  • 181. Data: 2013-03-02 10:12:51
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 09:24, nazgul pisze:

    > mierzyłeś fotometrycznie? czy organoleptycznie?

    Nie przerabiam reflektorów więc nie dysponuję podróbką do dokładnego
    pomiaru. Niemniej jednak organoleptycznie wyraźnie widać różnicę góry
    między podróbką a oryginałem. A nie powinno.

    > no to konkretnie do czego?
    Od ilości światła emitowanego w różne obszary. Rownież w te, gdzie
    amatorzy samoróbek uważają, ze światła nie ma.

    > dotychczas padał argument, że źródło światła w HID ma inną geometrię niż
    > np H1 i nie nadaje się do odbłyśnika od H1.
    Bo ma.
    > jak było widać na załączonych przez Arbitra obrazkach, to nieprawda.
    Mówisz o geometrii źródła? No to akurat wdać było wyraźne różnice.
    Odniosłem się do nich w którymś z wcześniejszych postów: "Żarnik żarówki
    halogenowej nigdzie nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie
    ksenon emituje 6000 cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci. Wiązka światła z
    "ksenonu dla halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z
    oryginalnych D*S, ale nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze
    źródłem halogenowym działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza
    główną wiązką). "

    > a w czym Twoje pieprzenie jest lepsze do mojego?
    > lubisz pomiary fotometryczne?
    > to je pokaż

    Nie widzę potrzeby. To Ty zdaje się chcesz udowodnić, że oryginalny
    ksenon na D2S to to samo co ksenon Hx włożony w reflektor halogenowy.
    To, że jest inaczej opisują m.in. specjaliści, zajmujący się
    konstruowaniem i badaniem oświetlenia. Nie mam powodu aby im nie
    wierzyć, gdyż sam dostrzegam gołym okiem różnice i nie tylko ja.
    Zwolennicy tanioróbek chińskich jak widać skłonni są nawet wmawiać
    złudzenia. :-)
    No ale złomiarz, który rozebrał awionetkę (a może nawet kilka) zapewne
    lepiej się zna na lotnictwie niż konstruktor tej awionetki i zrobiłby
    wszystko lepiej i taniej.
    Ciekawe, że żaden z producentów nie homologował kilkukrotnie tańszego
    rozwiązania z "ksenonami do H4" tylko jakoś wszyscy stosują zupełnie
    inne rozwiązania. Zapewne spisek grupy interesów.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 182. Data: 2013-03-02 12:29:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 10:12:51 +0100, R2r napisał(a):

    > Od ilości światła emitowanego w różne obszary. Rownież w te, gdzie
    > amatorzy samoróbek uważają, ze światła nie ma.

    Sadzac po zdjeciach - tu akurat calkiem dobrze uwazaja.

    > Bo ma.

    Nie widzialem, ale szacujac po rozstawie elektrod, to ma dosc zblizona.

> [...]
    > halogenowej nigdzie nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie
    > ksenon emituje 6000 cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci.

    Z samych liczb niewiele wynika.
    A prawde powiedziawszy to nawet mozna by rzec ze wynika duze podobienstwo
    :-)

    > Wiązka światła z
    > "ksenonu dla halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z
    > oryginalnych D*S,

    Z reflektorow do palnikow D2S ? Wniosek chyba nieuzasadniony.

    > ale nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze
    > źródłem halogenowym działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza
    > główną wiązką). "

    Ale niekoniecznie az w takim stopniu jak sie na pierwszy rzut oka wydaje.

> [...]
    > To, że jest inaczej opisują m.in. specjaliści, zajmujący się
    > konstruowaniem i badaniem oświetlenia. Nie mam powodu aby im nie

    Ale oni maja powod aby pobrac wynagrodzenie za drugi projekt :-)

    Normom tez mozna by sie przyjrzec - sa takie wymagania bo sa dobre, czy
    bo takie sie kiedys udalo konstruktorom osiagnac wiec przepisali.
    Ale widelki tam chyba sa szerokie ..

    > Ciekawe, że żaden z producentów nie homologował kilkukrotnie tańszego
    > rozwiązania z "ksenonami do H4" tylko jakoś wszyscy stosują zupełnie
    > inne rozwiązania. Zapewne spisek grupy interesów.

    przepisy chyba nie bardzo na to pozwalaja.
    A ... zaplaci za to klient, a producent tylko zarobi :-)

    Poza tym - skad wiesz czy odblysniki i szyby nie sa takie same ?

    J.

  • 183. Data: 2013-03-02 12:35:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2013 20:32:53 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Zdjęcia z garażu :)

    A ty pewnie zaraz bedziesz wymagal aktualnych certyfikatow na sprzet
    pomiarowy, skoro norma wymaga.

    > A co ja mam niby pokazywać? Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że
    > przeróbki z HX na DXX nie spełniają stosownych przepisów (które
    > dostałeś) oraz oślepiają.

    A moze najpierw pojedz do garazu i zrob fotke swoich swiatel, calkowicie
    zgodnych z homologacja.

    > Ba, dawno temu nawet robiłem eksperymenty
    > z żarówkami HX w tych samych reflektorach, ale sporo silniejszymi
    > niż dopuszczalnie - np. jakieś 90/100W "Not for use in Europe".
    > To niby tylko dwa razy silniejsze źródło,

    No i co wyszlo ? Zupelnie inna wiazka ?

    > a Ty używasz w tych
    > samych reflektorach 3x silniejszego i o innej geometrii. Dalej
    > chcesz mi bajki opowiadać?

    Pokaz fotke ;-)
    Bo te Arbitra sa naprawde ladne ...

    J.

  • 184. Data: 2013-03-02 12:39:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Mar 2013 09:07:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > No nie znam się :) To tylko eksperymenty garażowe :) Brałem
    > też czynny udział w podobnych eksperymentach w czasach kiedy
    > pojawiły się w Polsce H4 i zaczęły się przeróbki z R2. Tyle,
    > że tam źródło światła było niewiele silniejsze (w porównaniu).
    > I tak się kończyło reflektorami/wkładami homologowanymi do H4,
    > a nie wydumkami z adapterami itd.

    Ty czegos nie zmyslasz ?
    Po co jakiekolwiek przerobki, skoro byly halogeny z cokolem R2
    (czy mnie juz skleroza ... i czy to nie bylo R3 ?).
    A i wybor zarowek R2 byl spory - od 40 do 90W.

    Sam sobie chwalilem 4*75W, ale to na dlugich, kiedys sie dalo uzywac.

    J.

  • 185. Data: 2013-03-02 14:12:41
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 12:29, J.F. pisze:

    > Sadzac po zdjeciach - tu akurat calkiem dobrze uwazaja.

    Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
    najczęściej aż nadto...

    > Nie widzialem, ale szacujac po rozstawie elektrod, to ma dosc zblizona.

    Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.

    > Z samych liczb niewiele wynika.
    > A prawde powiedziawszy to nawet mozna by rzec ze wynika duze podobienstwo
    > :-)

    No jak nie wynika? Mówimy nie o jakichś liczbach tylko o wartościach
    luminancji różniących się trzykrotnie. To jest podobieństwo?

    > Z reflektorow do palnikow D2S ? Wniosek chyba nieuzasadniony.

    Masz jakieś kłopoty z rozumieniem tekstu?
    Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
    (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
    ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów

    > Ale niekoniecznie az w takim stopniu jak sie na pierwszy rzut oka wydaje.

    > Ale oni maja powod aby pobrac wynagrodzenie za drugi projekt :-)
    Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
    A tak mieliby powód pobrać za przystosowanie H7 do H7xenon. Z jednego
    projektu firma miałaby dodatkowy ficzer dla klientów i do tego ile
    taniej by ją kosztował. Tylko, że... nie da się? Bo nawet niezależni
    renomowani producenci reflektorów (np. Hella) jakoś chyba nie oferują do
    tej pory nic takiego. Tylko, że oni nie oceniają jakości reflektora na
    podstawie zdjęcia z garażu...

    > przepisy chyba nie bardzo na to pozwalaja.
    Na co, przepraszam, przepisy nie pozwalają? Na konstrukcję i użycie
    świateł zgodnych z wymogami dopuszczenia do ruchu?

    > A ... zaplaci za to klient, a producent tylko zarobi :-)
    Nie musi. Może kupić z tańszymi (tyle, że to nie będą ksenonowe, ale na
    szczęście w naszym kraju "nie ma przymusu być bogatym" ;-) ).
    Nowe samochody zazwyczaj ksenony mają włączone w pewien pakiet
    wyposażenia i same w sobie reflektory nie stanowią dużego udziału w
    cenie. Coraz częściej DxS pojawiają się również w wyposażeniu fabrycznym
    samochodów z niższych segmentów, chociaż na czas, kiedy ksenon fabryczny
    będzie popularny w Pandach czy Loganach, przyjdzie pewnie jeszcze trochę
    poczekać.
    Na rynku wtórnym też jest coraz więcej samochodów z oryginalnymi
    ksenonami i ich cena na nie jest wyższa od takich samych ale nie
    posiadających ksenonów.

    > Poza tym - skad wiesz czy odblysniki i szyby nie sa takie same ?
    Szyby obecnie często są. Stąd oznaczenia, które racjonalizatorzy
    oświetlenia halogenowego chętnie odczytali jako to, że nie ma różnicy w
    całych reflektorach. Tymczasem reflektor musi posiadać na obudowie
    oznaczenie homologacyjne jednoznacznie określające użyte źródła światła
    nawet gdy oznaczenie na kloszu jest dla różnych źródeł, co już było
    cytowane, a co przez Adamów Słodowych jest skrzętnie pomijane, bo
    niewygodne...
    Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
    bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
    identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
    Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
    tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości. Zresztą nie było czym.
    Cena tych do F125 była tak ze 2,5 raza niższa i do tego - a właściwie
    przede wszystkim - oryginały od Zastawy były znacznie trudniej dostępne.
    Stąd eksperyment - takie czasy. Ale pewnie i dziś znalazłby się ktoś,
    kto stwierdziłby, że tak ma być i że te resory są takie same a złe
    trzymanie się drogi to złudzenie.
    Z reflektorami jest podobnie. Wyglądają tak samo (albo - mniej lub
    bardziej - podobnie) więc muszą tak samo świecić. A jak się okazuje, że
    jednak nie świecą tak samo, to to pewnie złudzenie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 186. Data: 2013-03-02 14:23:29
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 12:35, J.F. pisze:

    > Bo te Arbitra sa naprawde ladne ...

    Nie to ładne, co ładne ale co się komu podoba. Mnie się nie podoba, wolę
    np. obrazy Beksińskego. Ale oczywiście możesz sobie tą fotkę Arbitra
    powiesić w garażu albo nawet w domu i się nią zachwycać. :-)
    Natomiast w sprawie świateł samochodów używanych na drogach publicznych
    nie o podobanie się chodzi przede wszystkim ale o bezpieczeństwo.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 187. Data: 2013-03-02 14:29:07
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 14:23, R2r pisze:
    > [...] możesz sobie tą fotkę [...]
    ^^
    tę oczywiście ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 188. Data: 2013-03-02 18:31:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 01:09, Arbiter pisze:
    (...)
    > Podsumowując
    > - zaczynasz zauważać że nie znasz się i jest to dobre spostrzeżenie.

    ROTFL - wniosek tak samo trafny jak cała reszta Twoich domniemywań.
    Eksperymentuj sobie do woli, ale nie na drogach publicznych.
    Jak pokażesz wyniki pomiarów (a nie zdjęcia wiązki z garażu) to
    wtedy będzie jakiś materiał do dalszej dyskusji w zakresie
    poprawności wiązki i zgodności z wymaganiami (do których trop
    dostałeś), ale nadal to nie pozwoli na stosowanie tych przeróbek na
    drogach publicznych.

    BTW - nigdzie nie pisałem tylko o H4.

  • 189. Data: 2013-03-02 18:45:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 12:35, J.F. pisze:
    > Dnia Thu, 28 Feb 2013 20:32:53 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Pokaz fotke ;-)
    > Bo te Arbitra sa naprawde ladne ...

    De gustibus, ale chyba nie o tym mowa? Kiedyś popularne było
    wieszanie gołych dziewczyn w garażach, Ty możesz sobie wieszać
    arbitrowe fotki wiązek. To jednak coś innego niż przerabianie
    świateł w samochodach, co ma bezpośredni związek z oślepianiem
    i bezpieczeństwem. Arbiter jak widać podchodzi do sprawy bardzo
    emocjonalnie - szkoda.

  • 190. Data: 2013-03-02 19:23:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 12:39, J.F. pisze:

    > Ty czegos nie zmyslasz ?

    Po co?

    > Po co jakiekolwiek przerobki, skoro byly halogeny z cokolem R2
    > (czy mnie juz skleroza ... i czy to nie bylo R3 ?).

    LOL - zapewne nie pamiętasz 'redukcji' z R2 na H4 (P45T/P43T). W tym
    plastykowych.
    Np. http://www.volvosolutions.com/Misc_P45T.html :)
    Przepraszam, nie mam zdjęć efektów twórczości rodzimego rzemiosła,
    ale jak patrzę po różnych chińskich cudach to jestem pełen uznania ;)

    H4 z cokołem P45t to późniejsze lata i nie wiem, czy to ma homologację.
    Reszta jw.

    > A i wybor zarowek R2 byl spory - od 40 do 90W.

    No był. Fajnie paliło różne rzeczy jak nie było przekaźników w
    układzie.

    > Sam sobie chwalilem 4*75W, ale to na dlugich, kiedys sie dalo uzywac.

    Szczerze? Lipne rozwiązanie i tyle (nie wiem w czym to stosowałeś).
    Idąc tak daleko w tamte lata to w PF 125p osobiście montowałem
    nowe wkłady (homologowane) na H4/H1 (tak, zewnętrzne na H4, długie H1).
    Świeciło to o niebo lepiej niż te Twoje 4x75W. Później w Polsce już
    wypuszczali z reflektorami halogenowymi, ale obie lampy były na H4.
    Zysk był - jak się spalił żarnik od mijania to tylko zamieniało się
    miejscami żarówki. Po kolejnej zamianie się okazywało, że już nie
    ma czego zmieniać :)