, jak sąd orzekł zakaz prowadzenia pojazdów

    Każdy z nich jest zupełnie odmienny z punktu widzenia prawa.

    Ten ostatni, to już poważne przestępstwo: nie zastosowanie się do
    wyroku sądu. Jeśli to wprowadzą, to będzie kiepsko.
    Trzeba będzie z tego kraju spieprzać. Tylko gdzie! Z punktu
    widzenia infrastruktury drogowej to do Niemiec.

    pozdro

  • 4. Data: 2010-06-27 14:51:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    megrims pisze:

> [...]
    > Trzeba będzie z tego kraju spieprzać. Tylko gdzie! Z punktu
    > widzenia infrastruktury drogowej to do Niemiec.

    I w Niemczech mozna sobie jezdzic bez PJ dowoli??

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-06-27 14:52:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    Karol Y wrote:

> [...]
    > będzie mógł dodatkowo zobowiązać go do zapłaty nawiązki w wysokości do
    > 100 tys. zł lub świadczenia pieniężnego do 60 tys. zł."

    Ale durne, typowe zagranie pod (niezbyt myślącą) publikę.

  • 6. Data: 2010-06-27 15:21:06
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 14:51, DoQ pisze:

    > I w Niemczech mozna sobie jezdzic bez PJ dowoli??

    W Niemczech aby dostać mandat, to na prawdę trzeba się postarać.
    Sam miałem orzeczone Fahrverbot na 3 miesiące, dużo po Niemczech
    jeździłem, parę razy video rejestrator kazał mi zjechać. Parę
    fotek również mi zrobiło. I tu zdania nie zmienię. Polska policja
    drogowa przy niemieckiej, to gestapo. To jak mówią, jak chodzą
    i jak traktują innych, to wyłażą kompleksy i poczucie wyższości
    Pana Władzy.

    O francuskiej Policji nie mówię, bo to prawdziwi psychopaci
    i brutale.

    IMO u nas pod tym względem nie chodzi o bezpieczeństwo ale tylko
    i wyłącznie o kase.

    Na ostatnim szkoleniu w WORD (tym takim na -6 punktów) w WORD
    w Poznaniu pan policjant z prewencji mówił, ze planują zrobić
    coś takiego, że po przekroczeniu 25 punktów kierujący zostaje
    skierowany na obowiązkowe i bezpłatne szkolenie do WORD.
    I po takim szkoleniu punkty się zerują. Ale jeśli w ciągu
    następnych 5 lat przekroczy 25 punktów, to zatrzymują uprawnienia
    dożywotnio. Jeśli ktoś robi więcej niż 50000 km rocznie to IMO
    bardzo trudno jest nie złapać tych 5 punktów w ciągu roku.

    W czwartek w miejscowości Lotyń (między Jastrowiem a Szczecinkiem)
    nagle patrze i co widze: zwykła suszarka policyjna Iskra-1 do tego
    jakaś zwykła kamera powiązane sznurkami sobie wisi. Obok straż wiejska.
    No to podjechałem i pytam czy się załapałem. Załapałem się, na 75 km/h.
    W tym miejscu na drodze obowiązuje ograniczenie do 50 km/h/. No trudno.
    W środku laptop dell (na oko taki sprzed 4 lat) i jakaś soft.
    Rozmawiałem ze strażnikiem wiejskim jakieś 10 minut i przez ten czas
    prawie każde auto się załapywało. Straznik wiejski z satysfakcją
    stwierdził, ze jutro to wszystko będzie wysłane. I ktoś mi powie, ze
    tu chodzi o bezpieczeństwo? No bez jaj.

  • 7. Data: 2010-06-27 15:35:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    megrims pisze:

    > W Niemczech aby dostać mandat, to na prawdę trzeba się postarać.
    > Sam miałem orzeczone Fahrverbot na 3 miesiące, dużo po Niemczech
    > jeździłem, parę razy video rejestrator kazał mi zjechać. Parę

    I dalej jezdziles majac 3 miesieczny zakaz?
    Jesli tak to czy zlapali cie w tym okresie?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 8. Data: 2010-06-27 15:44:08
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-06-27 15:35, DoQ pisze:

    > I dalej jezdziles majac 3 miesieczny zakaz?
    > Jesli tak to czy zlapali cie w tym okresie?

    :) aż takim luzakiem, to nie jestem.
    W tym czasie nie jeździłem do Niemiec. Na szczęście procedura
    jest taka, że każą zadzwonić do siebie w ciągu roku i powiedzieć,
    od kiedy te 3 miesiące się liczą. Zadzwoniłem i omijałem Niemcy.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-06-27 15:51:20
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 15:21:06 +0200, megrims napisał(a):

> [...]
    > dożywotnio. Jeśli ktoś robi więcej niż 50000 km rocznie to IMO
    > bardzo trudno jest nie złapać tych 5 punktów w ciągu roku.

    Masz chyba małe problemy z myśleniem. Po roku od przyznania punkty karne
    ulegają skasowaniu.
    Chyba że chciałeś napisać "25 punktów".

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-06-27 15:53:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    megrims pisze:

> [...]
    > jest taka, że każą zadzwonić do siebie w ciągu roku i powiedzieć,
    > od kiedy te 3 miesiące się liczą. Zadzwoniłem i omijałem Niemcy.

    No widzisz, bo tam kierowanie pojazdem w momencie kiedy obowiazuje cie
    orzeczenie zakazu staje sie przestępstwem. Dlatego omijales Niemcy
    szerokim łukiem. U nas w Gestapo wykpisz się kilkusetzłotową grzywną i
    będziesz jeździł dalej. Powinienes jeszcze dodac, ze w tym liberalnym
    raju zwanym Niemcy otrzymanie zakazu prowadzenia nie jest wielką sztuką.

    Pozdrawiam
    Pawel